سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
خطیب جمعه تهران:

شعارهای مدعیان تحریم برای جلوگیری از کم‌شدن دلارهاست

آمریکا خبر تشکیل 'اتحادیه جماهیر اسلامی' را خواهد شنید
جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 201534
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاسی از خطبه های حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، راههای برون رفت از فتنه را تشریح کرد و گفت: ولایت، بصیرت و تقوا راه‌های برون رفت از فتنه است.
شعارهای مدعیان تحریم برای جلوگیری از کم‌شدن دلارهاست
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به ابعاد مختلف حماسه ۹ دی پرداخت و در این خصوص گفت: حماسه ۹ دی از مقاطع افتخار آفرین تاریخ انقلاب و تجلی عاشورایی ملت و همچنین تجدید بیعت باشکوه با ولایت بود.

وی افزود: اگر بخواهیم برای فتنه مشابهی در تاریخ اسلام پیدا کنیم سه جریانی که در مقابل حضرت علی (ع) صف کشیدند را می توان مصداق فتنه معرفی کرد همانگونه که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه آن جریانها را فتنه معرفی می کنند.

خاتمی به خطبه حضرت علی (ع) در رابطه با برون رفت از فتنه اشاره کرد و افزود: سه چراغ در خطبه حضرت علی (ع) برای عبور از فتنه معرفی شده است که چراغ اول بصیرت است ؛ یعنی نباید ظاهر بین باشیم و فریب شعارها را بخوریم بلکه باید به عمق ماجرا توجه داشت و محتوای شعارها را دید.

وی با ذکر ماجرای جنگ صفین و نقش عمار یاسر در آن جنگ گفت: باید به اردوگاه دشمن توجه کرد و دید که چه کسانی در اردوگاه دشمن قرار گرفته اند.

وی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: نگاهی سطحی به اردوگاه فتنه ما را به این نکته می رساند که اردوگاه فتنه مملو از دشمنان انقلاب است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: بحث تقلب در انتخابات را قبل از اینکه فتنه گران سر بدهند وزیرامورخارجه آمریکا و انگلیس و همچنین رسانه های وابسته به آنها مطرح کردند.

خطیب جمعه تهران به کسانی که در فتنه سال ۸۸ شرکت داشتند اشاره کرد و گفت: در جریان بازداشت ها ۳۲ تن از منافقین، ۱۵ عضو بهائیت ، ۷ شخص مسلح و ۹ جاسوس دستگیر شدند آیا با این شرایط شک و تردیدی در این خصوص باقی می ماند.

وی اردوگاه فتنه گران را یزیدی خواند و گفت: بی دلیل نبود که مردم در ۹ دی از این اردوگاه تبری جستند.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه سخنان خود چراغ دوم رهایی از فتنه را چراغ ولایت عنوان کرد و افزود: مواضع ما باید بر اساس نظر امام معصوم که امروز حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش ولایت فقیه شکل بگیرد.

خطیب جمعه تهران به راهپیمایی ۹ دی اشاره کرد و گفت: محور شعارهایی که در راهپیمایی ۹ دی مطرح می شد تبری و تولی به معنی ابراز عشق به مقام معظم رهبری و تنفر از سران فتنه بود.

وی با اعلام اینکه همه آگاه باشند آنجایی که ولایت است راه حق و کوچکترین انحرافی از آن فتنه است اظهارداشت: ولایت مداری تنها به ادعای لفظی نیست و باید در عمل و ادبیات با رهبر انقلاب همراه بود.
حجت الاسلام خاتمی سومین چراغ راه برون رفت از فتنه را نیز تقوا اعلام کرد و اضافه کرد: کسی که الهی عمل کند در فتنه ها نمی افتد.

خطیب جمعه تهران بر تقوای سیاسی خواص تاکید کرد و افزود: باید در دریافت خبر از رسانه های بیگانه بنا را بر سوءظن بگذاریم و حتی نقل خبر آن رسانه ها حرام است.

وی همچنین خطاب به کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که برای کسب رای دروغ نگویند و چنانچه کاندیدایی اصلح تر از خود دیدند میدان را به او واگذار کنند.

حجت الاسلام خاتمی در پایان در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به ذکر مصائب ایشان پرداخت .

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه پایتخت، ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، به موضوع انتخابات مجلس نهم اشاره کرد
خطیب جمعه تهران به کسانی که در فتنه سال ۸۸ شرکت داشتند اشاره کرد و گفت: در جریان بازداشت ها ۳۲ تن از منافقین، ۱۵ عضو بهائیت ، ۷ شخص مسلح و ۹ جاسوس دستگیر شدند آیا با این شرایط شک و تردیدی در این خصوص باقی می ماند.
و ظهار داشت: اولین مرحله انتخابات مجلس نهم یعنی ثبت نام از داوطلبان انجام شد و امیدوارم مراحل دیگر نیز با موفقیت طی شود.

وی افزود: حضور در انتخابات و شرکت در آن هم حق و هم تکلیف شرعی است؛ در کشوری که سالیان طولانی کمترین ارزش و حقّی برای مردم قائل نبودند، ‌به برکت پیروزی انقلاب، این شرایط پیش آمد که "مردم" سرنوشت‌ساز باشند و تمام مسئولان را بدون استثنا خودشان انتخاب کنند، این موفقیت بسیار بزرگی است که تمام مسئولان یا با واسطه یا بی‌واسطه به وسیله خود مردم انتخاب می‌شوند، حتی اولین شخص کشور یعنی رهبری نیز با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود.

امام جمعه موقت امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رئیس مجلس را نمایندگان مردم انتخاب می‌کنند، رئیس قوه قضاییه را نیز مقام معظم رهبری انتخاب می‌کند که علاوه بر مشروعیت الهی، مردم ایشان را با واسطه انتخاب می‌کنند.

"این نعمت بزرگ و فرصت ارزشمندی است که مردم بیایند و در انتخابات حضور یابند و شرکت کرده و حق‌شان را ایفا کنند و البته تکلیف شرعی نیز است، چرا‌که حفظ نظام از اوجب واجبات است."

وی ادامه داد: امروز همه ما جزع و فزع استکبار جهانی را خوب متوجه می‌شویم که مدام تلاش می‌کنند تا فضای انتخابات را سرد جلوه دهند، البته اگر آنان چنین تلاشی نداشته باشند، ما باید شک می‌کنیم، اما تعجب ما از بازی‌خورده‌های حقیر آنهاست که یک بار در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم سیلی جانانه از مردم خوردند، ولی باز هم دست بردار نیستند، همان نسخه‌های مرعوبانه مقلّدانه غرب را برای این مردم می‌پیچند و تصورشان این است که اگر بیانیه دهند و بگویند که انتخابات را تحریم می‌کنیم و نمی‌آییم، اتفاقی می‌افتد، با این شناختی که ما از مردم داریم، به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه پایتخت، ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، به موضوع انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و ظهار داشت: اولین مرحله انتخابات مجلس نهم یعنی ثبت نام از داوطلبان انجام شد و امیدوارم مراحل دیگر نیز با موفقیت طی شود.

وی افزود: حضور در انتخابات و شرکت در آن هم حق و هم تکلیف شرعی است؛ در کشوری که سالیان طولانی کمترین ارزش و حقّی برای مردم قائل نبودند، ‌به برکت پیروزی انقلاب، این شرایط پیش آمد که "مردم" سرنوشت‌ساز باشند و تمام مسئولان را بدون استثنا خودشان انتخاب کنند، این موفقیت بسیار بزرگی است که تمام مسئولان یا با واسطه یا بی‌واسطه به وسیله خود مردم انتخاب می‌شوند، حتی اولین شخص کشور یعنی رهبری نیز با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود.

امام جمعه موقت امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رئیس مجلس را نمایندگان مردم انتخاب می‌کنند، رئیس قوه قضاییه را نیز مقام معظم رهبری انتخاب می‌کند که علاوه بر مشروعیت الهی، مردم ایشان با واسطه انتخاب می‌کنند.

"این نعمت بزرگ و فرصت ارزشمندی است که مردم بیایند و در انتخابات حضور یابند و شرکت کرده و حق‌شان را ایفا کنند و البته تکلیف شرعی نیز است، چرا‌که حفظ نظام از اوجب واجبات است."

وی ادامه داد: امروز همه ما جزع و فزع استکبار جهانی را خوب متوجه می‌شویم که مدام تلاش می‌کنند تا فضای انتخابات را سرد جلوه دهند، البته اگر آنان چنین تلاشی نداشته باشند، ما باید شک می‌کنیم، اما تعجب ما از بازی‌خورده‌های حقیر آنهاست که یک بار در اننتخابات ریاست‌جمهوری دهم سیلی جانانه از مردم خوردند، ولی باز هم دست بردار نیستند، همان نسخه‌های مرعوبانه مقلّدانه غرب را برای این مردم می‌پیچند
راهی که امروز آقایان اصلاح‌طلب دنبال می‌کنند، همین راه "نهضت آزادی" است اما اگر خدا بخواهد، خروجی تحریم انتخابات مجلس نهم، انشاءالله برگزاری باشکوهترین انتخابات در ۱۲ اسفندماه و با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود.
و تصورشان این است که اگر بیانیه دهند و بگویند که انتخابات را تحریم می‌کنیم و نمی‌آییم، اتفاقی می‌افتد، با این شناختی که ما از مردم داریم، مردم ما ذره‌ای به این بیانیه‌های آمریکایی بها نمی‌دهند. 

شعارهای مدعیان تحریم برای جلوگیری از کم‌شدن دلارهاست

"باید به داخلی‌های حقیری که بیانیه می‌دهند و می‌گویند که نمی‌آیند و انتخابات را تحریم می‌کنیم، بگویم که همه این مسائل شعار است، این شعارها هم گرا دادن به خارجی‌هاست که هوای ما را داشته باشید و این دلارها را کم نکنید و ما را هم‌چنان جزو اپوزیسیون ببینید و گوشه چشمی و عنایتی به ما داشته باشید، بیانیه‌های این افراد، این اهداف را دنبال می‌کند، وگرنه در پشت صحنه، فعال‌تر از دیگران فعالیت می‌کنند، مثل روزه سیاسی تحصن مجلس ششم."

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از بحث تحریم انتخابات که از سوی جریان اصلاحات مطرح شده است، این افراد و رفتار آنان را منافقانه خواند و گفت: آنان همان‌طور که در ۹ دی شکست خوردند، در انتخابات مجلس نهم نیز با شکست مواجه خواهند شد.
وی دعوت این افراد به عدم حضور مردم در انتخابات را ضدیت صریح با امام راحل (ره) دانست و تصریح کرد: در تمام بیانات امام (ره) دعوت به حضور گسترده مردم در انتخابات است و در وصیت‌نامه سیاسی-الهی امام (ره)، آمده است که ملت باید در تمام انتخابات‌ها در صحنه باشند.

آیت‌الله خاتمی خطاب به جریان اصلاحات و حامیان تحریم انتخابات مجلس نهم، گفت: شما که این همه به امام (ره) ظلم کردید و پشت عکس امام (ره) سنگر گرفتید، این‌چنین به امام (ره) جفا می‌کنید؛ تحریم انتخابات در تاریخ انقلاب سابقه دارد، نهضت منحله به اصطلاح آزادی در سال ۱۳۶۳ دومین انتخابات مجلس را تحریم کرد تا نسل‌های دوم و سوم انقلاب بدانند که نهضت آزادی از چه کسانی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نهضت آزادی طرفدار جدی کشور ایران وابسته به آمریکاست؛ امام (ره) فرمود "باید با نهضت آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از افراد شدند، قاطعانه برخورد شود".

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: راهی که امروز آقایان اصلاح‌طلب دنبال می‌کنند، همین راه "نهضت آزادی" است اما اگر خدا بخواهد، خروجی تحریم انتخابات مجلس نهم، انشاءالله برگزاری باشکوهترین انتخابات در ۱۲ اسفندماه و با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

"آنان با بیانیه‌هایشان انتخابات را دو قطبی کردند، جبهه انقلاب و ضدانقلاب، اما آنان ۳۲ سال است، تجربه کردند که هیچ‌گاه مردم در جبهه ضدانقلاب قرار نگرفتند، ۳۲ سال پیش برخی می‌گفتند این انقلاب کار خود طاغوتی‌هاست و با راهپیمایی‌ها نمی‌شود، حساب کرد اما باید به آنان گفت پای صندوق‌های رأی که می‌شود حساب کرد، مردم تونس و مصر پای صندوق‌های رأی آمدند و به اسلام‌گرایان رأی دادند و انشاءالله آمریکا در آینده خواهد شنید که 'اتحادیه جماهیر اسلامی' در کشورهای اسلامی تشکیل شده است."

امام جمعه موقت امروز تهران تصریح کرد: استراتژی آمریکا و استکبار جهانی در شرایط کنونی که شاهد قیام‌ها و انقلاب‌های منطقه هستیم، سرکوب این قیام‌ها و مهارکردن 'بیداری اسلامی' است تا بتوانند با نفوذ در حاکمیت انقلاب‌ها، قیام‌ها را به حداقل برسانند.

وی در خاتمه گفت: هم‌اکنون شکنجه‌های قرون‌وسطایی در برخی کشورهای منطقه انجام می‌شود؛ با حمایت عربستان در بحرین شاهد شکنجه مردم هستیم، عربستان در کشور خودش نیز مباشر جنایات است و البته شریک جنایات در بحرین نیز است اما باید بگویم که این برخوردها گویای وحشت آنهاست و به ملت‌های به پا خواسته نوید 'آزادی' می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *