جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تعریف ۱۷۰۰ خدمت جدید در حوزه سلامت

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 383280
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زالی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها همزمان با ابلاغ فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: اجرای کتاب «ارزش‌‌گذاری خدمات نسبی» مطالبه دو دهه جامعه پزشکان است که امسال شاهد اجرای آن هستیم و دولت و وزارت بهداشت پشتیبانی اجرای بوده‌اند این در حالی است که زمانی همین پول قطره‌چکانی که به وزارت بهداشت باید می‌آمد از وزارت راه سر درمی‌آورد.

وی گفت: اقدامات جدید نشان می‌دهد دولت مسیر مناسب را پیدا کرده و سازمان نظام پزشکی در کنار آن قرار دارد. کتاب «ارزش‌گذاری خدمات نسبی» موضوعی است که در جهت ارتقای عدالت بین‌رشته‌ای و بالا بردن مهارت‌ها ابلاغ می‌شود.

زالی گفت: در حوزه مهارت‌ها اینگونه است که در نوع خدمات مهارت را می‌بینیم و چنانچه پزشکی از مهارت جدیدی بهره می‌گیرد در این کتاب ارزش‌گذاری شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، افزود: حتی ریسک ارائه خدمت برای جراحی و ارائه خدمات تعریف شده و عدالت در بین رشته‌ها دیده شده است. ویرایش این کتاب از نظر اصالت به کتاب اصلی «کالیفرنیا» نزدیک است.

زالی گفت: در کتاب «ارزش‌گذاری خدمات نسبی» هزار و ۷۰۰ خدمت جدید تعریف شده و برخی خدمات به عنوان سیاست‌‌گذاری در حوزه سلامت دیده شده‌اند به عنوان مثال تعرفه جراحی کودکان اصلاح شده است.

وی افزود: برای اولین‌بار پزشکان احساس می‌کنند که در فضای عدالت خواهند بود و آن‌هایی که در فضای عدالت نبودند فرصت پیدا می‌کنند از مزایای ۲K استفاده کنند.

زالی گفت: بیمه‌های پایه و تکمیلی برای اولین‌بار مؤظف به رعایت این کتاب هستند و ضمانت اجرای این کتاب را جامعه پزشکی داده است و جلوی اغتشاش تعرفه‌ای را خواهیم گرفت و مطلوب‌سازی تعرفه اولین قدم در این زمینه خواهد بود و جلوی زیاده‌خواهانی که منافع جامعه پزشکی را به خطر می‌انداختند گرفته می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، افزود: زمینه‌ای فراهم خواهد شد تا با اجرای این کتاب شرافتمندانه پزشکان خدمت کنند و جلوی تعداد کمی که زیاده‌خواه بودند گرفته شود به همین دلیل پیوست نظارتی از سوی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده که ۹۰ درصد آن ایجابی و فقط ۱۰ درصد سلبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *