جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

دفتر یادبود علامه العَمری+عکس

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 381443
سرپرست حجاج ایرانی با حضور در حسینیه شیعیان مدینه، با فرزند مرحوم علامه العَمری دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن بازدید از حجره این روحانی فقید، در دفتر یادبود حسینیه چند سطری به یادگار نوشت.
دفتر یادبود علامه العَمری+عکس
به گزارش جهان به نقل از حج، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و هیأت همراه با فرزند آیت‌الله شیخ محمدعلی العمری در مسجد شیعیان مدینه دیدار کردند. قاضی‌عسکر از حجره مرحوم العمری هم بازدید داشت و در دفتر یادبود حسینیه شیعیان، متنی به شرح زیر به یادگار نوشت:


بسم‌ الله الرحمن الرحیم

مرحوم علامه آیت‌الله العمری شخصیتی برجسته، با تقوا، زاهد و زمان‌شناس بود که عمر شریف خود را در خدمت به اسلام، مسلمانان و مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) سپری کرد، و سرانجام با عزت و سربلندی به دیار باقی شتافت.

این‌جانب خاطرات شیرینی از ملاقات‌های مکرر با ایشان داشتم.

خداوند درجات ایشان را متعالی فرماید و با پیامبر و آل پیامبر (علیهم‌السلام)، ایشان را محشور نماید.

ان‌شاالله تعالی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ کاظم عمری راه این عالم بزرگوار را استمرار بخشیده و همچنان این سنگر محفوظ بماند.

سیدعلی قاضی‌عسکر

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی

موسم حج ۱۴۳۵ ه. ق

به گزارش فارس، حسینیه العمری در انتهای خیابان علی‌بن ابی‌طالب(ع) شهر مدینة النبی(ص) قرار دارد و چندین هکتار نخلستان‌های وقفی به نام امام حسن(ع) را شامل می‌شود. این حسینیه، تنها محلی در سرزمین حجاز است که شیعیان در آن احساس آرامش می‌کنند و از فشار وهابیان در مضیقه نیستند.


حسینیه العمری متعلق به مرحوم علامه شیخ محمد علی العمری، رهبر فقید شیعیان عربستان است که اسفند ماه سال ۱۳۸۹ از دنیا رحلت کرد.

این عالم نستوه که یک قرن از خدا عمر گرفت، شاگرد علامه نائینی و آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی بود و با وجود تحمل ۴۵ سال زندان آل‌سعود، همواره از انقلاب اسلامی ایران و شیعیان لبنان حمایت می‌کرد.

این حسینیه اکنون توسط حجت‌الاسلام الشیخ کاظم العمری (فرزند علامه العمری) اداره می‌شود.
https://jahannews.com/vdcay6nee49nay1.k5k4.html
jahannews.com/vdcay6nee49nay1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *