جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

محافظ ۱۹ ساله‌ای قذافی که ۱۱ انقلابی را کشت

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 190167
نسرین منصور الفرقانی ۱۹ ساله از جمله محافظان "گارد ویژه حفاظت قذافی" بود که طی انقلاب لیبی ۱۱ نفر از انقلابیون بدست وی کشته شدند.


به گزارش جهان به نقل از فارس الجزیره نوشت : سرهنگ معمر قذافی، دیکتاتور فراری لیبی را باید از جمله رهبرانی در جهان برشمرد که دارای خوی عادات و منش‌های عجیب و غریبی بود که در بسیاری از موارد حیرت بسیاری را برمی‌انگیخت؛ "محافظ‌های شخصی"، "لباس‌های غیرعادی" و "خیمه عربی" دیکتاتور لیبی سه نکته‌ای بود که همواره در سفرهای قذافی به خارج مورد توجه مردم کشورهای مختلف قرار می‌گرفت، آنچه در زیر می‌آید، گزارش سلسه‌واری از محافظ‌های زن شخصی قذافی و خاطرات آنهاست.


"نسرین" ۱۹ ساله، یکی از جلادان رژیم قذافی

"نسرین منصور الفرقانی"، دختر ۱۹ ساله‌ای است که برای قذافی آدم‌کشی می‌کرد. وی که در حمله انقلابیون به "باب العزیزیه"، محل سکونت سرهنگ فراری لیبی در طرابلس دستگیر شد، اعتراف کرد که شخصا ۱۱ نفر از انقلابیون لیبی را کشته است.

نحوه ملحق شدن به گارد ویژه حفاظت قذافی

وی درباره نحوه ملحق شدن خود به گارد ملی و سپس گارد ویژه حفاظت قذافی می‌گوید: من توسط فرمانده گارد ویژه حفاظت قذافی که "فاطمه الدریبی" نام داشت، به عنوان یکی از محافظان قذافی انتخاب شدم. وی در آن زمان با مادرم که از بیماری سرطان حنجره رنج می‌برد، رفت و آمد بسیار داشت

مخالفت خانواده

نسرین ۱۹ ساله در ادامه می‌افزاید: خانواده‌ام از این جهت که از مخالفان رژیم قذافی بودند، با تصمیم من جهت ملحق شدن به گارد وی مخالفت کردند، اما او بر این خواسته خود پافشاری کرد و به همراه ۱۰۰۰ زن دیگر که از سراسر لیبی انتخاب شده بودند، به گارد ملی محافظان قذافی پیوست.

تلقین کشتار مخالفان رژیم

الفرقانی در اردوگاهی آموزش دید که چگونه از انواع سلاح‌ها استفاده و به عنوان یک تک‌تیرانداز خبره عمل کند و الدریبی که از جمله بزرگترین حامیان و وفاداران به رژیم قذافی بود، به وی آموخت اگر کسی به رژیم سرهنگ توهین کرد، درجا او را از پای درآورد، حتی اگر این فرد مادرش باشد.

رفتارهای غیراخلاقی و غیرانسانی با محافظان

وی درباره رفتار غیرانسانی و غیراخلاقی الدریبی با خود می‌گوید که چگونه توسط شخصیت‌های برجسته ارتش قذافی مورد آزار و اذیت و تعرض جنسی قرار می‌گرفته است و در این میان به شکلی خاص از فرمانده یگان ویژه طرابلس و موظف به محافظت شخصی از قذافی و پسرش افسر ابراهیم منصور و فرمانده دیگری به نام نوری سعد مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گرفت و این امری رایج و معمول در اردوگاه‌های آموزش و تمرین بود.

نحوه کشتن ۱۱ انقلابی

این محافظ ۱۹ ساله درباره کشتن ۱۱ نفر در آن واحد می‌گوید: با رسیدن اخبار پیروزی انقلابیون مرا به ساختمانی در منطقه ابو سلیم طرابلس برده و به اتاقی انداختند، سپس مسلسلی از نوع "AK ۴۷ rifle" را در اختیارم گذاشتند و از من خواستند، زندانیانی را که با طناب به درخت بیرون ساختمان بسته بودند، بکشم و زندانیان را یکی پس از دیگری به اتاق می‌آوردند، درحالی که سه نفر از ماموران مسلح قذافی در اتاق حضور داشتند تا به محض تخلف از فرمان مرا بکشند.
الفرقانی درباره زندانیانی که به قتل رسانده می‌گوید: چهره هیچ‌یک از آنها را به یاد نمی‌آورم، اما تصور می‌کنم، همه همسن من بودند. راستش از دیدن چهره آنها وحشت داشتم، به همین دلیل بدون این که به آنها نگاه کنم فقط شلیک می‌کردم و به این ترتیب ظرف ۳ روز من ۱۱ نفر را کشتم، بدون این‌که بدانم آن‌ها چکار کرده بودند.
وی گفت: اولین نفر را که کشتم، یکی دیگر را وارد اتاق کردند. مردی که وارد شده بود از جسد خونین افتاده بر روی زمین شوکه شد. با این حال به سمت او شلیک کردم و او را نیز کشتم. من ۱۱ انقلابی را با خونسردی کامل از پای درآوردم.
این دختر جوان افزود: من تا پیش از فعالیت در گارد ویژه حفاظت قذافی آزارم به هیچ‌کس نرسیده بود، عادت کرده بودم که زندگی عادی و طبیعی داشته باشم.

اقدام به فرار بستری شدن در بیمارستان

برادر نسرین نیز مدعی شد که خانواده‌اش تلاش کردند، این دختر را از گارد ویژه حفاظت بیرون بیاورند، اما از جانب سربازان تهدید شدند. نسرین منصور الفرقانی با سقوط طرابلس به دست انقلابیون زمانی که می‌خواست فرار کند از طبقه دوم ساختمانی که در آن انقلابیون را به قتل می‌رساندند، به پایین پرید و دست و پایش شکست و برای درمان به بیمارستان منتقل شد تا پس از طی دوره درمان برای محاکمه به دادگاه جنایی لیبی معرفی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *