سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

پایان سفر یک هفته‌ای رئیس جمهور به دو قاره

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 383146
رئیس جمهور کشورمان پس از سفر یک هفته‌ای به دو اجلاس در نیویورک و آستاراخان شامگاه امشب وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شامگاه امشب پس از سفر یک هفته‌ای به نیویورک و آستاراخان به کشور بازگشت.

روحانی در بدو ورود به کشور مورد استقبال علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، الهام امین زاده مشاور حقوقی رئیس جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، چیت چیان وزیر نیرو و شمار دیگری از مسئولان کشور قرار گرفت.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور و هیات همراه روز سه شنبه ۳۱ شهریورماه به منظور شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت و پس از ۶ روز رایزنی‌های فشرده با مقامات دیگر کشورها، صبح یکشنبه نیویورک را به مقصد آستاراخان در روسیه ترک کرد تا در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند.

سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و امضای اسناد، دیدار با رئیس جمهور روسیه، دیدار با رئیس جمهور آذربایجان و مصاحبه با شبكه تلویزیونی راشاتودی از جمله برنامه‌های این سفر دو روزه بود.

روحانی همچنین در جمع ایرانیان آستراخان كه در محل رزیدانس كنسولگری جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند حاضر شد و با آنان دقایقی گفت و گو كرد.

ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان، پنج کشور حاشیه دریای خزر هستند. سه اجلاس پیشین سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترتیب در ترکمنستان (عشق آباد - اردیبهشت ۸۱)، ایران (تهران - مهرماه ۸۶ ) و جمهوری آذربایجان(باکو - آبان ۸۹) برگزار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *