جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

رییس جمهور پاسخ‌گوی رفتار ظریف باشد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 404368
امام جمعه کرج با انتقاد از رفتار نسنجیده وزیر امور خارجه تاکید کرد: مجلس باید وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد و حتی اگر لازم است رئیس جمهور پاسخگوی رفتار وزیر باشد، چراکه مسأله اهانت به پیامبر مسأله کوچکی نیست.
به گزارش جهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج در گفت‌وگو با رسا، با اشاره وقایع اخیر فرانسه گفت: سوال اینجاست که چرا وزیر امور خارجه باید با نماینده دولتی که دستش به خون مسلمانان آلوده است، صمیمانه در خیابان قدم بزند و زمانی که در کشور فرانسه چنین جسارتی به محضر رسول خدا و به یک و نیم میلیارد مسلمان انجام شده با وزیر خارجه اش سر یک میز بنشینند و لبخند بزنند؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه در هفته گذشته صحنه‌هایی دیده شد که دل هر خیرخواه انقلابی دیندار و آزاده‌ای را آزرده می‌کند، گفت: دشمن خونخوار و اسلام‌ستیز، اسلام و قرآن را به هر بهانه‌ای مورد هدف قرار داده دست به جنایت می‌زند و در هر فرصتی با هر وسیله‌ای خنجری بر پیکر اسلام وارد می‌کند و فرزندان اسلام را در مرزهای حق و باطل با حمله‌های تروریستی به شهادت می‌رسانند و خودشان در تظاهرات ضد تروریستی شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن اسلام هراسی، انقلاب و ایران هراسی را محور کار خود قرار داده اند، چرا باید وزیر خارجه کشور اسلامی و انقلابی با نماینده دولتی که دستانش تا مرفق به خون جوانان این مملک آغشته است در خیابان قدم بزند.

وی افزود : درست در زمانی که کشور فرانسه جسارت بسیار بزرگی علیه وجه مشترک همه مسلمانان عالم، پیامبر نور و نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) کرده است، در کنار یک میز بنیشینند، سخن گفته و لبخند بزنند؛ در کجای اسلام گفته شده است و کجای دیپلماسی اسلامی است؟

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه این افراد با تمام قوا در مقابل همه آرمان‌های ما ایستاده‌اند، گفت: این چه سکوتی است که در مسؤولان کشور ما است؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به وزیر امور خارجه افزود: شما از حقوق کدام ملت دفاع می کنید؟ آن ملتی که برای به دست آوردن این آبرو قطره قطره خون جوانان شان را دادند، در محاصره اقتصادی قرار گرفتند به سختی افتادند، هشت سال در دفاع مقدس مردانه ایستادند، هشت ماه در آن فتنه عظیم جوانمردانه ایستادند، این ملت اینها هستند شما از حق چه کسانی سخن می گویید و بیان می کنید؟ عقب نشینی تاکتیکی نکنید.

وی عنوان کرد: آقای وزیر! این عرف دیپلماتیک که شما از آن سخن می گویید مربوط به یک کشور آرمانگرای انقلابی اسلامی نیست؛ این سخنان مربوط به کسی که در مکتب اسلام پرورش یافته نیست. بزرگ شده مکتب اهل بیت نیست. می دانید عباس را چرا عباس می نامیدند؟ برای اینکه هرگز چهره خندان او را در مقابل دشمن ندیدند، همیشه عبوس بود در مقابل دشمن! اگر پای منبر اهل‌بیت بزرگ شده باشید، نمی‌گویید ۱۵ دقیقه وقت نماز را با نماینده دشمن که همان روز تمام قد از کسی که به پیامبر اسلام اهانت کرده، دفاع کرده است، قدم زده‌ام.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید مواظب رفتار خود باشید، اظهار داشت: مجلس باید وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد و حتی اگر لازم است رئیس جمهور پاسخگوی رفتار وزیر باشد، چراکه مسأله اهانت به پیامبر مسأله کوچکی نیست.

وی با اشاره به اینکه مسأله اهانت به پیامبر در سراسر دنیا حرکتی ایجاد کرده است، بیان کرد: اما مسؤولان ما سکوت کرده و در برخی روزنامه‌های کشور این حرکت را تایید می‌کنند که این رفتار مورد رضایت هیچ مسلمان با غیرتی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی ادامه داد: ما همان طور که از مسائل درست و حرکت های صحیح و انقلابی دولتمردان دفاع و حمایت می کنیم، هرگز از اصول و آرمان‏هایمان کوتاه نمی آییم، برای حل مسائل کشور به گفتمان رهبری مراجعه کنید؛ اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی افزود: این نامه با سرعت در شبکه‌های مجازی با زبان‌های مختلف گسترش یافت و آثار خود را برجا گذاشته و باید مورد توجه قرار گیرد که علاوه بر این نشان‌دهنده ظرفیت فضای مجازی برای کارهای مثبت و تبلیغ دین نیز است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک راه پر فراز و نشیب برای ما بود اما مردم با آگاهی کامل و عزمی راسخ برای تعیین سرنوشت خود با رهبری امام رضوان الله قیام کردند و سیلی محکمی به گوش استکبار و استبداد زدند که صدای آن در خاطره جهانیان و تاریخ ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی با تمام قوا از منافع استکبار حمایت می‌کرد که با ورود انقلاب همه این امور برچیده شده است، گفت: مدتی است رسانه‌های غربی به انواع مختلف شروع به قبح‌زدایی از رژیم پهلوی کرده‌اند و تلاش می‌کنند برای نسل جوان که مفاسد مختلف آن دوران را ندیده‌اند، دولت طاغوت را طور دیگری جلوه دهند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان با این کار سعی می‌کنند به طور غیرمستقیم اسلام و انقلاب را مورد هجمه قرار داده و نسل جوان را فریب دهند، افزود: می‌خواهند با این روند از جامعه یارگیری کرده و به اهداف شوم خود دست یابند، چراکه انقلاب اسلامی تفکر ضد استبداد و ضد استکبار دارد و دشمنان از اشاعه و توسعه آن به شدت هراسانند.

وی تصریح کرد: دشمنان به هر وسیله‌ای تلاش می‌کنند که انقلاب به اهداف خود نرسد که در این شرایط همه ما باید هوشیار باشیم و در این راستا رسالت انقلاب و مفاسد طاغوت باید برای همه بازگو شود و در این زمینه همگی نسبت به فرزندان خود مسئولیم که برایشان بازگو کنیم که چرا پدرانشان انقلاب کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا شمار حفظ کند
آنچه از دل بر آید بردل نشیند