چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

يك دانش‌آموز فرانسوي خطاب به ساركوزي كتاب نوشت

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 73922

خبرگزاري فارس: «آملي پرو» دانش‌آموز 15 ساله دبيرستاني در فرانسه، كتابي با عنوان «آقاي رئيس جمهور من 15 سال دارم و مي‌خواهم با شما حرف بزنم» خطاب به نيكولا ساركوزي نوشته است.

به گزارش خبرنگار فارس، كتاب آملي پرو توسط نشر «جي سي لاتس» منتشر شده است.
آنچه در زير مي‌خوانيد مصاحبه‌اي با اين دانش‌آموز فرانسوي است كه در سايت خبري «لوتلگرام» منتشر شده است.
* ايده اين كتاب چگونه به ذهنتان آمد؟
ماه فوريه در ويلاي خانوادگي‌مان در كارناك بودم. با پدرم در تراس يك كافه مشغول صحبت بودم كه اين ايده به ذهنم آمد. اين زماني بود كه خيلي صحبت از نسل آينده مي‌شد. من هم به خودم گفتم كه بالاخره نسل آينده يعني خود من. خيلي كم به ما فرصت صحبت داده مي‌شود، من هم تصميم گرفتم كمي صحبت كنم.

* چه پيغامي براي نيكولا ساركوزي داريد؟
به نسل جوان گوش دهد و ما را فراموش نكند. ما سازندگان فردا هستيم. به ما اجازه دهد به آينده‌اي واقعي اميد داشته باشيم. وقتي به اخبار بد در مورد بحران اقتصادي و بيكاري نگاه مي‌كنيم، ديگر هيچ دليلي براي اميدواري نمي‌ماند. من ترجيح مي‌دهم كه به ما كليدهاي موفقيت را بدهند. اين كتاب جعبه‌اي از ايده‌هاي مختلف است.

* آيا اميدوار هستيد با اين كتاب تصوير جوانان را تغيير دهيد؟
تصوير جوانان بسيار كليشه‌اي شده است. الكل و مواد مخدر به سادگي در اين تصوير ديده مي‌شوند. درست است كه «جوان‌هاي نادان» وجود دارند، اما همانطور كه «براسن» مي‌گفت، «پيرهاي نادان» هم وجود دارند.

* چرا از مارتين هيرش انتقاد مي‌كنيد؟
من از انتصاب مردي 46 ساله كه ديگر جوان نيست به مقام كميسر عالي امور جوانان انتقاد مي‌كنم. اما او به خوبي به من جواب داد. او نامه‌اي به من نوشت و گفت كه كتاب را خوانده و مي‌داند كه ديگر پير شده و اينكه از مدت‌ها پيش ديگر ادعاي جواني ندارد.

* آيا افراد مهم ديگري هم به شما نوشته‌اند؟
سياستمداران بسياري مثل سگولن رويال، لوك شاتل و اروه مورن به من نامه نوشته‌اند. و بالاخره خود رئيس جمهور هم به من نوشت. نامه‌اش را روز پنجشنبه دريافت كردم. او نوشته: شما 15 سال بيشتر نداريد، اما در مورد همه چيز ايده داريد. تعدد موضوعاتي كه شما در مورد آنها بحث مي‌كنيد، حاكي از بلوغ بسيار شماست.

* آيا مي‌خواهيد در آينده نويسنده شويد يا رئيس جمهور؟
هر دو. نوشتن هميشه جزئي از من بوده است و اميدوارم آن را ادامه دهم. به هر حال دوست دارم هميشه از افكارم دفاع كنم. من نه طرفدار راست و نه چپ هستم. كتاب من فراجناحي است و حزب ندارد. من به رئيس جمهور نوشته‌ام و نه رهبر حزب جبهه ملي.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *