جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۹
"جعفری دولت آبادی" دادستان عمومی و انقلاب تهران:

شاخص ترين متهم وقايع كهريزك "مرتضوي" است

دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 134124
دادستان عمومی و انقلاب تهران: افراد درگیر در این پرونده که مسئولیت قضایی داشته اند در حال حاضر به حال تعلیق درآمده اند و رسیدگی قضایی به عملکرد آنها پی گیری می شود.

به گزارش جهان، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با شبکه رادیویی گفتگو درباره آزادی "سارا شورد" یکی از سه متهم امریکایی دستگیر شده در مرز غربی کشور، گفت این افراد در مرداد 88 غیر قانونی وارد خاک ایران شدند و اتهام آنها جاسوسی است.
 
جعفری دولت آبادی افزود: در مورد این خانم دستگاه قضایی به علت بیماری ایشان تشخیص داده می تواند مقداری تخفیف قائل شود و ایشان با قید وثیقه 500 میلیون تومانی بطور موقت آزاد شود. 

دادستان تهران درباره معیار انتخاب این وثیقه افزود: معیار قانون آئین دادرسی کیفری، نوع جرم، میزان مجازات، سن متهم، جنس متهم، اوضاع و احوال فرد متهم و شخصیت متهم است. 

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سئوالی درباره پرونده متهمان کهریزک هم گفت افراد درگیر در این پرونده که مسئولیت قضایی داشته اند در حال حاضر به حال تعلیق درآمده اند و رسیدگی قضایی به عملکرد آنها پی گیری می شود. 

جعفری دولت آبادی ضمن پرهیز از اعلام نام افراد مورد اتهام در وقایع کهریزک، شاخص ترین فرد این پرونده را دادستان سابق تهران معرفی کرد و افزود ما تلاش می کنیم از معرفی متهمین تا صدور رای دادگاه خودداری کنیم و این نامی هم که اشاره شد از آنجایی است که بسیاری از رسانه ها پیش از این به نام ایشان اشاره کرده اند.
 
دادستان تهران درباره ادامه اشتغال برخی متهمان حادثه کهریزک در دستگاه های دولتی تصریح کرد: وظیفه ما فقط رسیدگی به تخلفات انجام شده در دوره تصدی سمت قضایی این افراد است و درباره مسئولیت واگذار شده به ایشان باید از دولت سؤال کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر با مديران انقلابي وشجاع كه در وضعيت هاي بحراني تصميم هاي شجاعانه ميگيرند وفتنه ها رادر نطفه خفه ميكنند اينطور برخوردشود وپشتشون خالي بشه ديگه سنگ رو سنگ بند نميشه !درود بر احمدي نژاد كه ايشون رو تنها نگذاشت ومقامي در خور ايشون به اوداد مرتضوي سرباز ولايت است واين انگ ها كار دشمنان ملت است مواظب باشيد بچه هاي انقلابي بازي نخوريد! والسلام
Iran, Islamic Republic of
جناب مرتضوي رو خراب نكنيد ايشون يك قاضي بوده كه در مقام دادستاني در يك حالت بحراني در كشور تصميم گيري كرده وبه نظرم درست هم عمل كرده اگه غير از اين بود كه حالا تو كشور بلوا وآشوب هنوز ادامه داشت
United Kingdom
اتهام مرتضوی با سابقه فعالیت قضایی فراوان و نه البته پشتوانه علمی آنچنان را در ارتباط با پرونده کهریزک و پرونده زهرا کاظمی که مشکلات فراوانی را برای نظام به وجود آورده‌اند در بهترین حالت می‌توان از یک عناد آگاهانه به یک دفاع ناآگاهانه تقلیل داد.
Iran, Islamic Republic of
یادمون نره اولین معترض به کهریزک حضرت آقا بودن. هرکس با هر سابقه ای دست به چنین کار سرخودانه ای زده باید مثل همه محاکمه بشه. همین اتفاق به هیجان اغتشاشگرا افزود. تازه بحران در بحران ایجاد کرد
Iran, Islamic Republic of
مرتضوی باید برای این مجازات بشود که با اینکه می دانسته اوضاع کهریزک چگونه است باز هم دستور به ادامه همان وضعیت داده است.
Iran, Islamic Republic of
عامل قتلهای کهریزک مرتضوی است و باید مجازات شود.
Iran, Islamic Republic of
حالا قوه قضاییه باید استقلال خود را نشان دهد و به واقع حکم واقعی برای مرتضوی صادر کند.
Iran, Islamic Republic of
مرتضوی اینقدر نفوذ که غیر ممکن است حکمی قابل ملاحظه برایش صادر شود.
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین گناه مرتضوی اطاعت نکردن حکم رهبری بوده است وباید ایشان را مجازات کرد اگر از حکم رهبری تبعیت می کرد این مشکلات برای نظام پیش نمی امد و خون چند نفر هم پایمال نمی شد.