جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۴

"تیم اقتصادی روحانی پیر است"

پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 377412
سخنگوی دولت اصلاحات می‌گوید دولت هاشمی با غفلت از نقش نظارتی مردم، در توسعه اقتصادی‌اش با تورم ۴۹ درصدی مواجه شد و تیم اقتصادی دولت روحانی نیز بی‌تجربه یا پیر هستند.
"تیم اقتصادی روحانی پیر است"
به گزارش جهان، عبدالله رمضان‌زاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: آقای هاشمی بنایش را بر این گذاشت که توسعه اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد و گفت من خودم سیاسی هستم و دولت سیاسی نمی‌خواهم؛ یعنی برای این مسئله اهمیت قایل نشد. این شد که در توسعه اقتصادی هم آقای هاشمی در آخر دورانش با بحران وتورم ۴۹ درصدی مواجه شد.

وی ادامه می‌دهد: آقای هاشمی معتقد بود که باید یک طرفه بحث اقتصادی را جلو برد و بحث سیاسی دنبال آن پیش خواهد آمد و این شد که در دوره آقای هاشمی در نتیجه غفلت کردن از نقش نظارتی مردم، تصمیمات غلط اقتصادی گرفته می‌شود که یک نرخ تورم ۴۹درصدی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. بالاخره یکی باید یک روز بیاید جواب دهد که دلیل این تورم ۴۹ درصد چه بوده است؟ اگر می‌گویند که اولویت با توسعه اقتصادی است، توسعه اقتصادی که نباید به بحران تورمی منجر شود. برای اینکه تورم را از ۴۹ درصد بیاوریم پایین، رکود بر کشور حاکم شد و آقای خاتمی در دوران رکود کامل کشور را تحویل گرفت.

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت در ادامه و درباره مشکل تیم روحانی می‌گوید: روحانی نیازمند به تیم جسور و کارکشته‌ای است. تیم اقتصادی آقای روحانی تجربه مدیریت اجرایی ندارد. کارشناسان خوبی هستند، ولی تجربه مدیریت اجرایی در حوزه‌های مختلف را نداشتند و این باعث شده جرأت و ریسک برنامه‌های تحول‌زا را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: شخص آقای روحانی خوب اولویت‌بندی کرده، تیم اقتصادی آقای روحانی نتوانسته این اولویت‌بندی را به اجرا درآورد. دلیلش هم این است که پیر هستند.

به نوشته کیهان، رمضان‌زاده در عین حال از عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات حمایت کرد و این در حالی است که خاتمی در سال هفتم ریاست‌جمهوری خود وزیر اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت را یکجا عزل کرد چرا که به گفته وی این دو-به خاطر سلیقه‌های اقتصادی متفاوت- به هم که می‌رسیدند جرقه می‌زدند! بسیاری از اقتصاددانان حامی اصلاح‌طلبان از جمله در مجلس ششم تصریح کرده‌اند که دولت خاتمی فاقد برنامه اقتصادی بود. نمایندگان اصلاح‌طلبی نظیر محتشمی‌پور، میدری، (مرحوم) رشیدیان، کهرام، اعلمی و... عملکرد برخی وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت نفت دولت اصلاحات را فاجعه‌بار و آمیخته با تخلفات و فسادهای بزرگ توصیف کرده‌اند. در مجلس اصلاحات نیز اعضای فراکسیون افراطیون (مشارکت) به صراحت می‌گفتند اگر مرگ موش را هم مجانی توزیع کنید مردم برای آن صف می‌کشند، مردم لشکر قابلمه به دست‌ها هستند، ما برای توسعه سیاسی روی کار آمده‌ایم و نه بهبود معیشت مردم و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر اقای رمضان زاده . مگر حزب مشارکت منحل شده ؟ فکر نکنم . از نظر قانونی هنوز منحل نشده است .
United Arab Emirates
سايت وزين جهان نيوز فارغ از خطوط سياسي شما و نتيجه گيري همراه با تعصب بر عليه عملكرد اقتصادي دولت خاتمي بعرض ميرساند ١- موضوع عزل دو نفر از مديران ارشد در زمان اقتصادي نشانگر عزم دولت اصلاحات براي حل و فصل مشكلات اقتصادي در حركت رو به جلو كشور بود ٢- اگر به دوران كودكي خود و زمان تحصيل خود مروري كنيد متوجه ميشويد در زمان تحصيل رفتارها ي روزمره مورد سنجش نيست و كارنامه اخر هر ترم و اخر سال ملاك قبولي ، تجديدي و يا مردودي شماست و اين موضوع دقيقا با عملكرد دولت ها بدور از هيجانات سياسي انها و كارنامه عملكردشان در پايان كار دولت ها شباهت دارد و با توجه به اين موضوع تنها دولت بعد از انقلاب كه كارنامه اقتصادي متبتي بر اساس شاخص هاي اقتصادي از خود بحا گذاشت دولت خاتمي بود ٣- دولت اصلاحات با شعار سياسي بقدرت رسيد ولي بدليل ستك اندازي ها گروهاي رقيب در بحت سياسي با شكست مواجه ولي در بحت اقتصادي با موفقيت بسيار چشمكير كه باعت تك نرخي شدن ارز بعد از ٢٠ سال - كاهش چشمكيد تورم سرسام اور كشور و حتي تك رقمي در اواخر دوره ، ايجاد اشتغال ٧٠٠ هزار نفر درسال و كاهش چشمگير بيكاري در كشور ، رشد اقتصادي ٧ درصدي و افزايش درامد سرانه و .... كه همه اين اتفاقات با نفت دلاري ١٠ - ٢٠ دلاري اتفاق افتاد و نه نفت ١٤٠ دلاري و درامد ٨٠٠ ميلياردي دولت هنفكر شما و رييس كذاب ان
ایرانی
مشکل ما این است سیاست نخوانده وارد سیاست میشویم د تقسیم بندی افلاطون و لاک و........ نمیدانیم باید خواند چه افرادی در چه سنی باید داخل کابینه باشد
چراغعلی
درسته که تیم اقتصادی این دولت پیر است ولی با سفر نعمت زاده به آلمان و عمل گوش مشگل پیری این تیم حل شد