جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳
برنامه ویژه کنگره برای تحریم‌های فوری بعد از لغو تحریم؛

افراد و شرکت‌های جدید ایران در لیست تحریم‌های واشنگتن

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 419659
نگرانی از اینکه در صورت حصول یک توافق هسته‌ای، ایران بتواند به حدود ۱۳۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند و از آن در جهت حمایت از حزب الله و دیگر گروه‌های نیابتی خود استفاده کند، موضوع مرکزی جلسه کمیسیون اخیر کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا بود.
افراد و شرکت‌های جدید ایران در لیست تحریم‌های واشنگتن
به گزارش جهان، پایگاه آمریکایی "المانیتور" در گزارشی، به تاسیس یک کارگروه جدید در کنگره آمریکا اشاره کرده که وظیفه آن اعمال تحریم‌های فوری و جدید علیه ایران در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای میان تهران و واشنگتن است. بخشی از این گزارش در ادامه می‌آید:

یک کارگروه تازه تاسیس در کنگره که ماموریت آن کنترل منابع مالی گروه‌های تروریستی است، در‌‌ همان جلسه افتتاحیه خود در ۲۲ آوریل توجهش را بر روی ایران متمرکز کرد.

نگرانی از اینکه در صورت حصول یک توافق هسته‌ای، ایران بتواند به حدود ۱۳۰ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند و از آن در جهت حمایت از حزب الله و دیگر گروه‌های نیابتی خود استفاده کند، موضوع مرکزی جلسه کمیسیون اخیر کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا بود. شاهدان و متخصصینی که در این جلسه شرکت کرده بودند تمهیدات گوناگونی را به اعضاء کمیسیون، برای مسدود کردن راه ایران پیشنهاد کردند. از آن جمله باید از قرار‌ دادن تعداد بیشتری از مسئولان ایران و نیز شرکت‌های صوری که در نقل و انتقال پول شرکت دارند، در لیست سیاه، نام برد.

"رابرت پیتنگر"، معاون کمیسیون از متخصصین شرکت کننده سئوال کرد: «ما چه امکاناتی داریم که راه نقل و انتقال این پول‌ها را که به وضوح توسط نیروهای ایران در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطع کنیم؟»

جاناتان شانزر از «بنیاد دفاع از دموکراسی» که یک اندیشکده حامی اسرائیل است، از ایران با عنوان «بانک مرکزی تروریسم» یاد کرد و گفت: تعدادی از گروه‌ها، از جمله شورشیان حوثی، رژیم بشار اسد، حزب الله، جهاد اسلامی و حماس در فلسیطین، از چشم انداز اینکه تحریم‌ها از روی ایران برداشته شود، بزاق دهانشان راه افتاده است.

شانزر در ادامه گفت: «اینک سئوال این است که آیا خزانه داری آمریکا می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، کسانی را که مسئولیت جابجائی این پول‌ها را بر عهده دارند شناسائی کرده و نام آن‌ها را اعلام کند و باعث سرافکندگی آنان شود؟ ما در گذشته تعداد زیادی از آنان را شناسائی کرده‌ایم اما هنوز تعداد بسیار زیادی باقی مانده‌اند. بنابراین اگر ما قرار است که معماری برخی از این تحریم‌ها را که باعث شده ایران از سیستم پولی رسمی (جهانی) منزوی شود، از میان برداریم، من معتقدم که ما باید همین الان جای خالی را که ممکن است بوجود آید پر کنیم. باید حقیقتا تلاش فوق العاده‌ای به خرج دهیم که راه‌های ممکن برای تامین پول برای گروه‌های تروریستی را ببندیم.»

یکی دیگر از کار‌شناسان در جلسه مذکور، "خوان زاراته" که قبلا از مقامات بلند پایه خزانه داری آمریکا بوده است و اینک او نیز با‌‌ همان سازمان دفاع از دموکراسی (حامی اسرائیل) کار می‌کند، قانوگذاران را ترغیب به افزایش فشار بر روی سپاه پاسداران نمود. سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا نیست اما سپاه قدس که زیر مجموعه‌ای از آن است در لیست مزبور قرار دارد.

زاراته اظهار داشت: «یکی از سئوالات مرکزی در برابر حکومت آمریکا این است که چه رفتاری باید با سپاه پاسداران ایران داشته باشد. آن‌ها طبق تحریم‌های سازمان ملل، به جهت مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای تحت تحریمند اما نه موضوع تروریسم. یکی از ابعادی که در این قضیه باید دولت و کنگره آمریکا مورد توجه قرار دهند این است که با سپاه پاسداران چه باید کرد.»

به گزارش نسیم، او در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که کنگره در این مورد مسئولیت دارد که اطمینان حاصل شود که این فعالیت‌ها ادامه نخواهد یافت و اینکه در صورت یک توافق هسته‌ای، ما خودمان را با از میان برداشتن تحریم‌هائی که زمینه‌های دیگر را نیز شامل می‌شوند (از جمله تروریسم) فلج نخواهیم کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسلامی
ایا دولت افسادطلب با این ...عامل کند و بازی برد برد را به انجام برساند ؟؟؟ این تفکر برد برد یا ناشی....
مجید
مرگ بر امریکا و اسراییل و تمامی کنگره و ال سعود و ....
علی محمدنصیری لرستانی
هرغلطی که ازدست شون میادکوتاهی نکن،آمریکا هیچ غلطی نمی کند،روحت شادامام