شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خوردن زولبيا حرام است!

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 62185
یک مفتی وهابی علت حرام بودن اين شيريني را وجود بخشي صليبي‏مانند در ميان اين شيريني ذکر مي‏کند و براي تناول اين شيريني وجود دليل شرعي را ذکر مي‏کند که در آن وجود ندارد.
به گزارش سایت رهوا، نشريه "الخبرالاسبوعي"، با اعلام اين خبر، نوشت: شيخ «محمدعلي فرکوس المکني» معروف به ابي‏عبدالعزيز، در فتوايي حکم حرمت الطمينه و شيريني‏هاي ديگري که در ماه رمضان استفاده مي‏شود را صادر کرد.

بدين ترتيب بسياري از مريدان و پيروان وي خود را از خوردن اين شيريني لذيذ که به گفته ابي‏عبدالعزيز از بدعت‏هايي محسوب مي‏شود که در دين وارد شده است، محروم کردند.

وي دليل ديگر حرمت خوردن اين شيريني را وجود بخشي صليبي‏مانند در ميان اين شيريني ذکر مي‏کند و براي تناول اين شيريني وجود دليل شرعي را ذکر مي‏کند که در آن وجود ندارد.

شايان ذکر است فتاواي مضحک و عجيب زيادي از سوي مفتيان سلفي و وهابي صادر مي‏گردد که يکي از مهم‏ترين دلايل آن، دوري لجوجانه آنها از معارف و تعليمات مفسران وافعي قرآن و سنت ـ يعني اهل‏بيت عليهم‏السلام ـ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *