جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سرنگونی2 فروند هواپيمای‬آمريكا در خليج فارس

دو فروند هواپيماي شكاري اف ‪ ۱۸‬آمريكايي روز دوشنبه پس از برخورد با يكديگر در خليج فارس منهدم شدند.
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب: 21497
به گزارش«جهان» و به نقل از خبرگزاري فرانسه،نيروي دريايي آمريكا اعلام كرد كه اين دو فروند هواپيماي شكاري از ناو هواپيمابر "هري ترومن" پس از برخورد با يكديگر در آسمان منهدم شدند ولي خدمه پرواز اين دو هواپيما از حادثه جان سالم بدر برده‌اند.  
"كوين كاسگريف" فرمانده ناوگان پنجم آمريكا مستقر در بحرين اعلام كرد سه خلبان اين هواپيماها سالم هستند و آسيبي نديده‌اند.
يك‌مقام پنتاگون، وزارت دفاع آمريكا كه خواست نامش فاش نشود تاكيد كرد:هيچ ارتباطي بين اين حادثه و رويدادي كه بين قايق‌هاي ايراني و ناوهاي جنگي آمريكا در تنگه هرمز رخ داده، وجود ندارد.
پنتاگون مدعي شده است پنج فروند قايق ايراني روز يكشنبه تا ‪ ۲۰۰‬متري سه ناو جنگي آمريكا مستقر در آبهاي بين‌المللي خليج فارس نزديك شدند و اين ناوها را از طريق تماس راديويي مورد تهديد قرار دادند.
در پي اين ادعاي پنتاگون، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران، اقدام صورت گرفته در خصوص يك كشتي آمريكايي را يك مساله عادي خواند و گفت كه مشابه اين اقدام، هر از گاهي براي طرفين اتفاق مي‌افتد و بعداز شناسايي دو طرف، قضيه حل و فصل مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *