سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

استقرار تانک ها در اطراف کاخ مرسی

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 258757
صبح امروز چندین تانک و خودروی زرهی در یکی از خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری مصر مستقر شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رویترز» نوشت:  دست‌کم 3 تانک و دو نفربر زرهی در یکی از خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری مصر مستقر شده‌اند.
 
این خیابان شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراض آمیز علیه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور جدید و منتخب این کشور است.
 
پایگاه خبری الجزیرة نیز با اعلام این خبر گفت که تانک‌ها و نفربرهای ارتش مصر در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری مصر مستقر شده‌اند.
 
این در حالی است که چندروزی است حامیان و مخالفان تصمیمات مرسی در مقابل کاخ الاتحادیه تجمع کرده و میان آنها درگیری رخ می‌دهد و دو طرف به سمت یکدیگر سنگ و بطری پرتاب می‌کنند.
 
درگیری‌ها در قاهره پس از آن آغاز شد که «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر ضمن برکناری دادستان کل این کشور، متمم قانون اساسی را اعلام کرد که اختیارات وی را افزایش می‌داد. ارائه پیش‌‌نویس قانون اساسی مصر نیز این درگیری‌ها و مخالفت‌ها را افزایش داد. مخالفان عقیده دارند که این قانون اساسی اختیارات رئیس‌جمهور را بیش از حد افزایش می‌دهد. در مقابل موافقان قانون اساسی و هواداران مرسی این قانون اساسی و اقدامات رئیس‌جمهور مصر را در جهت اهداف انقلاب و تکمیل‌کننده آن می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *