جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
جام نیکولا پتروف

چگونه حمید سوریان حذف شد

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 419541
در وقت دوم سوریان با بیرون بردن حریف یک امتیاز گرفت و در ادامه کشتی نیز موفق شد حریف خود را خاک کند که داور وسط دو امتیاز به او داد تا سه بر دو از رقیب بلغاری پیش افتد اما داوران که در طول کشتی با دادن تذکر و اخطارهای متوالی به سوریان قصد بر هم زدن تمرکز او را داشتند، فیلم کشتی را بازبینی کردند و نه تنها دو امتیاز سوریان را از او گرفتند،‌ بلکه یک امتیاز هم او را جریمه کردند تا سوریان ۳-۱ عقب بیفتد.
به‌ گزارش ‌جهان به نقل از ایسنا‌، تورنمنت کشتی نیکولا پتروف و دانکلوف در شهر صوفیه بلغارستان در حال برگزاری است که در روز نخست این ر‌قابت‌ها حمید سوریان پس از پیروزی مقابل حریف الجزایری در دور دوم به کشتی با ایوو آنگلوف از کشور میزبان ادامه نداد.

در این کشتی داوران در تایم اول دو بار اخطار به سوریان دادند تا دارنده هفت مدال جهان و المپیک دو بر صفر از رقیبش عقب بیفتد.

در وقت دوم سوریان با بیرون بردن حریف یک امتیاز گرفت و در ادامه کشتی نیز موفق شد حریف خود را خاک کند که داور وسط دو امتیاز به او داد تا سه بر دو از رقیب بلغاری پیش افتد اما داوران که در طول کشتی با دادن تذکر و اخطارهای متوالی به سوریان قصد بر هم زدن تمرکز او را داشتند، فیلم کشتی را بازبینی کردند و نه تنها دو امتیاز سوریان را از او گرفتند،‌ بلکه یک امتیاز هم او را جریمه کردند تا سوریان ۳-۱ عقب بیفتد. این در حالی بود که داور وسط دو امتیاز داده بود اما رئیس تشک امتیاز سوریان را نداد تا مربیان ایران با اعتراض خواستار بازبینی فیلم شوند.

در حالی که یک دقیقه و ۲۰ ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود حمید سوریان در اعتراض به این ناداوری، با حریفش دست داد اما تشک مسابقه را ترک کرد و حاضر نشد به مبارزه ادامه دهد.

هر چند جام نیکولا پتروف یک تورنمنت آماده سازی بود و برد و باخت در این مسابقه چندان مهم نیست، ضمن اینکه ناداوری به شکل واضح صورت گرفت اما تکرار این اتفاق در ر‌قابت‌های رسمی مانند مسابقات جهانی می‌تواند نه تنها کشتی‌گیر‌ را دیسکالیفه کند،‌ بلکه می‌تواند از لحاظ رقابت تیمی نیز یک کشور را دچار مشکل سازد چرا که کشتی‌گیر با دیسکالیفه شدن امتیاز تیمی ممکن را هم از دست می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *