سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مهلت ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس

شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 200526
ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس تا پايان وقت اداري 9 دي ادامه مي‌يابد.   

به گزارش ایسنا وزير كشور گفت: براساس ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي ثبت‌نام از داوطلبان را آغاز مي‌كنيم و اين ثبت‌نام تا پايان وقت اداري جمعه 9 دي ادامه خواهد يافت.

مصطفي محمدنجار پس از صدور فرمان آغاز ثبت‌نام از كانديداهاي انتخابات مجلس، در جمع خبرنگاران اظهار كرد:‌ داوطلبان مي‌توانند با در دست داشتن مدارك به ستاد انتخابات وزارت كشور و يا مراكز حوزه‌هاي انتخاباتي و يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و ثبت‌نام كنند.

وزير كشور تاكيد كرد: بررسي سوابق داوطلبان از همين امروز آغاز خواهد شد و 31 مركز استان، 207 فرمانداري و 850 هزار نفر در امر برگزاري انتخابات و ثبت نام از نامزدهاي انتخابات فعاليت خواهند كرد و وزارت كشور تلاش دارد كه اين انتخابات با مشاركت حداكثري و در نهايت رعايت امانت برگزار شود.

محمدنجار از داوطلبان و مردم خواست با حضور گسترده خود در انتخابات زمينه‌هاي توسعه و تعالي كشور را فراهم كنند و گفت: افرادي كه مي‌توانند و شرايط حضور در انتخابات را دارند با حضور خود كشور را در جهت توسعه و تعالي ياري كنند و هدفشان براي شركت در انتخابات خدمت به مردم، پاسداري از ارزش‌ها و آرمان‌هاي امام و خون شهدا باشد.

وي در ادامه افزود: تاكنون در كشور بعد از انقلاب، 29 انتخابات برگزار شده كه تجربيات ارزشمندي براي مسوولان كشور فراهم كرده است و ما تلاش داريم با استفاده از اين تجربيات انتخابات را بهتر از گذشته برگزار كنيم.

وي گفت: در دولت نهم چهار انتخابات برگزار شد و مشاهده كرديم كه در اين انتخابات‌ها مشاركت مردم بيشتر از انتخابات‌هاي قبل بوده است به طوري كه در انتخابات رياست‌جمهوري دهم 23 و نيم درصد افزايش مشاركت داشتيم.

نجار تاكيد كرد: نظارت در همه مراحل انتخابات به عهده شوراي نگهبان خواهد بود و 270 مركز اصلي در حوزه‌هاي انتخاباتي و مجموعا هزار حوزه اصلي و فرعي اين وظيفه را بر عهده دارند تا اگر از ناحيه كسي تخلفي صورت گرفت براساس قانون با آن برخورد شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا افزايش تعداد نمايندگان در اين انتخابات اعمال خواهد شد، گفت: ما منتظريم كه ببينيم كه اگر اين قانون در مجلس تصويب و به دولت ابلاغ شد آن را اجرا كنيم و اين آمادگي را داريم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *