شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

منشاء ریزگردها در هوای پایتخت کجاست؟

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 436442
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که گودال های منطقه ۱۸ منشاء ریزگردهای داخلی تهران است، گفت: پروژه های شهری دومین منشاء ایجاد ریزگرد داخلی در شر تهران است.
به گزارش جهان، رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به این که آلودگی و ریزگردهای شهر تهران هنگام طوفان و وزش بادهای شدید از سه منشاء سرچشمه می گیرند، اظهار کرد: منشاء این ریزگردها را باید درون، حاشیه و بیرون از شهر تهران جست‌وجو کرد. بدون شک گام ابتدایی در مهار این ریزگرها، کنترل منشاء داخلی است.

وی با بیان این که گودال های منطقه ۱۸ منشاء ریزگردهای داخلی تهران محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: این گودال ها در معرض بادهایی است که از جنوب شرق تهران وارد شهر می شوند. در طوفان های اخیر خارج از شهر تهران این گرد و غبار وجود نداشت و زمانی که طوفان به پایتخت رسید، شاهد انبوهی از ریزگردها همراه با طوفان بودیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که پروژه های در حال ساخت منبع دیگر ریزگردهای داخلی شهر تهران است، گفت: تخریب هایی که صورت می گیرد، املاکی که در حال بازسازی است و پروژه های در حال ساخت نیز شامل این قاعده می شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این تخریب ها از یک سو فی نفسه می تواند منجر به ایجاد گردو غبار شود. از سوی دیگر برای مهار گردو غبار به صورت مداوم آب موجود در لوله های آب شهری را به منظور کنترل گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرد.

حافظی در پایان با تاکید بر این که باید تخریب و ساخت وساز در پروژه های شهری مدیریت شود، عنوان کرد: تخریب ها باید به صورت علمی انجام شود تا منجر به ایجاد آلودگی نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *