جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افزایش ۳۶ درصدی صادرات نفت ایران به چین

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 392885
اداره گمرک چین اعلام کرد این کشور در ماه اکتبر روزانه ۳۴۰ هزار و ۲۷ بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، گمرک چین اعلام کرد، واردات نفت این کشور از ایران، به میزان چشم‌گیری در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پلاتس، صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۵ درصد افزایش یافته و به ۱.۴۴ میلیون تن برابر با ۳۴۰ هزار و ۲۷ بشکه در روز رسیده است.

بر این اساس، ایران ششمین صادرکننده بزرگ نفت چین در ماه گذشته میلادی باقی ماند و ۶ درصد مجموع واردات نفت چین از این کشور تامین شده است.

چین در ده ماه نخست امسال، ۲۲.۷۷ میلیون تن نفت از ایران خریده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۳.۴ درصدی برخودار شده است.

بر اساس این گزارش، چین در ماه اکتبر از عربستان و آنگولا نفت کمتری وارد کرده است. صادرات نفت عربستان و آنگولا به این کشور در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۰.۷ درصد و ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

پکن در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵.۱ درصد بیشتر نفت از عراق خریده و این رقم به ۱.۹۶ میلیون تن رسیده است.

واردات نفت چین در مجموع در بازه ۱۰ ماهه ژانویه تا اکتبر، ۹.۲ درصد افزایش یافته و به ۶.۰۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که سریع‌ترین سرعت رشد از سال ۲۰۱۰ به شمار می‌رود.

در این بازه زمانی، واردات نفت چین از عربستان ۹.۶ درصد کاهش یافته و به ۴۱.۱۴ میلیون تن رسیده است.

پالایشگاه‌های چین گفتند که امسال نفت کمتری از عربستان به علت وجود نفت‌های رقابتی‌ بیشتری از کشورهای دیگر، خریداری کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *