جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

کسرخدمت جبهه و مدرک تحصیلی متوقف شد

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 216646
كسرخدمت‌های ناشی از سابقه جبهه و جانبازی والدین و كسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی برای مشمولان از سال جاری متوقف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد: باتوجه به این‌كه برخی مصوبات مربوط به ایثارگران از قبیل كسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازی والدین و همچنین كسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی مشمولان، در قانون جدید وظیفه عمومی ذكر نشده است لذا در سال جاری، این نوع كسرخدمت‌ها اجرایی نخواهند شد و صرفا افرادی می‌توانند از امتیازات مذكور بهره مند شوند كه در شمول مصوبه سال 1390 قرار داشته باشند.

لازم به ذكراست، تمامی كسرخدمت‌هایی كه در سال 1390 برای افراد مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی (اعم از كاركنان وظیفه در حال خدمت و مشمولین دارای برگ اعزام ) صادر و در دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) و سامانه وظیفه عمومی ثبت شده است، دارای اعتبار بوده و لازم الاجرا می باشد.

همچنین سربازانی كه در سال 1390 به خدمت اعزام شده و تاكنون به هردلیل كسرخدمت آنان صادر نشده است، همچنان درشمول مصوبه سال 1390 قرار داشته و صدور كسرخدمت آن‌ها تا پایان خدمت بلامانع است.

این سازمان در خصوص نحوه اعمال كسرخدمت برای مشمولانی كه در سال 1390 خود را معرفی و برگ آماده به خدمت برای آن‌ها صادر و تاریخ اعزام آن‌ها سال 1391 تعیین شده خبرداد: گواهی كسرخدمت آنان می بایست در سال1390 صادر شده و حداكثر تا تاریخ 15/2/ 91 توسط یگان مربوط در سامانه وظیفه عمومی به ثبت برسد. همچنین این دسته از مشمولان باید در موعد تعیین شده در برگ آماده به‌خدمت، به خدمت اعزام شوند درغیر این صورت از این امتیاز بهره مند نخواهند شد درضمن از تاریخ 16/2/91 ثبت كسرخدمت در سامانه وظیفه عمومی برای این دسته از مشمولان امكان پذیر نبوده و این مورد از سامانه حذف خواهد شد.

همچنین كسرخدمت بسیجیان در سال 1391اینگونه می باشد: در اجرای قانون احتساب خدمت بسیجیان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامی سپاه ، در سال 91 نیز همانند سال گذشته میزان صدور كسرخدمت برای بسیجیان حداكثر6ماه خواهدبود.

شایان ذكراست، كسرخدمت به سبب مدرك تحصیلی دانشگاهی در سال 1391 متوقف شده و صرفا شامل مشمولانی می‌شود كه تا پایان سال 1390 به خدمت اعزام شده‌اند.

سازمان وظیفه عمومی در پایان، درباره توقف اجرای بعضی از معافیت ها مانند معافیت سه برادری و توقف بعضی از امتیازات مانند كسرخدمت در سال 91 اعلام داشت: ازآنجایی كه تمامی معافیت‌ها و امتیازات مورد نظر در ارتباط با ایثارگران، امداد جویان و سایرگروه‌ها، در قانون جدید وظیفه عمومی (مصوب 22/8/90 مجلس شورای اسلامی) پیش بینی شده است لذا تصمیم براین گرفته شد كه تمامی معافیت‌ها و امتیازات سربازی برمبنای قانون جدید اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حتما اشتباهي انجام گرفته كه جبران مي شود.
چگونه كسر خدمت جبهه و مدرك حذف مي شود. در حالي كه برادر را به خاطر داشتن خواهر معاف مي كنند و معافيت هاي ديگر؟؟؟
اين تبعيض از روي غفلت بوده يا تعمدي در كار است؟؟!! اميد است كه هر چه زودتر اين مسآله حل شود.