شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲

رایزنی‌های جدید برای آتش‌بس‌ ۵ روزه در سایه قتل‌عام دیشب عربستان

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 432040
همزمان با ماه مبارک رمضان، بمباران‌ها و حملات هوایی عربستان نیز شبانگاهی و سحرگاهی شده است. سحرگاه امروز استان‌های صنعاء، إب، عمران، الحدیده و چند منطقه دیگر میزبان بمب‌های عربستان بودند.
رایزنی‌های جدید برای آتش‌بس‌ ۵ روزه در سایه قتل‌عام دیشب عربستان
به گزارش جهان به نقل از فارس، عربستان سعودی اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) پس از ۲۷ روز بمباران یمن، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیات جدید موسوم به «بازگرداندن امید» خبر داد. این حملات بیش از ۳ هزار کشته بر جای گذاشته است. خبرگزاری رویترز روز ۱۲ ژوئن اعلام کرد که عملیات عربستان شکست خورده و گذر زمان به نفعش نیست.

* مردم یمن دوباره با صدای بمباران بیدار شدند

جنگنده‌های سعودی، صبح امروز (سه‌شنبه) نیز مواضع کمیته‌های مردمی و ارتش یمن را در صنعا بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، ضدهوایی‌هایی تحت اختیار ارتش و کمیته‌های مردمی نیز تلاش کردندبا شلیک‌های پیاپی، جنگنده‌های متجاوز را از صنعا خارج کنند.

پایگاه خبری یمنی «بویمن» نوشت که حملات این جنگنده‌های متجاوز بیشتر بر جنوب صنعا متمرکز بود و حمله صبحگاهی، چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

هرچند که برخی ساکنان صنعا، اعلام کردند که یکی از جنگنده‌ها یک پایگاه نظامی را در شمال پایتخت هدف قرار داد و برخی منابع نیز ادعا کردند که این جنگنده، پایگاه هوایی «الدیلمی» در مجاورت فرودگاه بین‌المللی صنعا را بمباران کرده است.

جنگنده‌های سعودی، شب گذشته نیز پایتخت یمن را بمباران کردند و ساختمان دفتر سیاسی انصارالله را در «حی الجراف» واقع در شمال صنعا، هدف قرار دادند.

* خبرگزاری اسپوتینک روسیه از تلاش جدید برای آتش‌بس ۵ روزه تا عید فطر و قابل تمدید خبر داد

جنگنده‌های عربستان سعودی دوشنبه شب، بازاری در جنوب شرق شهر عمران را هدف حملات خود قرار دادند که در پی آن ۳۵ نفر از مردم بی دفاع یمن کشته و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع محلی یمن خبر دادند که مردم بی گناه یمن برای فرار از بمباران جنگنده های متجاوز عربستان سعودی مجبور به سکونت در مدارس و ساختمان های متروکه شده اند.

شبکه المنار گزارش داد که جنگنده های عربستانی همچنین پادگان دفاعی هوایی در منطقه صرف استان صنعاء را بمباران کردند.

حملات صبح امروز جنگنده‌های سعودی به استانهای «عدن» و «لحج» و نیز درگیری‌های مسلحانه در استان «لحج» به کشته شدن دست‌کم ۴۱ شهروند یمنی منجر شد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز در بمباران بازار مال‌فروشان در منطقه «الفیوش» دست‌کم ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند. زیرا ‌ده‌ها شهروند یمنی در این بازار در حال خرید یا فروش احشام بودند که هدف جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آل سعود قاتل...
پست تر از سگ وخوک های ال سعود دارن نفس های کثیف اخرشونو میکشن