جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۲۵

جانبازی که علیخانی را وادار به عذرخواهی کرد

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 431394
برنامه شب گذشته ماه عسل که از چند جانباز دوران دفاع مقدس دعوت کرده بود به مباحث مختلفی از جمله معذرت خواهی احسان علیخانی برای دعوت پزر در برنامه اش پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، برنامه تلویزیونی ماه عسل شب گذشته از چند جانباز که در حال حاضر نیز با سختیو مشقت به کار و فعالیت می پردازند دعوت کرده بود.

بنا بر این گزارش، بخشی از گفت و گوی علیخانی با این رزمنده جانباز به میزان درآمد او اختصاص یافت که پاسخ داد درامد دامداری و کشاورزی زیاد است. اما بگذارید من از شما رفم دستمزدتان را بپرسم که این روزها در فضای مجازی درباره آن زیاد صحبت می شود. علیخانی نیزدر پاسخ گفت شما چه رقمی را شنیده اید؟ و مهمان برناماعنوان کرد که رقم یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به عنوان رقم دستمزد علیخانی شنیده است و تاکید کرد که علیخانی نان خود را در غمهای مردم می زند.

به گزارش فارس، علیخانی در پاسخ عنوان کرد که دستمزد من بابت برنامه ماه عسل ۴۵ میلبون تومان است و از فرصت استفاده کرد و با اجازه از مهمانانش به چند شایعه درباره این برنامه تلویزیونی پاسخ داد.

علیخانی گفت: سازمان صداوسیما به شدت مشکل مالی دارد و در عین حال کارشناسان دقیق و متبحری دارد که بابت هزینه های ما به شدت دقیق هستند. آگهی های بازگانی و اسپانسر برنامه هم پولشان به من هیچ ربطی ندارد و مستقیم وارد خزانه دولت می شود. ما هم گاهی دوست داشته ایم که اسپانسر نداشته باشیم ولی مشکلات مالی به ما اجازه نداده است. آن وقت چجوری من احسان علیخانی از دکتر محمد سرافراز، حاج آقای پورمحمدی و از آقای میرحسینی در این اوضاع و احوال یک میلیارد و دویست بگیرم که من می خواهم بروم برای مردم اجرا کنم؟ کت و شلوار قشنگه هم بپوشم و یکسری باور میکنند این حرفها را و در فضای مجازی یک لشکر زخمی می نشینند برای اینکه با تمام قوا هویت تو را به لجن بکشند.

وی ادامه داد: به نظر من این بداخلاقی در حال زیاد شدن است. بعد هم من یک سوال دارم راجع به غمی که شما گفتید. یک روزهایی ما در برنامه مان می گوییم و می خندیم و خیلی از این دوستان که انتقاد می کنند، می گویند ببین.. دارند دروغ می گویند و حقیقت را کتمان می کنند. درد مردم کو؟ مشکلاتی که وجود دارد کو؟ بعد می رویم از درد و آسیب در کشورمان می گوییم، می گویند ببین... غمگینی... تلخی... آقا ما چکار کنیم؟ اگر در ماه مبارک رمضان و زمان افطار برنامه داریم، برنامه متعلق به مردم است و تمام سال می دویم برای اینکه این سوژه ها را پیدا کنیم.

علیخانی تصریح کرد: من در زمانی برنامه گرفته ام که هرگز هم دنبالش نبوده ام و شما یک مدیر نمی توانید پیدا کنید که بگوید احسان علیخانی پشت در اتاق من نشسته بود و التماس کار می کرد. این را صریح می گویم. اما من در ساعتی برنامه اجرا می کنم که اگر قرار بود سبک و سنگین کنند می شد یک مرجع عالیقدر و یک مجتهد بگذارند که برای مردم حرف بزند. من می فهمم که چه تایم ارزشمندی دستمان است. اما اشتباه هم می کنیم.

وی عنوان داشت: امروز سالروز اقدام وحشتناک ناو وینسنت به هواپیمای ماست که زدند، با جان این همه آدم بازی کردند، بعد هم پایش ایستادند و مدال هم به کاپیتان ناوشان دادند. اما ما از این حرف ها نداریم. همین تذکری هم که گرفتیم درست بوده. بچه های ما سهوا یک اشتباهی کردند. این حرف درست است. ما آمدیم آن تضاد و تبعیض را در کار نشان بدهیم و نمی دانستیم که مهمانمان یک کار دیگری هم در گذشته کرده اند و ما مجبور و موظف بودیم که آن کار را بکنیم. من معذرت می خواهم از همه کسانی که خاطرشان را آزرده کردم. از همه بزرگترهای کشورم عذرخواهی می کنم و از همه مدیرانی که همیشه برای ماه عسل وقت گذاشته اند و می دانند که مخاطب میلیونی دارد.

علیخانی تاکید کرد: من مجری مردم هستم و تا لحظه ای که مردم من را تماشا کنند و تحملم کنند هستم و اگر احساس کنم خاطرشان مکدر می شود امکان ندارد بمانم حتی اگر آن پولی که شما گفتید را به من بدهند. من می توانم برنامه بسازم که یک نفر جلویم بنشیند و بعد هم شروع کنیم به پند دادن و بعد هم به خانه هایمان برویم. اما این روزها ما خانه هم نمی رویم. ۳۵ شب است که خانواده ام را ندیده ام و آن قدر روی مبل دفترمان خوابیده ایم که گردنمان و کمرمان حالت مبلهای دفتر را گرفته است. اما نگرانیم که مهمان های فردا چه می شوند. یکی باید به فرودگاه برود، دیگری به ترمینال... بچه ها این می رسد، آن می رسد؟ یک گروه قبلا باید به شهرهای مختلف برود تا این مستندها را بگیرد. برای اینکه این صندلی متعلق به مردم است.

وی گفت: قرارمان این است که از بین مردم کسانی که دیده نمی شوند بیایند و حرف بزنند. در این میان ما هم قطعا اشتباه می کنیم. مگر می شود؟ من بچه این مردم هستم. من در این قاب و جلوی چشم شما بزرگ شدم و قد کشیدم و اشتباه هم می کنیم و معذرت هم می خواهیم بابت اشتباهی که کرده ایم اما تمام عشق ما این بوده که آدمهایی بیایند و حرف بزنند که جایی دیگر برایشان نباشد که بیایند و حرف بزنند. اما اینکه ما رذلیم چون که یک بدبختی بزرگتر را در مقایسه با یک بدبختی به شما نشان می دهیم این انصاف است؟ من یک قهرمان ۸ ساله به برنامه ام آورده ام که سرپرست خانواده است. آن وقت یک نفر در اوج بی رحمی نوشته است که دست های کثیفت را از سر این پسربچه بردار. شما که دستت تمیز است کاری کن. دست من کثیف... صورت من پلاستیکی... دست تو تمییز و صورتت نورانی... یک کاری بکن. جلوی اسپیلت نشستن و تایپ کردن و توهین کردن به خانواده آدم کاری ندارد. چند وقت پیش محسن تنابنده حرف می زد و میگفت مادر من مگر پایتخت را ساخته که به او فحش می دهید؟ من هم همینطور.

وی ادامه داد: ولی بدانید که اگر ما هستیم به خاطر روایت قصه های مردم است و اگر یک روز به این نتیجه برسیم که دوستش ندارید، خداحافظ. من مخلص شما هستم و کوچک همه مردم. من هیچ اعتباری جز تلویزیون و چشم های شما ندارم. هیچی. پارسال هم در برنامه گفتم که اگر صفی به عدالت تشکیل بشود که چه کسی اینجا بیاید و حرف بزند من در آخر صف هستم.

به گزارش فارس، جانباز مهمان برنامه نیز در پاسخ به علیخانی گفت: قطاری که ایستاده سنگ نمی خورد و اگر شما کاری می کنید که از دید خود من بیان قهرمانی های خفته این مردم است، آن را نشان دادید و بزرگش کردید نشانه حرکت شماست و این عزت را خداوند به شما داده است. من یک ساعت است که پشت این صحنه هستم و تمام آدمهایی که اینجا کار می کنند بچه های جوان هستند. شما سرخورده نشوید و بزرگ می شوید. نیروی فرهنگی احتیاج به کمک و حمایت دارد.

به گزارش فارس، دعوت از ۲ مهمان نامناسب از جمله مواردی بود که امسال حواشی بسیاری برای برنامه ماه عسل به وجود آورد و منجر به دریافت نامه توبیخ از سوی معاون سیما شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


rezvaneh
آفرین به شجاعت و صراحت احسان که خیلی خیلی بیشتر از خیلی از آم های به اصلاح دلسوز است.

احسان جان بمون و برنامتو اجرا کن.. اگه من یکی از این مردم هستم می خواهم که باشی حتی اگر درآمد یک میلیاری بگیری...
مازندرانی
احسنت به تو آقای علیخانی خیلیها از دردهای مردم بی خبرند شاید چهره ریا وتذویر مانند پرده ای درمقابلشان هست .بهترین برنامه های شبکه سیما اول برنامه نود ودوم ماه عسل
Iran, Islamic Republic of
نشان دادن مانکن آنلاین که عکس های قبیحش روی اینستگرام فروان بوده یا خودکشی مردی برای همسر خود هم از همان دردهای مردم است که باید به آن پرداخت؟؟!! واقعیت این است که تلویزیون درک صحیحی از دین، مناسبات دینی و حتی مشکلات اجتماعی مردم نداره و فقط الابختکی یه برنامه که به زعم خودشون میگیره و مخاطب داره و سال ها ادامه می دند و توجهی به محتوا و ضرورت نگاه دینی و اجتماعی به جامعه ندارند. لااقل ماه مبارک رمضان که تلویزینون باید سهم روزه دارهای با ایمان باشه رو خرج کوته فکری ها و برنامه های نچسب با این ماه نکنن. مثلا عید زرتشتی نوروز رو به عنوان ماه عسل انتخاب کنند نه ماه رمضان المبارک،‌ماه خدا رو!!
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، اون خانم مانکن هم تو همین کشور متولد شده، تو همین کشور رشد کرده و تو همین کشور داره زندگی و کار میکنه . چرا نباید حق داشته باشه تو تلوزیون همین کشور بیاد و حرف بزنه ؟
شما چرا فکر میکنید باید کشور و ملت و همه امکانات را به شما بدهند؟
باحال
Finland
چون تلويزيون رسانه ملي است
و براي خيلي از افراد، حرفش حکم حجت را دارد
ممکن است براي شما اينچنين نباشد
اما مطمئن باشيد که در همه جاي کشور و در بين همه مردم و سنين مختلف وضع اينگونه نيست
در ثاني
مدافعان حضور اين افراد حدأقل بايد کمي با انصاف باشند
و قبول کنند که حضور اين قبيل افراد در ماه رمضان، در برنامه اي که قرار است حال و هواي معنوي به مردم بدهد کار مناسبي نيست
قرار است در ماه مبارک رمضان تلنگري بخوريم
که معنويتمان بيشتر شود
و بدنبال گرفتن عروسيهاي آنچناني و پول دادن به آتليه نباشيم
مراسم را ساده تر برگزار کنيم
تا نيازي به حضور خانم "پوزر" و گرفتن ژستهايي که ديدن برخي از آنها واقعا خجالت آور است نباشد.
آوردن اين افراد تبليغ است در جهت تجمل گرايي بيشتر
اسلام را فراموش کرده ايم
که زندگيهايمان پر از مشکلات شده
حيف از اين دو روز عمر...
Iran, Islamic Republic of
45 میلیون برای یک ماه ؟!!!!!
من که یک مهندس با سابقه هستم 45 ملیون تقریبا حقوق 2 سالم هست
کار اون با هفتاد میلیون مخاطب و حساسیت زیاد با کار شما خیلی فرق داره
حسین
داداش 45 ملیون برا یک ماه نیست، برا یک ساله
بنظر شما یک مجری 30 بار مجری گری کنه چند تومن بش میدن، حالی سوبل اینو بش میدن،
تو کل دنیا مجری های برنامه های تلویزیونی جزی بالاترین درامدهاست،
مهندس میتونی بری پزر یا مجری شی درامدت بالا بره، بدستمزد دیگران حسودی نکن
Iran, Islamic Republic of
ساده لوح، اينجا ايرانه نه خارج . اينجا خيلي ها محتاج اند و متأسفانه نخبه هاي اين مملكت حقوق كمي مي گيرند و باعث مي شه كه از كشور بروند.
افشین
چرا عادت کرده اید که بدون دلیل و مطالعه شایعه درست کنید و کسانی را که از واقعیات اطلاع ندارند گمراه کنید در برنامه که بطور زنده پخش شد احسان علیخانی گفت که شایعات دورغی در باره خقوق من پخش کرده اند که بالای یک میلیارد حقوق می گیرم در خالی که من 45 میلیون تومان در طول یک سال می گیرم و تمام مخارج مثل کت و شلوار و ........هم با خودم است .
دوست عزیز...اینها یه ماهه که درست نمیشه!!!
این برنامه باید یکسال وقت و کار ببرد یا نه؟؟
شما علیخانی را در غیر ماه عسل و ایام دیگر چند بار میبینید؟
45 تومان برای یک سال نمیگم کمه!اما زیادم نیست
Belgium
شما توهین ها وتخریباشم حساب کت
Iran, Islamic Republic of
البته شاید برخی کامنت ها از سوی مخالفان نظام البته با شکل های متنوع نوشته میشود وعقده از صدا و سیما دارند و میخواهند کاری کنند که تهیه کنندگان و .... برنامه خوب را دلسرد کنند لازم است کارشناسان صدا و سیما این مسائل را هم دقت داشته باشند/ برنامه ماه عسل برنامه پرمخاطبی است همه آن دوست داریم و اتفاقا آقای علیخانی تاکنون بسیار خوب آن را اجرا کرده/ آنهایی که بد و بیراه مییکنند اگه هنر و جربزه برنامه سازی دارند بفرمایند کسی جلوی آنها را نگرفته/
meysam
چرا این جانباز عزیز از اختلاسگرا وآقا زاده ها چیزی نگفت؟؟؟؟؟؟
اولاوفت برنامه ایقدر کم است که برای موضوع اصلی هم نمی رسد ثانیا مگر در کشور موضوع پی گیری و رسیدگی به اختلاس افاراده ها با جانبازان عزیز کشور است که اگر اشاره نشد جرم کرده باشند /
مهدی
45 میلیون تومن که فقط پول کت و شلواراشه
Iran, Islamic Republic of
يعني چييييي؟
United Kingdom
به من هم اگر 45 میلیون بدند بهترین مجری دنیا میشم. روی زمین می خوابم که علامت موزاییک روی صورتم بیفته.
واقعا 45میلیون مبلغ کمیه؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
دست اقای علیخانی هم درد نکنه که کسانی رو دعوت میکنه و بهشون دیکته نمی کنه که چی بگن و چی نگن!!
فرشته
خدا لعنت کنه که اینقدر به احسان علیخانی بد و بیرا می گید
اگه بیاد و مثل علی ضیا یا حسن جوهر چی ماه عسل رو اجرا کنه اونوقت طعم مجری بد رو می چشید
احسان یکه یکه
اینایی که با یه بار صحبت زودی اقناع میشن همونایی هستند که با اولین برنامه اشتباه کلی نقد غیر منصفانه می زنند.
ولی این روزا مردم گوششون از این حرفای شعارگونه پره .
هرچند جهان با هر کی خوب باشه یه جور تیتر میزنه با هر کی بد باشه یه جور دیگه .
من کاری با اون 45 میلیون تومان ندارم که می خواد واسه یک ماه باشه یا یک سال
من به این موضوع کار دارم که بعد از گذشت چندین سال از اجرای این برنامه تغییری در جهت مثبت شدن فرهنگ ما ایرانیا انجام نشده .
باز الان یه عده میان میگن مگه با یه ساعت میشه . یا با یه سال .
آره داداش میشه
یه نگاه به فیلم ها ، موسیقی ها و ... اون وری ها بنداز . ببین با چند مین موسیقی میشه رو فرهنگ آدما تاثیر گذاشت.
چرا اون وری
یه نگاه به خطبه امام حسین (ع) تو روز عاشورا ، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در اماکن و مناطق و لحظات مختلف بنداز.
درد اینه که کسایی که دارن تو تلیوزیون کار فرهنگی می کنند با درد فرهنگی مردم نا آشنا هستند.
یا حق
حسین
Iran, Islamic Republic of
یک استاد تمام (پروفسور) در دانشگاه در سال حدود 70 میلیون تومان می گیرد.
یکتا دارابی
خدا قوتت بده اقای علیخانی کارت درسته
MaRyam
Netherlands
اگر برنامه آقا احسان نبود رمضان بهم خوش نمیگذشت لهنت بر دشمت احسان جان