جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

100 قلم کالای قاچاق در کشور وجود دارد

لوازم آرایشی و بهداشتی در صدر کالاهای قاچاق ایران
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 361851
رئیس ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، با اشاره به وجود حدود یکصد قلم کالای قاچاق در کشور، گفت: ایران از این نظر جزو پرتنوع ترین هاست.
به گزارش جهان، حبیب الله حقیقی در گفتگو با مهر، با اشاره به چند لایه بودن پدیده قاچاق در کشور و گستردگی زیادی که در حوزه های مختلف دارد، اظهار داشت: وجود نزدیک به یکصد قلم کالای قاچاق، ایران را از نظر تنوع این پدیده در صدر کشورهای جهان قرار داده است.
 
وی یادآور شد: امروزه اکثر کشورهای دنیا که در آن قاچاق صورت می گیرد عمدتا یا کشور مبداء هستند و یا مقصد اما در حال حاضر ایران هم کشور مبداء به حساب آمده و هم مقصد که این آسیب های زیادی را وارد کرده است.
 
حقیقی با اشاره بوجود 16 استان مرزی در کشور و همسایگی با 15 کشور جهان، خاطرنشان کرد: هرکدام از این کشورها سیستم اقتصادی خاص خود را دارند و برخی از آن ها قاچاق نوعی منبع درآمدی برایشان محسوب می شود و همکاری چندانی برای مبارزه جدی با پدیده قاچاق به عمل نمی آورند.
 
وی همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولیددات داخلی و تقویت مسائل اقتصادی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم به فرمایشات رهبری جامه عمل بپوشانیم باید از پدیده قاچاق جلوگیری و شرایطی فراهم کنیم تا تولیدات داخلی رونق بگیرد.
 
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، قاچاق را از اصلی ترین موانع توسعه اقتصادی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: باید به طور جدی به این موانع پرداخته شود.
 
حقیقی خاطرنشان کرد: قاچاق جزو مواردی است که اثرات آن در بخش های مختلف نمودار است که عمده تاثیرات آن را می توان در حوزه های بهداشت، سلامت، فرهنگ و امنیتی مشاهده کرد.
 
وی عمده قاچاقی که از کشور صورت می گیرد مربوط به لولزم آرایشی بهداشتی است که باید تدبیری برای آن اندیشید ضمن آنکه در بعد امنیتی نیز باید به این مسئله تو.جه شود که اسباب و لوازم مورد نیاز گروهک های تروریستی مستقر در مرزها از طریق قاچاق تامین می شود.
 
حقیقی قاچاق را آفت تولید داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: باید در صدد رفع این آفت باشیم چرا که در آن صورت می توانیم به مشکلات بیکاری نیز فائق آمده و شرایط خوبی را برای اشتغالزایی جوانان فراهم کنیم.
 
رئیس ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در ادامه گفتگوی خود با مهر و با بیان اینکه قسمت قابل توجهی از قاچاق، زائیده فرآیندهای رسمی اقتصادی کشور بوده و بیش از 70 درصد مسائل قاچاق ناشی از فرآیندهای رسمی اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: کشورمان در سال گذشته رتبه 143 جهان را در تجارت فرامرزی به خود اختصاص داد.
 
حقیقی، کمک به دستگاه های عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روانسازی مسئله تجارت و کمک به اصلاح و نظام مند کردن تعرفه ها را از جمله برنامه های این ستاد عنوان کرد.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک و با اجرای برنامه های تدوین شده شاهد رسیدن پدیده قاچاق به حداقل میزان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *