جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

شهید فهمیده‌ ارتش چه کسی بود؟

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 316347
فرمانده تیپ ۳۷۷ شهید سرلشکر پرویز حبرانی در مراسمی گفت: روحیه سلحشوری رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع‌مقدس حماسه‌ای بزرگ خلق کرد.
به گزارش به نقل از ایسنا، امیرسرتیپ مسعود تمیزی افزود:رزمندگان شجاع ایران اسلامی در دفاع مقدس از حریم ولایت، نظام جمهوری اسلامی و ایران سرافراز از روی ایمان و آگاهی صیانت کرده و از هیچ کوششی دریغ نکردند. دوران دفاع‌مقدس در تاریخ جهان و ایران ماندگار خواهد بود و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان بعنوان یک درس وفاداری در دانشگاه‌ها باید سینه به سینه منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد:رژیم بعثی عراق در سال ۵۹ با یک تدارک از قبل تعیین شده حمله به ایران اسلامی را آغاز کرد چرا که با شکل‌گیری انقلاب تمام منافع کشورهای استکباری به خطر افتاد و سعی در نابودی انقلاب داشتند.

وی گفت: در سال اول جنگ تثبیت دشمن در منطقه ایجاد شد و عملیات‌های آفندی زیادی هم صورت گرفت ولی با حکم و فتوای رهبر کبیر انقلاب در آبان ماه ۵۹ که فرمودند: "حصر آبادان باید شکسته شود" این امر توسط رزمندگان لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) محقق شد و فتح بابی برای دیگر عملیات‌های دفاع مقدس شد.

وی اظهار داشت: امروز باید شما رزمندگان به خود ببالید که میراث‌دار بزرگ مردان سال های دفاع‌مقدس هستید و امروز باید آن مؤلفه‌ها را به عنوان اثرگذارترین روش‌ها مرور کرده و از آنها درس بگیریم.

سرتیپ تمیزی با اشاره به سرباز شهید یوسف حیدری که در سال‌های دفاع‌مقدس جمعی لشکر ۵۸ تکاور بود،گفت: سرباز مذکور در منطقه نفت‌شهر هنگامی که با یورش تانک‌های دشمن روبرو می‌شود مانند شهید حسین فهمیده،تعدادی نارنجک را با خود حمل کرده و خود و تانک دشمن را منهدم می‌کند و در راه انقلاب و کشور شهید می‌شود.

وی خطاب به سربازان گفت:امروز افتخار دارید که لباس مقدس سربازی زینت آرای تن شماست که در راه اهداف و آرمان‌های نظام انجام وظیفه می‌کنید و به خود ببالید که همچون دژی سترگ اطراف مردم و مرزها را گرفته و از کشور خود دفاع می‌کنید.

تمیزی افزود:آمادگی رزمی حس اعتماد به نفس برای شما، ایجاد آرامش روحی و روانی برای کشور و ملت و دور نگهداشتن دشمن از مرزها را در پی دارد.

در این مراسم از ۱۷ سرباز نمونه تیپ ۳۷۷ شهید سرلشکرپرویزحبرانی تقدیر و قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
درود بر روان پاکش.