جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آماری از جمعیت زیر خط فقر در کشور

شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 116682
استاد دانشگاه تربيت مدرس كه هم اكنون رياست مركز آمار ايران را بر عهده دارد، با بيان اينكه اقتصاد كشور ما متاثر از مشكلات فراواني است و اين مشكلات از ديرباز كشور ما را تهديد مي‌كند، معتقد است: اگر چه كشور از لحاظ امكانات سخت‌افزاري، نرم‌افزاري‌، منابع فيزيكي، مادي و خدادادي وضعيت بسيار مناسبي دارد، اما موقعيت اقتصادي آن خوشايند نيست. حال آن كه برخي كشورها كه از لحاظ بهره‌مندي از امكانات بالقوه هم‌طراز ما هستند، جايگاه اقتصادي بهتري دارند.
به گزارش ايسنا، عادل آذر با اشاره به اينكه اگر ايران از لحاظ بهره‌مندي از منابع طبيعي نظير نفت، گاز و منابع زير زميني با كشوري مثل ژاپن مقايسه شود، به اين نكته پي خواهيم برد كه كشور ما وضعيت بسيار مناسبي دارد، حال آن كه كشورهايي نظير ژاپن، كره‌جنوبي و تركيه جايگاه اقتصادي بهتري دارند، مي‌گويد: متاسفانه رتبه اقتصاد ايران در جهان بالاي يكصد است و از نظر رفاه اقتصاد ميان كشورها جايگاه هفتاد و پنجم را دارد؛ ضمن اين كه نرخ تورم ايران دو رقمي است. اين مشكلات البته دلايل متعددي دارد كه بخشي از آن مربوط به سابقه تاريخي است و به مشكلات حكومتي به ويژه در صد سال اخير برمي‌گردد.

رييس مركز آمار ايران گفت: امروزه به دليل مشكل بيكاري، ‌تورم و نيز عدم كنترل نقدينگي با وجود منابع عظيمي كه در كشور وجود دارد، بيش از 10 ميليون نفر از جمعيت ما زير خط فقر مطلق و بيش از 30 ميليون نفر آنها زير خط فقر نسبي به سر مي‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *