جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

تشکیل اروپای اسلامی تا سال ۲۰۵۰

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 436867
رييس ستاد ترويج نامه مقام معظم رهبرى با بیان اینکه سال ۲۰۵۰ اروپاى اسلامى شكل خواهد گرفت افزود: کشور انگلیس تا ۲۰ سال آينده بيشترين تعدادمسلمان را در بین کشور های غربی خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حميدرضا مقدم فر شامگاه دوشنبه در نهمين همايش اساتيد و دانشجويان ايرانى خارج از كشور كه در هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار كرد: روش نامه نگارى از سوى رهبران دينى كشور ها داراى سبك پيامبر گونه است كه در اين راستا نگارش نامه مقام معظم رهبرى به جوانان اروپا دعوت به حقيقت اسلام بود.

این استاد دانشگاه با بيان اينكه تا سال ۲۰۵۰ اروپاى اسلامى شكل خواهد گرفت، ادامه داد: گرایش به اسلام در انگلیس تا ۲۰ سال آينده باعث مى شود كه اين كشور بيشترين آمار مسلمان را در بين كشورهاى غربى داشته باشد.

وى افزود: متاسفانه در بازه زمانی ۶ ماه گذشته كه از انتشار نامه رهبرى مى گذرد به شكل مطلوبى در جامعه این نامه ترویج و تبیین نشد و تنها در يك بازه زمانى يك فضاى تبليغاتى صورت گرفت و اقدام ديگرى در خصوص تبيين و نشر آن صورت نگرفت.

رييس ستاد ترويج نامه مقام معظم رهبرى ادامه داد: از جمله مواردى كه در ارتباط با نامه مقام معظم رهبرى بايد مورد توجه جدى قرار بگيرد مى توان به زمينه ها و علل صدور نامه، مخاطبان و علت مورد انتخاب قرار گرفتن آنان، پيام هاى كه داخل نامه مطرح شده است و در نهايت ابتكار عمل در نوع نشر نامه اشاره كرد.

وى تصريح كرد: از جمله علل صدور نامه نيز بايد به گسترش اسلام هراسى به ويژه بعد از انقلاب اسلامى اشاره كرد كه در همين راستا نياز غرب براى هويت بخشى خود بعد از فروپاشى جماهير شورى به يك دشمن جديد هم از ديگر علل اصلى اين امر بوده است.

وى ادامه داد: امروز داعش به عنوان يك اسلام ساختگى با خشونت و تنفر نياز غرب را به دشمن جديد پاسخ مى دهد.

مقدم فر با اشاره به گسترش موج اسلام گرایی در کشورهای غربی بيان كرد: پژوهشهای مراکز تحقیقاتی معتبر حاکی از آن است که آینده جهان، متعلق به اسلام است بطوريكه تا سال ۲۰۱۵ از هر پنج فرانسوی، یک نفر مسلمان خواهد بود و اگر همینطور ادامه پیدا کند، فرانسه تا ۴۰ سال دیگر به یک کشور مسلمان تبدیل می شود.

وى با طرح این سؤال که چرا جوانان مورد خطاب مقام معظم رهبری قرار گرفتند، اظهار داشت: جوان ها در تمامى جوامع سرمايه هاى اصلى تحول و تغيير هستند و در خود نامه به آينده ساز بودن جوانان، حقيقت جويى، مسووليت پذيرى و نقشى كه در روشنگرى محيط خود دارند اشاره شده است.

رييس ستاد ترويج نامه مقام معظم رهبرى در خصوص پيام هاى مطرح شده در نامه رهبرى تاكيد كرد: اصلى ترين پيام اين نامه نشان دادن تضاد دو اسلام حقيقى و دروغين بوده است و از جمله اهداف فرعى تر آن مى توان به دعوت به حقيقت و آزاد انديشى، ديگر هراسى نفرت انگيز در غرب، حاشيه راندن اسلام انقلابى، شناخت بى واسطه از اسلام و به چالش كشيدن تاريخ غرب اشاره كرد.

وى خاطر نشان كرد: براساس يك بررسى يك ماهه كه از ۲۳۴ روزنامه غربى در ۴۵ كشور تنها ۹ روزنامه به نامه مقام معظم رهبرى پرداخته بودند.

وى ادامه داد: براى نمونه روزنامه نيويورك تايمز از ۲۴ خبر و گزارشى كه در مورد مقام معظم رهبرى منتشر كرده تنها ۲ خبر را به نامه رهبرى اختصاص داده بود و در اين در حالى بود كه در همان بازه زمانى ۷۲ خبر در خصوص مرگ ملك عبدالله كار كرد.

مقدم فر اضافه كرد: نكته ديگر اين بررسى نشان داد كه پس از ۱۰ روز از انتشار نامه رهبرى به جوانان اروپايى از ۱۳۳ رسانه خارجى ۴۰ درصد هيچ خبرى در اين خصوص منتشر نكرده و ۶۰ درصد باقى مانده نيز با سانسور بخش هاى اصلى اقدام به انتشار نامه كرده بودند.

وى در ارتباط با نقش ابتكار عمل مقام معظم رهبرى در نحوه انتشار نامه گفت: انتشار نامه در شبكه هاى مجازى، غافلگير شدن رسانه هاى غربى، مجبور ساختن رسانه هاى غربى براى واكنش نشان دادن نسبت به نامه و مقابله با محتواى نامه از طريق سانسور، تحريف و ايجاد شبهات از جمله آثار انتشار نامه بوده است.

وى بيان كرد: در همين راستا مى توان به اثرات و بركات نامه رهبرى اشاره كرد كه شامل ايجاد روحيه اميد به آينده روشن، برجسته سازى تضاد اسلام واقعى با اسلام تكفيرى، نشان دادن سطح اسلام و انقلاب اسلامى در تعامل حكيمانه با غرب و افشاى پروژه اسلام هراسى به بهانه اعمال خشونت تكفيرى در غرب است.

رييس ستاد ترويج نامه مقام معظم رهبرى با اشاره به سالگرد انتشار نامه رهبرى به جوانان اروپايى افزود: بايد به بهانه سالگرد انتشار نامه به ترويج و انتشار دقيق مفاهيم مغفول مانده در نامه رهبرى پرداخته شود كه در اين خصوص بهره گيرى از فضاهاى واقعى از جمله دانشگاه ها نسبت به فضاهاى مجازى بسيار موثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مسیحی بمانند بهتره تا تبدیل به جانورانی مانند داعش بشوند به جان دیگرمسلمانان بیفتند
چه جالب 40 سال دیگه انگلیس تازه میشه مثل ما!