جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۵
چه کسانی بازیهای لیگ را بی کیفیت می کنند؟‎

چرا فوتبال ایران پیشرفت نمی کند ؟

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 395557
این که لیگ چطور برگزار می شود ، یا با عطسه کی روش مرد همه کاره فوتبال ایران تعطیل می شود اصلا برای آقایان مهم نیست !
چرا فوتبال ایران پیشرفت نمی کند ؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر امسال طی روزهای 4 شنبه و 5 شنبه هفته جاری برگزار می شود و تیمها ی لیگ برتر به تعطیلات ۵۰ روزه می روند! یعنی زمانی نزدیک به فاصله زمانی بازی دو فصل متفاوت که البته این امر تنها در کشور ما رخ می دهد !

طبیعی ست در این مدت تیمهای لیگ برتر آمادگی خود را از دست می دهند و پس از حدود دو ماه حداقل پنج بازی لازم است تا به شرائط آرمانی برسند و طبیعی ست لیگ بی کیفیت ما بی کیفیت تر شود .

هر چند فاصله تیمهای صدر جدول زیاد نیست و با توجه به نتایج به دست آمده در فصل جاری به جز تا حدودی تیمهای نفت و فولاد انتظارات را برآورده نکردند .

باید پذیرفت عدم استقبال تماشاگران از بازی های لیگ برتر به دلیل کیفیت پایین بازی ها ست ، در هفته ۱۶ لیگ برتر تنها ۲۶ هزار تماشاگر ۸ بازی لیگ را از نزدی دیده اند که این استقبال خود گویای همه چیز است ...

حتی در دربی ۷۹ یک سوم ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر بود ! یادمان نرود در دربی های سابق ساعتها پیش از بازی جایی برای نشستن پیدا نمی شد.

جالب این که دو تیم صدرنشین نفت و سپاهان در ۱۶ بازی ۳۰ امتیازی هستند ، یعنی کسب امتیاز هر بازی زیر دو امتیاز که نمی تواند آمار خوبی باشد .

در بوندس لیگا تیم بایرن از ۱۴ بازی ۳۶ امتیاز کسب کرده است و در لالیگا تیم رئال مانند بایرن، از ۱۴ بازی ۳۶ امتیاز به دست آورده است و در انگلیس تیم چلسی با وجود شکست این هفته خود مقابل نیوکاسل از ۱۵ بازی ۳۶ امتیازی می باشد ...

البته تماشاگران فوتبال وقتی بازیهای تیمهای معتبر اروپایی را تماشا می کنند توقعشان نسبت به فوتبال بیشتر شود ، در لیگ برتر مسئولان فقط مسابقات را برگزار می کنند و پس از بازیها با افتخار عنوان می کنند که بازیها را برگزار کردیم و در موعد مقرر به پایان رسید!؟

این که لیگ چطور برگزار می شود ، یا با عطسه کی روش مرد همه کاره فوتبال ایران تعطیل می شود اصلا برای آقایان مهم نیست !

باور کنید اردوهای بی ثمر تیم ملی دردی را دوا نمی کند مشکل فوتبال ما باید ریشه ای حل شود ، مدعیان دیگر قاره کهن با برنامه ریزی منظم همیشه در سطوع بالا رقابتهای فوتبال خود را برگزار می کنند و به همین جهت در فوتبال جهان حرفهای زیادی برای گفتن دارند ...

برای مثال در لیگهای اروپایی چندین بازکن ژاپنی، کره ای و استرالیایی جولان می دهند و لژیونرهای ما در قطر سرگرم بازی هستند !

به هر حال عدم برنامه ریزی مسئولان غیر فوتبالی فوتبال موجب فراری دادن تماشاگران شد ، فراموش نکنیم در دهه های گذشته برای دیدن تمرین تیمهای استقلال و پرسپولیس حداقل ۱۰ هزار نفر به ورزشگاهها می رفتند ولی حالا برای بازیهای لیگ گاهی اوقات هزار نفر هم به تماشای بازی نمی روند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
مگه قرار بود پیشرفت کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
چون مدیران فوتبالی ندارد . پروین ها حجازی ها عابدزاده های و ... رفتن دنبال تجارت ولی سیساسی ها و نظامی ها و .... دارن فوتبال رو اداره می کنن .
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تا مافبای فوتبال در ایران وجود دارد فوتبال پیشرفتی ندارد
Iran, Islamic Republic of
واقعاچرا
Iran, Islamic Republic of
پس بخاطرباتیم قوی جنگیدن میبازه