جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هشدار دادستانی به متصرفان اراضی ملی

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 437137
دادستان دهلران به متصرفان اراضی ملی در این شهرستان هشدار داد و گفت: ۱۲ پرونده در این ارتباط تشکیل شده است.
به گزارش جهان، علی ادیبی فیروزجایی در گفتگو با مهر اظهار دشت: برخی افراد در شهرستان دهلران و شهرهای همجوار با تصرف اراضی ملی که کاربری مختلفی دارند به صورت خود سرانه اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده اند.

وی بیان داشت: این دادستانی به فوریت پرونده افراد متصرف اراضی ملی را پیگیری می کند.

دادستان دهلران افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های اخیر متاسفانه برخی افراد نیز به صورت غیر قانونی در محدوده هایی که اراضی ملی هستند اقدام به ساخت ساز غیر مجاز کرده اند که برابر قانون دادستانی وارد عمل شده است.

فیروزجایی ضمن اشاره به مشارک عمومی مردم در حفظ اراضی ملی گفت: برابر آمار سرانه هر ایرانی در بحث منابع طبیعی نسبت به جهان دو هکتار است که این میزان سرانه از نرم جهانی پایین تر است.

دادستان دهلران بیان داشت: متاسفانه در بخش موسیان افرادی اقدام به تصرف آب زیرزمینی با حفر چاه غیر مجاز کرده اند که این داستانی با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی کشور برای تخلف تشکیل پرونده داده و برابر قانون نیز برخورد خواهد شد.

ادیبی فیروزجایی گفت: نقش مردم در حفظ منابع طبعیی و احیا وجلوگیری از تخریب در مواقع بحران در این شرایط خشکسالی می تواند کمک خوبی به محیط زیست باشد.

وی با اشاره به حفظ اراضی ملی گفت: این اراضی متعلق به نسل های آینده است و در این راستان ما باید دقت لازم در نگهداری آنها اشته باشیم.

دادستان دهلران گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲ پرونده در راستای متصرفان اراضی ملی تشکیل شده که علاوه بر این بناهایی نیز خلع ید شده است.

ادیبی فیروزجایی با هشدار به معارضان گفت: افراد از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی خودداری کنند چرا اینکه دادستانی به شدت برخورد قضایی با غاصبین اراضی می کند.

وی بیان داشت: توجه به محیط زیست و منابع طبیعی باید در دستور کار همه ادارات مرتبط باشد چراکه شرایط اقلیمی در منطقه باعث شده حساسیت بیشتری در این راستا داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *