جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

جزئیات درگیری خونین تروریست ها با هم

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۴۱
کد مطلب: 313098
یک رسانه عربی از درگیری مجدد میان گروه های مسلح برهم زننده امنیت و ثبات سوریه و تشدید دشمنی میان این گروه ها که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های دو گروه منجر شده است، خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش پایگاه خبری آسیا، شهر البوکمال واقع در استان دیرالزور سوریه از صبح روز شنبه(23 شهریور) شاهد درگیری های شدید میان تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) از یک سو و گروه "لواء الله" وابسته به تجمع موسوم به احفاد الرسول(وابسته به گروه به اصطلاح ارتش آزاد) از سوی دیگر بود.

در حالی که منابع وابسته به گروههای مسلح شرکت جبهه تروریستی النصره را در این درگیری ها در کنار داعش(دولت اسلامی عراق و شام) مورد تاکید قرار داده اند، یکی از سرکردگان این جبهه مشارکت اعضای این خود در این درگیری ها را تکذیب کرده است.

این منابع در عین حال به وجود شکاف و دودستگی در داخل جبهه تروریستی النصره در خصوص جنگ با گروه موسوم به لواء احفاد الرسول(لشگر نوادگان رسول) اعتراف کرده است.

شهر الرقه طی هفته های گذشته شاهد درگیری های شدید میان داعش(گروه موسوم به دولت عراق اسلامی و شام) و گروه لواء احفاد الرسول بود که در پی آن، این گروه از شهر عقب نشینی کرد و در برخی شهرها از جمله دیرالزور مستقر شد.

به گفته این منابع، رابطه میان این دو گروه(دولت موسوم به عراق و شام وابسته به القاعده و گروه موسوم به لواء احفاد الرسول وابسته به گروه به اصطلاح ارتش آزاد سوریه) تیره و متشنج ودر حالت دشمنی و خصومت باقی مانده است و درگیری ها میان دو طرف از شهری به شهر دیگر منتقل شد که آخرین آن انفجار خودرو بمبگذاری شده در مواضع احفاد الرسول در منطقه سرمد در حومه ادلب بود تا اینکه امروز نیز در شهر البوکمال، دو گروه مسلح با یکدیگر درگیر شدند.

منابع وابسته به گروه های مسلح در شهر البوکمال به پایگاه خبری آسیا گفتند علت اصلی بروز درگیری ها میان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) و گروه موسوم به لواء الله اکبر، انفجار یک چاه نفتی بوده که گروه به اصطلاح هیات شرعی بر آن مسلط شده است و نام آن چاه، مزعل است و بر اثر این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند و هنگام انتقال مجروحانی که بیشتر آنها وابسته به داعش( دولت اسلامی عراق و شام) بودند،  ایست وابسته به گروه موسوم به لواء الله اکبر به سوی آنها تیراندازی کرد که بر اثر شماری از این افراد کشته و زخمی شدند که عناصر وابسته به هیات شرعی در میان کشته ها و مجروحان بودند.

همچنین در ماه گذشته درگیری های مشابهی در مناطق  القوریه و العشاره میان این گروه ها رخ داد که یکی از خواسته ها برای پایان اختلافات، برچیدن ایست های الدویر- البصیره بود که به مقابله با امدادرسانان و عناصر هیات به اصطلاع شرعی پرداخت و مانع عبور آنها شد.

این منابع گفته اند در پی این حادثه، افراد مسلح داعش(دولت اسلامی عراق و شام) دست به حمله گسترده به افراد مسلح وابسته به گروه "لواء الله اکبر" زدند که فرماندهی آن را فردی به نام صدام النعیمی بر عهده داشت و در این حمله از انواع سلاح های متوسط و سنگین استفاده کردند که بر اثر آن ده ها نفر از افراد مسلح کشته و زخمی شدند. اما منابع وابسته به لواء احفاد الرسول اعلام کرده اند که افراد داعش منازل شهروندان بی دفاع را گلوله باران کرده اند و در این حملات بی هدف فرقی میان غیرنظامی و افراد مسلح قائل نشده اند.

همچنین منابع احفاد الرسول اعلام کرده اند داعش(دولت اسلامی عراق و شام) آغازگر تیراندازی به ایست وابسته به این گروه بوده است که این مساله به کشته شدن یکی از اعضای آن و در نتیجه بروز درگیری میان دو طرف منجر شده است .

این منابع به پایگاه خبری آسیا گفته اند که جبهه النصره در این درگیری ها وارد شده و در کنار داعش(دولت اسلامی عراق و شام) قرار گرفته و به آنها کمک کرده است.

محمود السوری از افراد مسلح وابسته به جبهه النصره تاکید کرده است در درگیری میان داعش و احفاد وارد شده اند.

این در حالی است که عطیه الله العکیدی از سرکردگان جبهه النصره و فرد نزدیک به ابوماریا القحطانی مسئول به اصطلاح شرعی این گروه شرکت تروریستهای این گروه در درگیری ها را تکذیب کرده است.

در پی درگیری های مستمر میان این گروه های مسلح، منابع محلی در شهر البوکمال از تلاش بزرگان شهر برای مهار فتنه ای که گروه های مسلح به راه انداخته اند، خبر داده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *