جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فوتبال،‌ آبروي بزرگانش را مي‌برد

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 355272
حکايت غريبي است. در دنياي فوتبال فوتباليست و مربي شاخصي مانند علي دايي را به عرش مي‌برند و حلوا،‌حلوا مي‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از نود، حکايت غريبي است. در دنياي فوتبال فوتباليست و مربي شاخصي مانند علي دايي را به عرش مي‌برند و حلوا،‌حلوا مي‌کنند. در فوتبال جهان بزرگان و اسطوره‌هايي مانند علي پروين داراي جايگاه ويژه و ارج و قرب بالايي هستند. در دنياي سياست وزرا هميشه از نظر اخلاقي از مصونيت برخوردارند و در دنياي ورزش قهرمانان ماندگاري مانند اميررضا خادم داراي جايگاه رفيعي هستند.

در فوتبال دنيا ...

اما اينجا ايران است و حرمت‌ها به راحتي آب خوردن زير سئوال مي‌رود. اين فوتبال ايراني و پولهاي بي‌حساب و کتابش و البته مديريت ضعيف حاکم بر آن شرايط را به گونه‌اي ساخته که به راحتي آبروي بزرگانش را مثل آب خوردن مي‌برد.

با صرف نظر از اينکه در دعواي سريالي دايي و پروين با وزارت ورزش کداميک درست مي‌گويند و کدام گروه تفسير به راي مي‌کنند کاري نداريم. اما حق هم اين نيست که وزير ورزش به خاطر برخي اطلاعات نادرست توسط بازيکنان پرسپوليس با مصاحبه‌هاي آنچناني سکه يک پول شود و يا از طرف ديگر آنها علي دايي را متهم اصلي قلمداد کنند و يا تن پروين را بلرزانند و تهديد به برکناري‌اش از مديرعاملي پرسپوليس کنند.

دنبال مقصر نگرديم زيرا اين دور تسلسل سالهاست که ادامه دارد و اگر شرايط به همين منوال باشد در آينده هم شاهد خواهيم بود که بزرگان ورزش و فوتبال ايران زير سئوال بروند و آبرويشان به حراج گذاشته شود. به راستي چرا؟

با آسيب شناسي اين اتفاقات تلخ هريک از مدعيان به نوعي مقصر هستند. پروين از اين ماجرا مديريت ريخت و پاش مديرعامل قبلي و انعقاد قراردادهاي آنچناني با جيب خالي و سرپرستي غير فوتبالي که بر اين آتش دامن زد شرايط فعلي را بحراني کرد. البته در کنار آن وزارت ورزش هم به سهم خود مقصر است زيرا اگر نظارت منطقي در طي يکي دو سال بر مخارج و ميزان هزينه و درآمد باشگاه پرسپوليس داشت کار به اين جا نمي‌کشيد. اميررضا خادم مدعي نمي‌گفت تا آخر پيگير ماجراي قرارداد بازيکنان پرسپوليس است . اگر کسي از اميررضا خادم بپرسد برادر من چرا آن زمان که باشگاه پرسپوليس بي‌حساب و کتاب خرج مي‌کرد و قرارداد صوري و دوگانه با بازيکنان مي‌بست وزرات ورزش اقدام نکرد؟

حالا هم هر چقدر اين آش را هم بزنند اوضاع بدتر از اين مي‌شود. فوتبال پولکي و بدون ضابطه آبروي بزرگانش را به راحتي مي برد.

محمدکريم روزبه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *