دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

سارا شورد با پادرمیانی مشایی آزاد شد؟!

چهارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 183047
روزنامه گاردين در خبري پيرامون محكوميت جاسوسان آمريكايي نوشت: بعضي از تحليلگران معتقدند سارا شورد با پادرمياني مشايي رئيس دفتر رييس جمهور، آزاد شده است.

به گزارش صراط گاردين حكم صادره در حق اين جاسوسان را مقابله به مثل ايران با گزارش هفته قبل وزارت خارجه آمريكا كه در آن اصلي ترين دولت حامي تروريسم معرفي شده است ،دانست.

اين روزنامه انگليسي همچنين افزود: در خلال محاكمه اين سه جاسوس بعضي از سايتهاي محافظه كار نزديك به رژيم موضوع شهرزاد مير قلي خان ايراني در بند در زندانهاي آمريكا را مورد توجه قرار داده و پيشنهاد كردند كه مقامات مسئول ايران مي توانند براي پيگيري آزادي ميرقلي خان از اين آمريكائيها استفاده كنند.

گاردين در ادامه مدعي شد، مسعود شفيعي وكيل ايراني اين سه آمريكايي در مصاحبه با يك ايستگاه راديويي فارسي زبان ،اتهام جاسوسي عليه اين سه آمريكايي را بي مبنا خوانده و اعلام كرده است كه عليه حكم صادره اعتراض خواهد كرد.

از سوي ديگر بر اساس گزارش اين روزنامه انگليسي سازمان عفو بين الملل كه مدعي حمايت از حقوق بشر در سراسر دنياست، در اقدامي مداخله جويانه احكام صادره در حق اين جاسوسان آمريكايي را محكوم كرد.

عفو بين الملل حكم صادره را نشانه بي "خاصيتي عدالت" در ايران خوانده و حكم صادر شده را وسيله ايي براي تقويت قدرت چانه زني ايران در برابر آمريكا خوانده است.

مالكوم اسمارت مدير بخش خاورميانه عفو بين الملل در اين خصوص بدون اشاره به منبع سخنان خود اظهار داشت : به نظر نمي رسد كه هيچگونه شاهدي دال بر جاسوس بودن جاش فتال و شين باير وجود داشته باشد.

وي در سخناني بي اساس همچنين روند محاكمه اين جاسوسان را كاملا نادرست خوانده و افزود تا جايي كه ما مطلعيم تاكنون هيچگونه شواهدي مبني بر جاسوس بودن اين دو تن ارائه نشده است.

گاردين همچنين اظهارت قابل تامل برخي از مسوولين سياسي كشور كه در هفته هاي اخير از امكان آزادي اين جاسوسان خبر داده بودند و نتايج دادگاه مبني بر محكوميت فتال و باير به هشت سال زندان را دليلي بر شكاف بين دولت و دستگاه قضايي دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *