شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۵
اکونومیست خبر داد:

نگرانی غرب از مرگ ملک عبدالله و حسنی مبارک

دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 125600
اکونومیست با اشاره به وخامت وضع جسمانی رهبران مصر و عربستان و کهنسال بودن هر دوی آنها ( ملک عبدالله 87 و حسنی مبارک 83) می نویسد: مسئله زمانی نگران کننده می شود که در این کشورها و به ویژه مصر همچنان مسئله جانشینی مبارک و ملک عبدالله به صورت نهایی حل نشده است.
نگرانی غرب از مرگ ملک عبدالله و حسنی مبارک
به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، با توجه به عکس روی جلد نشریه اکونومیست که در آن مبارک به شکل فراعنه مصر نشان داده شده که در حال فرو رفتن در خاک این کشور است، سرمقاله نویس "القدس العربی" می نویسد: قطعا نگرنی های غرب در قبال روند تغییرات پر شتاب مصر بیشتر از عربستان است و این تصویر در واقع بیانگر شرایط فعلی مصر است که در دگرگونی های پر سرعتی را تجربه می کند.

"عبدالباری عطوان" ادامه می دهد: در حال حاضر ملت مصر همگی به این استنتاج و دریافت رسیده اند که مرحله تغییر آغاز شده است، تغییری که دیر و زود دارد اما چاره ای هم از وقوع آن وجود ندارد.

البته طبیعت نگرانی های غرب در مصر و عربستان به صورت بنیادی با یکدیگر متفاوت است، نگرانی هایی که در مصر ملموس تر به نظر می رسد.

بر این اساس آمریکا در سال های اخیر علاوه بر کمک دهها میلیارد دلاری از سوی کشورهای اروپایی، خود به تنهایی 60 میلیارد دلار برای ابقای نظام مصر در خاورمیانه هزینه کرده است. همپیمانی که موجبات پیشبرد روند شکست خورده سازش را فراهم آورده و از طرفی موجبات جلوگیری از هرگونه تهدید امنیت اسرائیل را فراهم می آورد.

البته در عربستان شرایط کاملا عکس است و طبیعت نگرانی های غرب در قبال روابط با قاهره کاملا در ارتباط با ریاض متفاوت است. بر این اساس، این عربستان است که صدها میلیارد دلار در قراردهای تسلیحاتی با کشورهای غربی هزینه کرده است. از طرفی املاک، سهام و زمین های آنها را برای حمایت از اقتصاد کشورهای غربی خریداری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها همان فرعون های زمان هستند
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله هر دوی آنها هرچه زودتر تمام کنند
Iran, Islamic Republic of
در همین زمینه وکیلی به دادگاه عالی مصر شکایت برده است که حسنی مبارک در سال 2004 در عمل جراحی در آلمان مرده و الآن بدل او به جایش نقش بازی می کند...
فارس
Iran, Islamic Republic of
امام صادق(ع): ...خبر مرگ عبدالله حاكم حجاز را به من بدهيد تا بشارت ظهور قائم را به شما بدهم...
زمان به اوج حساسيت خود رسيده است..
اللهم عجل لوليك الفرج
الحق که امامان مایه هدایت انسان هستند گفته امام صادق قابل تایید اسا ایشان پیشگویی حکومت اسلامی و اما خمینی را هم کرده بودند انشا الله حاکم عربستان اگر هم نمرده باشد بزودی خواهد مرد و امام زمان - آرامش و رفاه همگی خواهد آمد.