جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

قرآن در قیامت علیه چه‌کسی‌گواهی می‌دهد؟

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 410424
حجت‌الاسلام ناطق نوری در آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم درباره عمل به قرآن گفت: کسی که با قرآن ارتباط دارد اما بر خلاف آن عمل می‌کند قرآن کریم در قیامت بر علیه او گواهی می‌دهد و او مورد ملامت خدا قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان میهمان ویژه در آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم حضور داشت طی سخنانی فصاحت، بلاغت و ادبیات را معجزه قرآن کریم توأم با تحدی دانست و گفت: قرآن از نظر فصاحت، بلاغت و ادبیات معجزه‌ای است که همراه با تحدی است. فرق سحر و جادو با معجزه در همین است زیرا جادوگر نمی‌تواند ادعا کند که فقط من می‌توانم این کار را انجام دهم، اما در معجزه تحدی وجود دارد و فردی که اعجاز ارائه می‌کند دیگران را به مبارزه می طلبد. البته اینها بعد ظاهری قرآن کریم است.

بسیاری از مسلمانان دین‌دار دین‌نشناس هستند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دین‌دار هستند اما دین‌شناس نیستند، گفت: بسیاری از مسلمانان دین‌دار هستند اما دین را به خوبی درک نکرده‌اند و ابعاد آن را نمی‌شناسند. اغلب بدبختی‌های اسلام هم از همین طریق بر سر اسلام آمده یعنی به دست همین دین‌داران دین‌نشناس زیرا آدمی که شناخت و معرفت نداشته باشد هر چیز که رنگ دین داشته باشد قبول می‌کند.

اتفاقی که از شهادت امیر‌المؤمنین (ع)‌ دردناک‌تر بود

وی با اشاره به ماجرای صفین گفت: این اتفاق از همان صدر اسلام رخ داد و همه دیدند که چطور قرآن بر سر نی رفت. برخی از مسلمانان هنگام نماز شب برای رفتن به بهشت امیرالمومنین علی(ع) را لعن می‌کردند. شهادت این بزرگوار دردناک است اما از دردناکتر از شهادتش آن بود که عده‌ای در جنگ صفین آمدند و از حضرت پرسیدند: همه شما حرف دین و قرآن را می‌زنید ثابت کنبد حق با کدام یک از شما است؟

ناطق‌نوری انقلاب اسلامی را ثمره شناخت دین دانست و گفت: امروز شیعیان هستند که در جایگاه بین‌المللی حضور دارند و به معرفی انقلاب اسلامی می‌پردازند و می‌درخشند. همین استاد فاطمی که در این جلسه حضور دارد از دست‌پرورده‌های مقام معظم رهبری پیش از پیروزی انقلاب در مشهد مقدس هستند.

کسانی که در قیامت قرآن علیه‌شان گواهی می‌دهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حدیثی درباره عمل به قرآن گفت: در حدیثی آمده است که کسی که با قرآن ارتباط دارد اما بر خلاف آن عمل می‌کند قرآن کریم در قیامت بر علیه او گواهی می‌دهد و او مورد ملامت خدا قرار می‌گیرد. زیرا کسی است که قرآن می‌خواند و به آن عمل نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
عمل به قرآنتو درسکوت فتنه 88 دیدیم! ...
وحشتناکتر از همه باز خواست کسانی است که با طرز رفتار شان مردم را ارشاد میکنند . مسئولین -نمایندگان بترسید حجاب دنیا خیلی ضخیم است