شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

تجلیل از فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دنیا

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 419344
فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دنیا روز شنبه در مراسم صبحگاه عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مراسم بمناسبت سالگرد انجام عملیات حمله به پایگاه های الولید(اچ۳) در ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۰ و نیز به پاس قدردانی از تلاش های امیر سرتیپ خلبان بازنشسته فرج الله برات پور که لیدر آن عملیات بود، برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده معاون هماهنگ کننده، معاونان و کارکنان نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

امیر برات پور در این مراسم به بیان خاطراتی از آن عملیات پرداخت و گفت: دشمن در محاسبات خود درمورد ضعف قوای نظامی ایران علی الخصوص نیروی هوایی دچار اشتباه شد و این مهم را نیروی هوایی با انجام عملیات های بزرگ در ماه های اول جنگ به خوبی اثبات کرد.

وی ادامه داد: نیروی هوایی به علت ماهیت واکنش سریع خود در ماه های ابتدایی دفاع مقدس، بار اصلی جنگ را به دوش می کشید و در این بین تلاش های کارکنان فنی در آماده سازی هواپیما ها قابل قدردانی است.

فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دنیا خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور عزیزمان مدیون اقتدار نیروهای مسلح است و با این اقتدار، دشمن جرات حتی یک نگاه به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داشت.

حمله به «اچ ۳» بزرگترین عملیات هوایی است که در آن خلبانان شجاع ایرانی مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری تا پایگاه های الولید(در غرب کشور عراق) را با صرف زمانی بیش از ۴۵۰ دقیقه طی کردند و بعد از انجام موفقیت آمیز عملیات و انهدام بیش از ۴۸ فروند هواپیمای عراقی به سلامت به کشور بازگشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Australia
روحشان شاد و یادشان آباد
بخدا قسم اگر روزی برای شهیدان ایران نداشته باشیم ایرانی نیستم از خودم و خانواده خودم شروع میکنم آدم نیستم
استرالیا بعد 120 سال هنوز روزی که ارتش استرالیا برای نبرد با دولت عثمانی رفته بود رو روز تعطیل و کارها که بزای یادبود شان
بر پا میکنه و چنان از انها قهرمانانی شجاع ساختن و از تکتکشان چنان تعریف و تمجید میکنندکه اکثرا نوهاشون هم از این دنیا رفتن .
من 22 سال که مهاجرت کردم به استرالیا ولی هنوز ملیتم ایرانی
متاسفانه آنهای که تازه به اینجا آمدن و ان روزهای جنگ رو در خاطر ندارند یا
فراموش کرده‌اند نه همه ولی خیلیها شون نمیدونند که بخاطر جانباختن
...
عباس
چقدر خوب می شد اگه این خبر با یک عکس همراه بود.