جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۲۸
آب پاکی رو دست متقاضیان مسکن مهر با یک آمار عجیب؛

بزرگنمایی غیرواقعی آخوندی از هزینه‌های مسکن مهر

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 390949
در حالیکه با تاکیدات مقامات عالیرتبه نظام وزارت راه و شهرسازی باید بدنبال راهکارهای مختلف برای اتمام طرح مسکن مهر باشد، متاسفانه مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکتهای خدمات رسان با فرافکنی و بزرگنمایی در خصوص هزینه های مسکن مهر، تامین آن را در آینده ای نزدیک غیرقابل تحقق می دانند تا مردم را از دستیابی به مسکن مهری که به امید بسته اند، ناامید کنند.
بزرگنمایی غیرواقعی آخوندی از هزینه‌های مسکن مهر
گروه اقتصادی جهان نيوزآخوندی امروز در جلسه مشترک مدیران وزارت مسکن و شهرسازی با استانداری تهران گفت: رفع مشکلات مسکن مهر ۴۰ تا ۵۰هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد که تامین آن غیرممکن است.

کارشناسان امر معتقدند هزینه های واقعی مسکن مهر را براحتی با درآمدهای قابل اتکا می توان تامین کرد و بسرعت واحدهای مربوطه را به متقاضیان تحویل داد.

هزینه های مسکن مهر


۱- هزینه ساخت واحدها:


هزینه ساخت واحدهای مسکن مهر از دو منبع "تسهیلات بانکی" و "آورده متقاضی" تامین می شود؛ با توجه به تورم در هزینه های ساخت، وزارت راه و شهرسازی می تواند با مجوز بانک مرکزی اقدام به افزایش وام مسکن از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان کرده و قسمت عمده ای از کمبود آورده متقاضی را جبران نماید؛ این افزایش سقف تسهیلات باید از محل بازپرداخت اقساط ماهیانه مسکن مهر که ماهانه بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر به رقم ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، انجام شود.

البته آقای آخوندی باید توضیح دهد بطور مثال در شهر جدید پردیس که مشکل مالی وجود ندارد و آورده ۳۰ تا ۴۰ میلیونی مردم در حساب وجود دارد چرا پیمانکاران پروژه ها را نیمه تمام رها کرده اند؟

۲- هزینه تاسیسات زیربنایی


قبل از دولت یازدهم، غیر از یارانه دولت به وزارت نیرو، با تفاهمی که بین وزیر راه و شهرسازی و نیرو صورت گرفته بود هزینه آب و برق و فاضلاب برای هر واحد حداکثر بین ۹۰۰ هزار تا ۱/۲ میلیون تومان برآورد شده بود که مردم نیز با واریز آن به حساب شرکتهای خدمات رسان، انشعابات را دریافت می کردند؛ در حال حاضر هم بنظر می رسد آقای آخوندی با تورم موجود اگر تفاهمنامه جدیدی با وزارت نیرو امضا کنند مشکلات مالی این حوزه هم حل خواهد شد.

اما آقای آخوندی باید توضیح دهند در فاز ۸ دره بهشت که حتی هزینه انتقال تاسیسات زیربنایی هم علاوه بر حق انشعابات از مردم اخذ شده است چرا کار بخوبی و با سرعت معقول پیش نمی رود؟

۳- هزینه خدمات روبنایی


در دولت قبل "مساجد" با یارانه های مصوب وزارت راه و شهرسازی و با کمک خیرین ساخته می شد به طوری که با کمک وزارت راه و شهرسازی نزدیک به ۵۰۰ مسجد در کل کشور ساخته شد.

"مدارس" نیز طبق یک تفاهم با وزارت آموزش و پرورش تا مرحله اسکلت توسط پیمانکاران مسکن مهر و از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و شرکتهای تابعه ساخته می شد و مابقی کار توسط سازمان نوسازی مدارس به طور کامل تکمیل می شد.

زمین "تجاری" ها و سایر"خدمات روبنایی" نیز با مزایده قانونی از طریق شرکتهای تابعه وزارت راه و شهرسازی به شرط ساخت در مهلت معین به متقاضیان واگذار می شد تا علاوه بر ساخت سریع واحدهای تجاری و خدماتی، از محل فروش زمین های آن، وزارت راه و شهرسازی اقدام به تامین مالی سایر پروژه های خدماتی کند.

حال اینکه در ۱۸ ماه گذشته چه اتفاقی افتاده که این روال منطقی انجام نمی شود را بنظر باید در نوع مدیریت آقای آخوندی بر مجموعه و شرکتهای تابعه و زیرمجموعه وی دانست.

در هر حال به نظر می رسد وزیر راه و شهرسازی برای پوشاندن ضعف مدیریتی خود و همکاران زیرمجموعه اقدام به بزرگنمایی غیرواقعی هزینه های مسکن مهر و عدم توانایی در تامین آن کرده تا مطالبات به حق "مقامات عالیرتبه نظام" و "مردم" را غیرقابل انجام نشان دهد.
منبع: مسیر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شمسی
ای کاش فرزند آقای وزیر (آخوندی) هم یکی از متقاضیان مسکن مهر بود هرچند این آرزو به دور از تصور است که فرزندان ایشان بدنبال مسکن مهر باشند ولی شاید در آن صورت صدای ناله و شیون ما بی خانمانها به گوش وزیر میرسید. همانطور که حضرت آیت الله امام خامنه ای فرمودند:«اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.» لذا در هر صورت این مطالبه به حق حضرت آقا و مردم است که باید اجرا شود و زمین نماند.
موسوی
سواره که ازپیاده خبرنداره عزیزم . اون ازنماینده های محترم مجلس که باتصویب نکردن واگذاری سهام عدالت درفرابورس توکاسمون گذاشتند ، اینهم از این وزیر محترم که باچه دل پرخونی مردم اون پول رو جورکردن وریختند والان ببینید درچه وضعیتی دارند زندگی میکنند.
شیردل
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده آقای آخوندی توانایی مدیریت یک شرکت ساختمانی معمولی را هم ندارد. چه برسد به وزارتخانه ای مثل راه و شهرسازی. اگر کارشناسان وزارتخانه نبودند تا الان کلی آبروریزی برای آقای آخوندی داشت. مطلب آمار مالی مورد نیاز برای اتمام مسکن مهر هم صحبت مشاوران ایشان است که از زبان آقای آخوندی بیان می شود که عمدتا با مقاصد سیاسی بیان میشود. بنده متقاضی مسکن مهر پردیس فاز 8 هستم. تا کنون 44 میلیون واریزی داشتم ولی متاسفانه از سال گذشته به حالت تعطیل درآمده.
شهركي
Iran, Islamic Republic of
الحمد لله خودش كه در بهترين نقطه شهر ، در بهترين خانه زندگي مي كند ، گور پدر بقيه كه آلونكي براي اسكان ندارند ! از قديم گفته اند [سير از گرسنه خبر ندارد ، سواره از پياده ] حالا حكايت برخورد اين جماعت پولدار تكنوكرات است با قشر عظيمي از بي سرپناه هاي اين ملت !!!
Iran, Islamic Republic of
انگشت کوجیکه نیکزاد هم نمیشی....
خفته بر سنجاب شاهی نازنینی را چه غم گرزخاروخاره سازدبستروبالین غریب
Iran, Islamic Republic of
سیاه نمایی شگرد ....
مهدي
Iran, Islamic Republic of
موافقم. دولت به دليل انتصاب مسكن مهر به دولت قبل از انجام صحيح وظايف سرباز مي زند.
یک معلم پردیسی
بسیار موجز و عالی بود.
امیدوارم خدا از این وزیر و رئیسش نگذره. زندگیمون در تنگنای شدیده.
من که هرگز راضی نمیشم.
مشکل اصلی اینه که کار رو از خودشون نمیدونن...
یادت به خیراحمدی مردمی
رضا
اتمام پروژه های مسکن مهر عرضه هم می خواد که در محاسباتشون در نظر نمیگیرند.
ثارلله
باسلام-این دولت در حال بیچاره کردن ما قشر ضعیف جامعه است،باکلی مشکل در ابتدای سال تابیش از 90درصدپول نقدی مسکن مهر رشت را پرداخت کرده ایم حال پس از این همه وقت و عدم فعالیت پیمانکار بالطف دولت کریمه به پیمانکاران متخلف از قرارداد ما باید باز هم شاهد افزایش قیمت باشیم.
کاشانی
United States
مسکن مهر حجم شهرها را بیخود بزرگ کرد و هزاران مشکل آفرید
اوناییکه مسکن مهرو راه انداختن خودشونم تمومش کنن
یارانه ها و مسکن مهر میراث دولت قبلی هستند که تاوانش را باید آنها پس دهند نه دولت روحانی
پیر مرد بازنشسته ای که زمان جوانی هم هیچ قدم بزرگی برنداشته ،دل ودماغ سازندگی داره؟!
Iran, Islamic Republic of
حرف آقا رو خدایی نکرده فراموش که نکرده ، رهبر انقلاب به شخصه نگران مسکن مهر اقشار کم درآمدند و این مطلب و به دولت گوشزد کرده ،
... . آنوقت شما انتظار دارید نسبت به تکمیل آنها اقدام نماید ؟ کجای کارید برادر؟
جوانان بیچاره بعد از این مگر خواب مسکن را ببینند.
محمد
سلام :
چشم نمایدگان مجلس به داشتن چنین وزیر و تأیید صلاحیت و ادامه وزارتش روشن .
این اقا وقتی از طرف ستاد موسوی توجلسه با رهبری شرکت میکنه ، ازش نباید انتظار داشت که دستور صریح رهبری برای اتمام مسکن مهر که در هشتم شهریور امسال ابلاغ شد رو اجرا کنه
علي
اين وظيفه نمايندگان است كه به اين قضيه ورود كنند و از حقوق هفتاد هزار نفر از صاحبان مسكن مهر كه پول آنرا پرداخته و مسكن نيز آماده شده ولي مسئولين زيرساختهاي آنرا آماده نميكنند و به نوعي كارشكني ميكنند و قصدشان اخلال در خدماتي است كه از دولت قبل بجاي مانده! به نوعي تخريب دولت قبل!‌ وزير مورد نظر را استيضاح كنند.
معرفت
حرفهای مدیریت وزارت مسکن را میتوان در بنگاههای سطح شهر هم شنید واین گویای آن است آقایان ومشاورین این وزارت بنگاهدارانی هستند در قاموس و زارت مسکن وشهرسازی . گویا فراموش کرده انددرهفته دولت با آمار همین مسکن مهر خرید آبرو کردند
اصغر
کجایی وزیر مردمی خوش صحبت با قیافه رنج دیده یادش بخیر بلاخره روزی مردم قدر شما را خواهند دانست اگر سیاه نمایی های اینها تمام شود واز خدا بترسندوکمی هم به خاطر خدا راست بگویند و به جای شعار برای مردم مسکن درست کنندچرا که با وام وقرض مشکل مسکن حل نمی شود
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
منظور آقای نیک زاد است کا ملا درست است ایشان فردی ساده ومردمی بدون حاشیه بودند
United States
برای اینکه دولت قبل رو ناکارامد جلوه بدن همه ...میگن
مرتضی
مگر کلا برنامه مسکن مهر چند واحد بوده؟اگر متوسط هر واحد 70 متر مربع باشد و هزینه احداث هر متر مربع 700000 تومان پس هر واحد حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد و 50 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت کامل یک میلیون واحد می شود!
Iran, Islamic Republic of
به نظر مي رسد مه پروژه هاي مسکن مهر براي يکسري از افراد شده منبع درآمد ي که بتواند با رخود را ببنددند من کاملا به سخنان گفته شده موافقم پروژه هايي که 2 سال است آماده هستند وپولشان هم گرفته شده چرا واگذار نمي شوند آيا اين مربوط به اين نمي شود که يک عده سود جو پشت اين قضيه هستند اصلا من اين ها بازرس وناظر نداشته وندارند که اينگونه رفتار مي کننند چرا آنها را به چالش نمي کشند وسوال جواب نمي کنند وبا چه مجوزي آنها درخواست اضافه کردن دريافتي ها دارند وچرا سريعتر يه اين موضوع رسيدگي نمي شود
19
Iran, Islamic Republic of
یک سوال
خود ایشان در جلسه رای اعتماد نگفته بود مسکن مهر را پیگیری می کند؟