جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

نظر یک مرجع تقلید درباره آزاد شدن حجاب

شنبه ۲۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 125104
برخورد با بدحجابی با برخوردهای خشن کارساز نیست. کار فرهنگی و موعظه بهترین روش در این زمینه به شمار می‌رود که بحمدالله همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر قوا نیز در این جهت معطوف است.
به گزارش شبکه ایران، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی در صحن جامع حرم مطهر رضوی، گفت: فاجعه جنایت رضاخان در مسجد گوهرشاد با وجود این همه شهید جای هیچ شک و تردیدی را در مسئله حجاب باقی نمی‌گذارد و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشت: بدحجابی تبعات فراوانی از جمله تزلزل خانواده‌ها، زیاد شدن فحشاء، به وجود آمدن بچه‌های بی‌سرپرست و گناهان فراوانی برای زن و مرد را در جامعه به همراه خواهد داشت.

ایشان زمزمه بعضی از افراد جامعه را مبنی بر آزاد شدن حجاب خنده‌دار عنوان کرد و افزود: آزاد شدن حجاب، آزادی شراب‌خواری، فحشاء، ربا و گناهان دیگر را موجب می‌شود و دیگر عنوانی از جامعه اسلامی هم باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر را در جامعه خواستار شد و تصریح کرد: زمزمه‌های آزاد شدن حجاب از سوی افرادی غرب‌زده است و مسئولین باید تمام تلاش خود را در مبارزه با بدحجابی معطوف کنند تا مردم انگ کاستی و طرفداری از لیبرال اخلاقی را به آن‌ها وارد نسازند.

ایشان همچنین برخورد با بدحجابی را با برخوردهای خشن کارساز ندانست و ادامه داد: کار فرهنگی و موعظه بهترین روش در این زمینه به شمار می‌رود که بحمدلله همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر قوا نیز در این جهت معطوف است.

این مرجع در قسمت دیگری از سخنانش هدف آفرینش موجودات را نیاز خداوند ندانست و گفت: خداوند وجودی بی‌نهایت است و هدف آفرینش موجودات و انسان‌ها، جود و کرم خداوند بر بندگان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: خداوند برای انسان‌ها هدفی مقرر کرده است و برای رسیدن به این هدف وسایل و امکاناتی مانند بعثت 124 هزار پیامبر و اولیای الهی را فراهم ساخته است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: خداوند برای جلوگیری از غفلت به زرق و برق دنیا، واعظانی را قرار داده است که آیات الهی، انبیاء، اولیای الهی و حتی کاخ‌های ویران شده پیشینیان، قبرستان‌ها، تاریخ بشر و برگ پژمرده درختان در پائیز از دسته این واعظان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایت الله مکارم: کار فرهنگی بهترین روش برخورد با بد حجابی است!!!!
چرا این تیتر را انتخاب نکردید؟؟؟!!!
از شما بعید بود
Iran, Islamic Republic of
مگر نظر آقاي احمدي‌نژاد غير از اين بود كه اينهمه روي آن سروصدا كرديد؟
جالب اينجاست كه آيت‌ا... مكارم‌شيرازي حتي حاضر نشده از دولت در اين زمينه نام ببرد و فقط گفته مجلس و ساير قوا.
قطعا اگر سخنان امروز آيت‌ا... مكارم‌شيرازي از زبان احمدي‌نژاد بيان شده بود همين شما جهان‌نيوزي‌ها چشم‌هايتان را مي‌بستيد و سروصدا راه مي‌انداختيد.
البته مطمئن هستم كه اين نظر رو منتشر نمي‌كنيد چون به ضضرتون است.
Iran, Islamic Republic of
در مورد حجاب کار فرهنگی دیگه جواب نمیده
چون هیچکس مسئولیت کار فرهنگی رو قبول نمیکنه
وزارت ارشاد هم فقط بلده که سمینار بگیره و به فیلم های مروج بد حجابی مجوز بده
..............
Iran, Islamic Republic of
هر کسی بگه با زور میشه یک جامعه رو اداره کرد یا دشمن هست یا نادان
اگر حجاب خوبه باید ترویجش داد نه منگنه کرد روی افراد
من اصلا کاری به بحثهای سیاسی در این زمینه ندارم ولی بهتره سیاسیون هم واقعیات جامعه رو بپذیرن