جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵

بررسی حکم ارتداد شاهین نجفی در VOA

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 222577
متأسفانه کارشناسان رسانه دولتی آمریکا که از ساده ترین و کمترین آگاهی در مسائل عقیدتی و دینی بی بهره هستند، به راحتی در چنین مواردی اظهار نظر می کنند.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، تلویزیون دولتی "صدای آمریکا" (voa) برنامه "تفسیرخبر" جمعه ۲۲اردیبهشت (May.۱۱) را به موضوع هتاکی "شاهین نجفی" خواننده رپ، به ساحت ملکوتی امام دهم شیعیان (ع) اختصاص داد. دست اندرکاران برنامه یادشده علیرغم آگاهی از خشم و تأثر شدید مردم ایران از این اقدام توهین آمیز، در راستای حرمت شکنی مقدسات که یکی از سیاست های اصلی صدای آمریکاست، ترانه سخیف شاهین نجفی را بازپخش کردند و تصاویر وقیحانه پوستر آلبوم جدید او را به نمایش گذاشتند.

جالب اینکه "بیژن فرهودی" مجری شبکه، هنگام اعلام خبر صدور حکم ارتداد برای شاهین نجفی، اتهام وی را توهین به امام علی النقی (ع) امام "چهارم" [!] شیعیان عنوان کرد.

"محمد سهیمی" استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و کارشناس این برنامه نیز در حالی که خود را یک مسلمان معتقد می خواند، اشتباه مضحک مجری برنامه را تکمیل کرد و گفت: «من خودم یک مسلمان معتقد هستم و در آهنگی که آقای شاهین نجفی خواندند، هیچ توهینی به امام علی النقی (ع) امام "یازدهم" [!] شیعیان ندیدم. دلیل اصلی حملاتی که علیه او می شود، انتقادهایی است که به حکومت می کند!»

متأسفانه کارشناسان رسانه دولتی آمریکا که از ساده ترین و کمترین آگاهی در مسائل عقیدتی و دینی بی بهره هستند، به راحتی در چنین مواردی اظهار نظر می کنند.

همچنین "علیرضا نوری زاده" میهمان ثابت این برنامه که ید طولایی در اینگونه اظهارات دارد، با "سیاسی" خواندن واکنش ها نسبت به حرمت شکنی رپ خوان بی شرم، سعی کرد ترانه سخیف او را با این جمله توجیه کند: «شاهین نجفی اهانتی به امام علی النقی (ع) نکرده است. از آنجا که حکومت جمهوری اسلامی امام دوازدهم (عج) را مصادره کرده، او از امام علی النقی (ع) مدد می جوید.»!!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام . اشتباه گفتن و آدرس غلط دادن از اصول اصلی این گونه شبکه ها می باشد زیرا اولا نمی خواهند آموزش حتی در این سطح بدهند و ثانیا کم کم بیننده را نسبت به این اشتباهات بی تفاوت کنند
واقعاً بي شرمند. اصلا آدم روش نميشه موضوع آهنگ و عكس پوستر رو ببينه اينقدر كه وقيحانه است. من اولش فكر كردم يه كم جو سازي شده ولي ديدم از اوني هم كه ميگن بدتره.
United States
این خواننده و کسانی که چند سال پیش با اهانت به حرم مطهر آن امام غریب، بارگاه ملکوتی امامین عسکریین را با خاک یکسان کردند از یک جا ارتزاق می کنند و همگی سر در آخور شیطان بزرگ آمریکا دارند. لعن و نفرین خداوند در دنیا و آخرت بر آنان و اربابشان باد.
United States
آقایان سایت جهان
در کشوریکه موسیقی صاحب نداردغیرازین چیزی رخ نخواهدداد- ارشاد که ماشین امضای مجوزهای کنسرتهای عجیب وغریب است.
آیا میتوانید آثار موسیقی هایی راکه ارشاد مروج آنهاست نشان دهید؟
آیا موسیقی محسن یگانه و فرزادفرزین و گروه سون و دیگران با موسیقی لس آنجلس چه تفاوتی دارد؟ یکبار خارج از تعصبات نگاه کنید و گوش فرادهید- بخداسوگند این موسیقی مخربتراست چون همه فکرمیکنندمجاز است اما همه اشعارآن اشعار مبتذل است وبسیاری از ملودیهای آنها هم کاور شده است یعنی سرقت از موسیقیهای خارجی ساخته شده.
ارکسترملی که عنانش به یک فرد مشکوک الحال سپرده شده که چندسال قبل هم از سوی بی بی سی کاندیدای جایزه شده بودو مدیرگروه آریان است- خانه موسیقی که توسط تیم خارج کننده فلان زن خواننده لس آنجلسی معاند هدایت میشود- مافیای موسیقی بیدادمیکند- گروه های غیرمجاز و گروههای زیرزمینی هم هرروز تولیداتشان از طریق شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پخش میشوند- آنوقت مدیرکل موسیقی ارشاد میفرماید اصلامادرکشورموسیقی زیرزمینی نداریم- گروههای خوب وجوانی هستند که موردتوجه هیچ جایی نیستند و احتمالااینهاهم بدلیل بی توجهی سراز خارج ازکشور درخواهندآورد.
موسیقی ملی و بومی مادرحال احتضاراست- برخی هنرمندان مطرود و منزوی شده اند- بسیاری از آموزشگاههای موسیقی به لانه ترویج فساد وتولیدافرادی که فردای بدتر را تشکیل خواهند داد شده اند- سرهرچهارراهی سی دی مبتذل میفروشندچون کارخوب حمایت نمیشود-تنهابرنامه موسیقیایی تلویزیون تریبونی برای ترویج وزنده نگهداشتن هنرمندان بهایی و استهزاء تعزیه و...شده است- شمادرایام نوروز دیدیدکه به بهانه طنز بسیاری ترانه های لس آنجلسی بصورت زنده پخش شد- بسیاری از ملودی های استفاده شده در برنامه های سیما و رادیو از ترانه های مبتذل لس آنجلسی است- شمانقش تنهاجشنواره موسیقی کشور یعنی فجر را در بهبود موسیقی چه میدانید؟آیا در سالی که بیداری اسلامی بصورت موجی فزاینده ایجادشده بود ردپایی از موسیقی بیداری اسلامی در جشنواره ارشاد میدیدید؟ موسسه فرهنگی اکو که در اشغال برخی عناصر عافیت طلب و اصلاح طلب مانند دکترم.الف است- شماامروز شاهین نجفی را دیدیداما صدها شاهین نجفی را که محصول کوته فکری و عافیت طلبی و بی تجربگی مدیران ماست را فردا وپس فرداها بصورتی بسیارهولناکتر خواهیددید- آیا جشنواره موسیقی زیرزمینی بی بی سی و حجم حضور گروههای زیرزمینی ایرانی را میتوانید منکر شوید؟ آیا صداهایی را که هرروزه از خودروهای عبوری میشنویم میتوانیم منکر شویم؟ آیا شبکه های رو به فزونی فارسی زبان و ورود آنها تا داخل فضای زیست ایرانیان را میتوان منکر شد؟ آیا حضار در مسابقات رقص و خوانندگی و ... ایرانی در استودیوهای خارجی را میتوان منکر شد؟ آیا براستی میتوان در آینده ای که فراروی ماست برای همه فتوا صادر کرد؟
پس نقش بنگاهها و مراکز فرهنگی چیست؟ نقش ارشاد چیست؟ نقش صداوسیما چیست؟ نقش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران کجا تعریف شده است؟ نقش حوزه هنری؟و...آیا مگر محسن نامجو که اوهم پیش ازین حکمی مشابه دریافت کرد، محصول تولیدی حوزه هنری نبود؟مگر مدیرموسیقی حوزه که بخاطراو درگیر شد الان مجددا در همان بخش مشغول نشده است و حضورندارد؟آیا در جشنواره فیلم صد، حضور فلان استاد هتاک را که بخاطر بی اعتقادی و تعرض اخراج شده را میتوان توجیه کرد؟مگر میتوان منکربود که برنامه هفت و مجری آن از فیلمهای مسئله داروضداخلاق فیلم فجر حمایت کردند؟
United States
همش تقصیر اداره ارشاد هست که وضعیت هنر مملکت رو به زوال گذاشته و اغلب بی هنران دارند عرصه را مصادره می کنند