دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱۸

وضع برخی سواحل خزر از سواحل مدیترانه بدتر است/ این صحنه‌ها شکستن حرمت ماه مبارک نیست؟

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 236120
این مسئول سخنانش را با این سئوال ادامه داد: چرا مسئولان امر، حکم این مسئله را نمی‌پرسند که چه هست؟ آیا اجازه دادن این صحنه‌ها شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیست؟
امام جمعه بابل ‌با بیان اینکه وضع برخی از سواحل مازندران از سواحل مدیترانه بدتر است، گفت: جلوی تعطیلی بخشی از احکام الهی در سواحل گرفته شود.
 
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی با تاکید بر رعایت حفظ حرمت در ماه رمضان اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید این ماه را محترم بشمارد.
 
وی تصریح کرد: حفظ حرمت ماه رمضان نیز مورد تاکید خدای متعال و ائمه اطهار است.
 
امام جمعه بابل با اشاره به برخورد امیر المومنین علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان خاطرنشان کرد: علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان حکم شرعی را اجرا می‌کرد و با شلاق با حرمت‌شکنان برخورد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در زمان برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان تاکید می‌کرد که این شلاق را به خاطر حرمت‌شکنی ماه رمضان  و روزه‌خواری در جلوی نگاه‌های مردم می‌زنم.
 
امام جمعه بابل در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان توسط مسافران و افراد بیمار یادآور شد: قهوه‌خانه‌ها و مسافرخانه‌ها باید از سوی مسئولان مورد نظارت قرار گیرد تا برخورد مناسبی با حرمت‌شکنان ماه رمضان انجام شود.
 
این مسئول رعایت حرمت ماه رمضان را خواسته آحاد مومنان ذکر کرد و تاکید کرد: روزه‌داران نمی‌توانند بی‌حرمتی به ماه رمضان را تحمل کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید در این ارتباط فعال‌تر عمل کنند.
 
روحانی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر طرح دریا و اطراف آن شد و با اشاره به حضورش در یکی از سواحل مازندران گفت: وضع برخی سواحل مازندران از سواحل مدیترانه نیز بدتر است.
 
وی ادامه داد: رمضان ماه احترام است و نباید اجازه داد افراد در کنار سواحل بخشی از احکام الهی را تعطیل کنند.
 
این مسئول با اعلام اینکه برخی‌ها برای حرمت‌شکنی استفتاء را بهانه می‌کنند، گفت: فرو بردن سر زیر آب حکمش مشخص است و این مسئله نیاز به استفتاء ندارد.
 
امام جمعه بابل اضافه کرد: اگر کسانی در روزهای ماه مبارک رمضان به درون آب دریا بروند و شنا کنند عمل باطل کننده روزه را در ماه انجام می‌دهند.
 
این مسئول سخنانش را با این سئوال ادامه داد: چرا مسئولان  امر، حکم این مسئله را نمی‌پرسند که چه هست؟ آیا اجازه دادن این صحنه‌ها شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیست؟
 
وی تصریح کرد: تکلیف برخی از احکام در ماه رمضان مشخص است و نیاز به استفتاء ویژه و بهانه کردن این موضوع نیست؟
 
روحانی در پایان تاکید کرد: آنچه که بدیهی است اجرایی شود تا نسبت به ماه رمضان بی‌توجهی نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حاج آقا مسئول اونجا شما هستید چرا از دستگاه ها کار نمی کشید چرا اونجا پاتوق تمام بد دین های مملکت شده اینها همه از سهل انگاری امثال شماست
Iran, Islamic Republic of
من عالم دین نیستم، اگرچه خودم رو پایبند مسایل دینی می دونم و تا جایی که خدا به من قوت روزه داری بدهد این عمل واجب و زیبا را برای رضای خدا انجام خواهم داد ولی با شلاق برای حرمت شکنان مخالفم، در این گرما کسانی هستند که نمی توانند روزه بگیرند دلیل نمی شود که ما بگوییم تو چرا روزه خواری می کنی کسی که خود را پایبند مسایل دینی می داند دیگر روزه خواری فرد دیگری نباید او را وسوسه کند در همین ماه رمضان کسانی که شغلشان اغذیه فروشی است هیچ درآمدی ندارند و مجبورند یا مغازه شان را تعطیل کنند و یا به شغلهای دیگری روی بیاورند فکری هم به حال آن ها باید کرد شلاق امری است محجور و در زمان حضرت علی (ع) مقتضیات به گونه ای بود که اجرای حکم آسیبی به اصل اسلام وارد نمی کرد الان در دوره ای هستیم که کوچکترین مجازات می تواند پیامدهای منفی داشته باشد حداقل خودمان ریشه خودمان را نزنیم این همان تیتری است که سایت شما انتخاب کرده است و در ابتدای صفحه قابل مشاهده است
باز یکی نسبت به بی توجهی به احکام دین اعتراض کرد و لیبرال مسلک ها انسان دوست مآبانه لب باز کردن!
اولا تساهل و تسامح در امر دین بزرگترین تبریه که ریشه دینو می زنه واگر قرار بود به اسم حفظ اصل اسلام! احکام دین تعطیل بشه توی این 1400 سال بهانه زیاد بود برای حفظ اصل دین! اون تحلیل هایی که شما از حفط اصل دین شنیدی در موارد نادر بود کما اینکهدر دوره امیرالمومنین (ع) حضرت برای حفظ اشلام نوپا از گزند دیگران (این یک دلیل سکوت حضرته) سکوت کردن ولی بیست سال بعد یا کمی بیشتر یا کمتر امام حسین (ع) بدون در نظر گرفتن این مساله قیام کردن چرا؟ چون از بعد امیرالمونین به اسم حفظ اصل دین و از این جور حرفها اسلام از اصلش دور شد.
ثانیا کسی که مشکل شرعی داره خود خدا گفته روزه نگیره و اگر بگیره گناه کرده اما همون خدا اجازه نداده درملا عام حرمت روزه شکسته بشه و حتی مستحبه کسی که مشکل شرعی داره در خانه هم از خوردن غذا مگر به قدر ضرورت اجتناب کنه.
ثالثا شما و امثال شما چرا تا هر اتفاقی می افته که باید از دین دفاع بشه سریع حکم به نفع حرمت شکنان دین صادر می کنید و بعد خودتون رو هم دیندار! معرفی می کنید؟ شمام یاد گرفتید با دین سر دینو ببرید؟
بعدشم اگر قرار اصل اسلام با تساهل و تسامح و ذلت در برابر مخالفانش حفظ بشه می خوام صد سال حفظ نشه
" من عالم دین نیستم، اگرچه خودم رو پایبند مسایل دینی می دونم ... "

اگر عالم دین نیستی ، حق نداری درباره امور دینی اظهار نظر کنی .
Iran, Islamic Republic of
اگر عالم دینی نیستید (که البته کاملا معلومه که نیستید) !!! بهتر نیست بررسی و اعلام نظر پیرامون اینکه شلاق اقتضای زمان امیر مومنان(ع) بوده یا نه و اینکه شلاق زدن و یا زدن به روزه خواران و ....را به اهل علم و کارشناسان فقه اسلامی واگذار کنید ؟؟؟
United States
ممکن است وضع سواحل ما خیلی بدتر از قبل شده باشد. این قبول ولی وقتی یک امام جمعه برای افزایش حساسیت یک مقایسه غیر معقول می‌کنند این خودش خیلی معروف به نظر نمی‌رسد اگر منکر نباشد. ایشان واقعا اینطور فکر می‌کنند؟ واقعا ایشان سواحل کشورهای دیگر را دیده‌اند که اینگونه اظهار نظر می‌کنند؟ در خیلی چیزها اغراق و غلو بیشتر ضربه می‌زند.
البته به طور قطع باید برخورد صحیح و سازنده صورت گیرد. ما مسلمانیم و برهنگی و بی‌بندوباری در فرهنگمان جایی ندارد و روشنفکربازی آزادی و این حرفها هم که حقه کهنه و پوسیده‌ایست. به هر حال باید برخورد صحیح و قانونی انجام شود ولی از یک عالم دینی هم انتظار اینست که مقایسه صحیح انجام دهد.
متشکرم
اسراييليها در آلمان هم براي تبليغات عين اين بابا كه اولش نوشته من عالم دين نيستم و روزه ميگيرم و .... بعد از جنگ مطلب مينوشتند .... دم خروس بدجور زده بيرون
Norway
روزه خوردن یک چیز است تظاهر به روزی خوری چیز دیگر است شما میتوانید روزه خود را بخورید نیاز به هیچ بهانه تراشی از قبیل مریضی و غیره هم ندارید اما هیچ کس حق تظاهر به روزه خواری در جامعه را ندارد این حکم خداست بگونه ای که اگر این جرم تکرار شود برای بار سوم مجازات آن اعدام است.
باید این بحث در جامعه فرهنگ شود که هر کس به هردلیلی روزه نمیگیرد حق ندارد تظاهر به روزه خواری کند واین دو عمل جداگانه است.روزه وحفظ حرمت ماه ورعایت شعائر الهی.
قانون گذار هم در ماده 638 مجازات اسلامی این بحث رو مطرح کرده:"هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار می کند فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد."
امیدوارم احکام ناب اسلامی به درستی اجرا بشه.
متاسفانه یه عده قلیلی هستن که به صرف تمولشون هر غلطی که بخوان می کنن و مصداق بارز طاغوت هستن
Iran, Islamic Republic of
رفتیم شمال نمیذارند بریم تو آب کدوم دین گفته مسافر بره تو آب مصداق روزه خواریه بعد سربازی که گذاشتن اونجا واستاده خودش داره چیپس میخوره ....
واقعا به علت اینکه علمای دینی تذکر نمی دهند کسی که عالم نیست به سادگی حتی وقتی حرف طرف مقابل را نمی فهمد نیز حرف سراسر غیر تخصصی خود را نسبت به شخص دوم دنیای اسلام ابراز می کند و بعد نیز حتما ژست حق به جانب نیز می گیرد !!!!
Germany
"رفتیم شمال نمیذارند بریم تو آب کدوم دین گفته مسافر بره تو آب مصداق روزه خواریه بعد سربازی که گذاشتن اونجا واستاده خودش داره چیپس میخوره ...."



من که نمی دونم چقدر این حرف درسته ولی اگر این هم باشه توجیه روزه خواری دیگراننمیشه و مسئولین مربوطه باید جلو زیردستاشونو بگیرن که خود اونها بهانه دست کسی ندن
Iran, Islamic Republic of
منظور شلاق به کسانی است که آشکارا روزه خواری می کنند و به نوعی به این اعمال و این ماه شریف اهانت می کنند، نه آنهایی که روزه ندارند و در ملا عام روزه خواری نمی کنند.
روزه خواری در ملا عام حتی برای مسافر و افراد بیمار جایز نیست و رعایت حال افراد روزه دار و نگه داشتن حرمت این ماه مبارک بر روزه دار و غیر روزه دار، فرض واجب است
Iran, Islamic Republic of
حکم الهی باید اجرا گردد کسی که در ملا عام روزه خواری می کند و گستاخ است، دیگر چه جای تساهل و تسامح است؟؟؟
اگر در اجرای احکام الهی جدی باشیم کسی جرات اهانت پیدا نخواهد کرد.
Russian Federation
من عالم دین.........
احکام الهی ناموس الهی است و تجربه نشان داده هر جا احکام الهی تعطیل شود مفسده تولید شده و رشد خواهد کرد اجرای حدود محدود به یک دوره نیست و حرمت شکن باید مجازات شود اگر حرمت شکنی رواج پیدا کرده است از تعلل و کوتاهی قوه قضاییه و سایر مسئولین مربوطه در اجرای احکام و حدود نشات میگیرد و کسی هم که نمیتواند روزه بگیرد میتواند حرمت ماه رمضان را نگه دارد و شما دوست عزیز اگر عالم نیستید قضاوت و اظهار نظر در این موارد را به متخصصین این فن یعنی علما و روحانیون واگذار کنید
این مسائل را اگر یه مسوول بگه زشت است ایشون بهتره این گرفتاریها را رسانه ای نکنه و با مسولان دیگه حل کنند واگر مسولان نمی تونند استعفاء بدهند یا از دیگران کمک بگیرند