جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توضیح محسن رضایی درباره نامه جنجالی

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 87773
دفتر دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اطلاعیه اي را منتشر كرد. 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر محسن رضايي، متن اين اطلاعيه به اين شرح مي باشد:

بسمه تعالی

فتح دیگری در پیش است به دریای ولایت و ملت بپیوندید

با سپاس از همه عزیزانی که از زوایای گوناگون نامه تبریک دکتر محسن رضایی را به محضر رهبر انقلاب اسلامی و تشکر از حضور با شکوه مردم ولایت مدار را در راهپیمایی نهم دیماه را مورد توجه قرار دادند برای تنویر افکارعمومی و پاسخ به برداشتهای نادرست از نامه، توضیحات زیر را تقدیم می کنیم:

مدتهاست که آقای دکتر رضایی بدلیل اطلاع از مقاصد جدید دشمنان ملت ایران ضمن آنکه مقامات عالي كشور را در جریان آن مقاصد گذاشته بود خود درصدد برامده بود که ازحوادث داخلی با کمک فعالان و جناح هاي سیاسی و نخبگان كشور فرصتی بسازد که ضمن آنکه خواب دشمنان را باطل سازد یک سکوی پرشی برای ملت ایرن بسازد. آخرین اقدام ایشان قبل از نامه به مقام معظم رهبری، در حادثه پاره شدن عکس امام بود که از همه فعالان و جناح های سیاسی تقاضا کردند که با شرکت در نماز جمعه، ضمن لبیک گفتن به رهبری انسجام و وحدت خود را نشان دهند تا دشمن علائم غلطی از ایران نگیرد و فکر نکند که ما ضعیف شده ایم.

حتی به صراحت به آقایان موسوی و کروبی گفتند که فرصت را از دست ندهید. هر چند یکی از این آقایان به شوخی پیامی دادند که فلانی می گوید بیاییم در نماز جمعه بگوییم غلط کردیم و لذا آقای رضایی ضمن گله به آنها از هر دو ناامید شده بود.

با وجود آنكه تلاش هاي ايشان با محوريت رهبري، قانون و اخلاق در حوادث پس از انتخابات بسيار موثر بود ولي ايشان قانع به آن نبود دغدغه های آقای رضایی به حدی رسیده بود که در اطلاعیه ای که برای راهپیمایی روز چهارشنبه صادر کردند نگرانی خود را بر ملا ساختند. ایشان ضمن محکوم کردن حوادث روز عاشورای تهران گفتند از محضر حضرت ابا عبدالله و ملت ایران و رهبر انقلاب عذر می خواهم که اولین بار است که کشور در یک وضعیت نامطلوبی است ولی من و دوستانم بیشتر از آنچه که تاکنون عمل کرده ایم بدلیل محدودیت در اختیارات و اجرا نمی توانیم انجام دهیم و این هم در پاسخ به درخواستهای صدها نفری بود که در طی ماههای اخیر از ایشان کتبی و شفاهی می خواستند که برای کنترل اوضاع کاری بکند.

در روز چهارشنبه که ایشان شخصا حضور میلیونی مردم و مشارکت بسیاری از گروههای مردمی و سیاسی و حتی برخی از معارضین را دیده و شنیده بود به فكرش رسيد که این حماسه همان گم شده اوست لذا از دغدغه اينكه این فرصت را افراط گرایان و دشمنان ملت ایران از بین ببرند و بنابر دلایل دیگری که نیاز به ذکر آن نیست تصمیم گرفت که ضمن تبریک این پیروزی به رهبر انقلاب اسلامی و تشکر از مردم، از کلیه فعالان و جناحهای سیاسی بخواهند که به ملت ایران و رهبر انقلاب بپیوندد و از مردم تشکر کنند و بصورت دسته جمعی به یک اقدام نمادین روی آورند و از معظم له هم تقاضای رهنمودی کردند که از دل حماسه روز چهارشنبه که وحدت و برادری و غیرت را به نمایش گذاشته بود که همان فرهنگ عاشوراست فرصتی برای شروع یک تحرک جدید ایجاد شود.

البته این نوع تقاضاها در زمان امام راحل هم وجود داشته بود از جمله آن تقاضا برای تبدیل کردن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس. حتی آقای رضایی به ما گفت که عنوانی مثل روز وحدت داخلی و یا برادری و یا وفا و یا ابوالفضل و یا عنوان دیگری به او پیشنهاد کنیم که خدمت معظم له تقدیم کند، که بدلیل فرصت کم و برخی ملاحظات دیگر از آن پرهیز کرد.

بنابراین تحلیلها وظن وگمانهای چند روز اخیر که در رابطه با نامه آقای رضایی مطرح شده صحت ندارد. لازم است نکاتی را عرض کنیم:

1- مطالعه دقیق واژه ها و عبارات محتوای نامه بسیاری از ابهامات و انتقادات غیر مرتبط با نامه را برطرف می کند . برداشتهای خاص، گزینشی و غیر واقعی مثل "تطهیر برخی از فتنه گران"، "عدم رسیدگی به جرائم آنان" و "تعیین تکلیف برای مقام معظم رهبری" به هیچ وجه با نامه آقای رضایی همخوانی ندارد. حتی ادبیات نامه که بیانگر سربازی ایشان است نیز با برداشتهای فوق همخوانی ندارد.

2- نامه در شرایط یک پیروزی از زبان یکی از پیروان رهبر که از صحنه آن فتح آمده بود و تقاضای فتح بالاتری را از رهبری خواسته، نوشته شده است. جدا کردن صف معترضین از اغتشاشگرايان و پیوستن آنها به سایر اقشار جامعه و نظام، فتح دوم است. با این کار سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلي تحقق می یابد . اگر ايشان از عقب نشيني يكي از نامزدهاي انتخابات دهم از مباحث انتخاباتي براي جذب معترضين استفاده كرده است اين نهايت درايت ايشان را مي رساند نه آنكه خواسته باشد در رابطه با آن فرد براي نظام تعيين تكليف كند. نظام وظيفه خود را مي داند كه چه بكند.

انتظار نبود که عده ای از دوستان بدون تحقیق و با سوء ظن مسائلی را به آقای رضایی نسبت دهند که واقعیت نداشته است چرا که اکثر آنها می دانند که ایشان سرباز ولایت بوده و خواهد بود.

دفتر دکتر محسن رضایی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *