جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

سفر نیمه کاره اوباما در هند به خاطر عربستان

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب: 403646
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و همسرش سفر هند خود را به خاطر سفر به عربستان کوتاه کردند. بر این اساس اوباما قرار بود در سفر به هند از اماکن تاریخی این کشور از جمله تاج محل دیدار کند اما درگذشت ملک عبدالله باعث شد این برنامه لغو شود.

رئیس جمهوری آمریکا که امشب راهی دهلی نو شده قرار است فردا یکشنبه با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند. این دومین سفر وی به هند از زمان انتخابش به ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۹ به شمار می رود.

بنا بر اعلام دفتر نخست وزیری هند، اوباما روز دوشنبه مهمان افتخاری مراسم رژه نیروهای مسلح این کشور خواهد بود. با این حال بازدید از تاج محل که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود، لغو شده و اوباما و همسرش در این روز راهی عربستان خواهند شد.

اوباما که برای تسلیت گویی به مناسبت مرگ ملک عبدالله راهی عربستان می شود قرار است با مقامات سعودی دیدار کند. گفتنی است مراسم خاکسپاری ملک عبدالله روز گذشته با شرکت تعدادی از سران کشورها در ریاض برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *