سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۷
ناگفته ای از انتخابات ریاست جمهوری نهم؛

احمدی نژاد چه خوابی برای آیت‌الله مصباح دیده بود؟

يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 170647
سخنان احمدی نژاد به دیدارها و رایزنی های او با آیت الله مصباح یزدی اشاره داشت که با هدف راضی کردن ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات صورت می گرفت. دکتر احمدی نژاد در تلاش جدی بود که آیت الله مصباح یزدی را برای تصدی پست ریاست جمهوری به صحنه سیاسی بکشاند و خود نیز معاون اول او شود.
به گزارش جهان، تقریبا کسی از مهمترین محور جلسه انتخاباتی ۱۵ فعال دانشجویی با یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نهم که در بحبوحه رایزنی های سیاسی و تبلیغاتی صورت گرفت، آگاه نشد.

این ۱۵ فعال دانشجویی که هر یک نماینده تشکل و دانشگاهی بودند، هدفی جز منصرف کردن این شخصیت از کاندیداتوری در انتخابات و ترغیب او به حمایت از دکتر احمدی نژاد نداشتند.

استدلال آنان این بود که اگر این شخصیت در انتخابات شرکت کند آرای اصولگرایان شکسته و به جای جمع شدن در کیسه دکتر احمدی نژاد، در چند سبد متفاوت خواهد ریخت.

هرچند این فعال سیاسی که اکنون از مسئولان ارشد کشور است، به حرف دانشجویان گوش نداد و در انتخابات کاندیدا شد، اما موضوعی را برای دانشجویان فاش کرد که بسیار جالب و حاکی از یک واقعیت بود.

او در دیدار با دانشجویان گفت: همه دیدید دکتر احمدی نژاد اخیرا در صدا وسیما گفته است بزودی اتفاقی بزرگ می افتد که همه معادلات سیاسی را تغییر خواهد داد؟می دانید این اتفاق بزرگ چه بوده است؟

به گفته این شخصیت، "سخنان احمدی نژاد به دیدارها و رایزنی های او با آیت الله مصباح یزدی اشاره داشت که با هدف راضی کردن ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات صورت می گرفت. دکتر احمدی نژاد در تلاش جدی بود که آیت الله مصباح یزدی را برای تصدی پست ریاست جمهوری به صحنه سیاسی بکشاند و خود نیز معاون اول او شود."

البته احمدی نژاد که چندی پس از این رویداد برای افتتاح یک بوستان با مهدی چمران همراه شده بود، در پاسخ به سوال یک خبرنگار سمج درباره آن اتفاق بزرگی که خبر از آن داده بود، به شوخی گفت که آن اتفاق افتتاح همین بوستان بوده است. دکتر احمدی نژاد توضیح دیگری در این باره نداد تا ناکامی رایزنی های مکرر خود با آیت الله مصباح یزدی را تایید کند.

هرچند شان آیت الله مصباح یزدی بالاتر از این بود که کاندیدای پست ریاست جمهوری و وارد بازی های سیاسی شود اما اصرار دکتر احمدی نژاد بر این موضوع "عمق اعتماد و ارادت" او به آیت الله مصباح را روشن ساخت؛ اعتمادی که بارها و در جریان دیدارهای صمیمی رئیس جمهور با آیت الله مصباح در دولت نهم جلوه گر شد.

زمان زیادی از آن ایام همدلی و نزدیکی رئیس جمهور با رئیس موسسه آموزشی پؤوهشی امام خمینی(ره) نگذشته است؛ شاید به همین دلیل هجمه های تبلیغاتی و سیاسی اطرافیان رئیس جمهور به آیت الله مصباح تعجب بسیاری را برانگیخته است؛ هجمه هایی به بهانه انتقاد ایشان از جریان انحرافی!

شاید نمونه آن سخنان تند و ناپخته علی اکبر جوانفکر، از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی، علیه آیت الله مصباح باشد که جلوه بارزی هم در رسانه های تحت مدیریت او پیدا کرده است.

جدیدترین مثال آن، جسارت روزنامه دولتی ایران به آیت الله مصباح و قرار دادن نام و سخنان ایشان در کنار میرحسین موسوی از سران ضدانقلاب داخلی است. این روزنامه تحت مدیریت آقای جوانفکر در اقدامی عجیب در صفحه نخست شماره روز شنبه خود، آیت الله مصباح را به دلیل انتقاد از جریان انحرافی به همسویی با میرحسین موسوی و جریان فتنه متهم کرده بود!

اهمیت مقابله با چنین اهانت هایی زمانی روشن می شود که سخنان و تعبیرات متعدد رهبر معظم انقلاب در وصف و تایید آیت الله مصباح را مورد توجه قرار دهیم.

در جدیدترین مورد آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از آخرین سفرهای غیررسمی خود به شهر مقدس قم در سال 89 که با هدف بازدید از بزرگان و مراجع عظام تقلید صورت گرفت، با حضور در منزل آیت الله مصباح یزدی، نزدیک به سی دقیقه با ايشان و خانواده و فرزندان وي به گفتگو پرداختند و اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا. 

رهبر معظم انقلاب همچنین تصريح کردند: اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌ا... وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ايشان استفاده نمايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خــــــدا عاقبت همه ما را به خيــر كند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند دعای رهبرمان را مستجاب فرماید - آمین
Iran, Islamic Republic of
خيلي عجيب است. آن همه ارادت كجا اين همه فاصله كجا. آقاي مصباح كه به نظر آقا عوض نشده و بصير واقعي است پس ...
Iran, Islamic Republic of
خدا نگهدار آقای مصباح باشه
كدوم هجمه؟!!!

مگر اگه كسي عالم شود از نقد مصون است؟! همانطور كه آيت الله مصباح عزيز كه خيلي هم دوستش داريم به جريان خودساخته ي شما نقد ميكند از روي دلسوزي، ما هم به ايشان نقد ميكنيم از روي دلسوزي! اين هجمه است؟!!

يا هجمه دادن انواع و اقسام القاب شرم آور به اطرافيان دولت است؟!!

همين 19 اسفند سال 89 بود كه حضرت آقا فرمودند بايد به پيرها هم نصيحتي كرد! كه تحت تاثير اخبار دروغ قرار نگيرند.. پيرها هم محتاج نصيحتند!

كجا رفته انصاف و عدالت شما؟!
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم از کی و کجا شنیدم که:
آیت ا... مصباح (حفظه ا...) برای امام خامنه ای (حفظه ا...)، حکم شهید مطهری(ره) برای امام خمینی(ره) رو داشته و دارند.
United States
الان هم آقای احمدی نژاد می گوید ما این اشخاص را که انتقاد می کنند دوستشان داریم. این آقایان هستند به بهانه مشتی احتمالات و اخبار غیر مستند، کرارا از آقای رئیس جمهور تبری می جویند