جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱
بدون پول چگونه بازيکن بخرند؟

فهرست خريد استقلال

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 108790
تنها مشکل آبي ها براي جذب چند بازيکن جديد و تمديد قرار داد بازيکناني که در پايان فصل قرارداد شان با اين تيم به پايان مي رسد ،پول است.
استقلال براي ترميم نقاط ضعف خود و از طرفي تقويت تيمش براي فصل آينده دست روي بازيکنان مطرحي گذاشته است که جذب اين بازيکنان مي تواند آن ها را براي فصل بعد به اهداف مورد نظر برساند. 

صمد مرفاوي که حضورش روي نيمکت استقلال قطعي به نظر مي رسد ليستي از بازيکنان مورد نظر باشگاه را تائيد کرده است که در آن نام هايي همچون؛ محمد نوري، امير حسين فشنگچي ، جواد آشتياني و ميلاد زنيدپور به چشم مي خورد. البته اگر در اين ليست نام هايي همچون ميلاد مي داوودي و کريم انصاري فرد را از قلم بيندازيم.
ليست استقلالي ها چندان بلند بالا نيست. 

در خوشبينانه ترين حالت ممکن استقلالي ها مي توانند موفق به جذب 4 بازيکن از اين ليست بشوند چرا که ديگر تيم ها نيز براي جذب اين بازيکنان آستين بالا زده اند و مي خواهند مهره هايي که استقلالي ها مي خواهند را به تيم خود بياورند. براي مثال مي توان به نام محمد نوري اشاره کرد که پس از اينکه استقلالي ها به او پيشنهاد دادند با پيشنهادي اغوا کننده از باشگاه سپاهان رو به رو شد. امير قلعه نويي زماني که در استقلال بود اين بازيکن را مي خواست اما آن زمان محمد نوري به دليل گذراندن دوران مقدس سربازي نتوانست باشگاه صباي قم را ترک کند. 

به همين دليل آن زمان استقلالي ها نتوانستند نوري را جذب کنند. اما اکنون نيز به نظر مي رسد استقلالي ها براي جذب بازيکنان مورد نظر خود باز هم با مشکلات تازه اي رو به رو هستند. باشگاه سپاهان به محض آنکه متوجه شد استقلالي ها مي خواهند محمد نوري را جذب کنند با اين بازيکن تماس گرفت و به او پيشنهاد 700 ميليون توماني را ارائه کرد .اين رقم با پيشنهادي که استقلالي ها به محمد نوري دادند خيلي تفاوت دارد و بسيار بعيد به نظر مي رسد آبي ها بتوانند نوري را جذب کنند. 

سقف قرار داد باشگاه استقلال از همين امروز روشن شده است و باشگاه براي جذب بازيکنان جديد سقف 400 ميليون را در نظر گرفته که در قياس با سال گذشته تنها 50 ميليون تومان افزايش داشته است. البته استقلالي ها راهي جز اين هم ندارند. مشکل پول و نداشتن منابع مالي باعث شده استقلالي ها اين سقف را براي تيم خود در نظر گرفته و به بازيکنان مورد نظر شان اين رقم را پيشنهاد کنند. تفاوتي که ميان استقلال و سپاهان وجود دارد بسيار چشمگير است .از همين پيشنهادي که باشگاه سپاهان به محمد نوري داده مي توان تفاوت ها را مشاهده کرد.

آيا استقلال در اين فضا مي تواند با باشگاه سپاهان رقابت کند؟ پاسخ اين سوال کاملا روشن است.استقلالي ها نمي توانند با باشگاه هايي همچون سپاهان و استيل آذين رقابت داشته باشند و در اين فضا بسيار بعيد و دور از ذهن به نظر مي رسد که آبي ها بتوانند در فصل نقل و انتقالات کار خاصي انجام داده و بازيکنان مورد نظر شان را جذب کنند.
از ليست استقلال کاملا پيدا است که باشگاه استقلال براي جذب اين بازيکنان دست کم بايد رقمي در حدود 2 ميليارد تومان را کنار بگذارد .اين رقم تنها براي جذب بازيکنان جديد خواهد بود و از سوي ديگر باشگاه استقلال مي بايست براي تمديد قرار داد 13 بازيکني که قراردادشان در پايان فصل به پايان خواهد رسيد نيز اعتبار لازم را در اختيار داشته باشد. 

اين 13 بازيکن هم رقم بسياري را روي دست مسؤولان باشگاه خواهند گذاشت .آيا باشگاه استقلال که با مشکلات مالي رو به رو است مي تواند در فصل نقل و انتقالات به خواسته هاي خود دست يابد؟به نظر مي رسد تنها مشکل آبي ها براي جذب چند بازيکن جديد و تمديد قرار داد بازيکناني که در پايان فصل قرارداد شان با اين تيم به پايان مي رسد ،پول است.مشکلي که واعظ آشتياني ، مديرعامل باشگاه استقلال را بر آن داشته تا از همين روزها به دنبال راه چاره باشد و رايزني هاي لازم را با سازمان تربيت بدني انجام داده تا اعتبار لازم را به دست آورد. 

البته خيلي بعيد به نظر مي رسد باشگاه استقلال بتواند منابع مالي مورد نظر خود را به دست آورد چرا که سازمان تربيت بدني در همين فصل بخش اعظمي از قول هايي که به باشگاه استقلال داده بود را عملي نکرده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland