چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

البرادعي: تحريم ايران راه به جايي نمي‌برد

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 77412
مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به اين مطلب كه ممكن است عدم توافق ايران با پيشنهاد سوخت هسته‌اي تحريم‌هايي را به دنبال آورد، تأكيد كرد كه اعمال تحريم عليه ايران راه به جايي نمي‌برد.
به گزارش  "وال استريت ژورنال "، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ضمن اشاره به اين مطلب كه عدم توافق ايران در زمينه برنامه هسته‌اي ممكن است جامعه بين‌المللي را به تحريم‌ عليه ايران وادارد، تأكيد كرد كه اعمال تحريم عليه ايران " نقض شديد حقوق بشر است " كه بر افراد ضعيف تأثير مي‌گذارد و "مشكلات را رفع نمي‌كند. "
"محمد البرادعي " در يك مصاحبه كوتاه پس از ايراد سخنراني درباره دوره 12 ساله خدمت خود به عنوان مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه "توپ در زمين ايران است. "
البرادعي كه قرار است در پايان نوامبر از سمت خود بازنشسته شود اظهار كرد كه اميدوار است كه ايران طرح ارسال اورانيوم با درصد غناي پايين به خارج از ايران را بپذيرد.
وي جامعه بين‌الملل را ترغيب كرد تا به تعامل با ايران ادامه‌ دهند و تصريح كرد كه "گام‌هاي كوتاه و مذاكرات " براي رسيدن به نتيجه، لازم و ضروري است.
مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه داد: ما مي‌توانيم تهديد به استفاده از زور كنيم اما اين امر راه به جايي نمي‌برد.
بنا بر اين گزارش، ديپلمات‌هاي آشنا با مذاكرات ايران مدعي شده‌اند كه قدرت‌هاي غربي تا پايان سال جاري ميلادي منتظر مي‌مانند تا تهران پيشنهاد سوخت هسته‌اي را كه از ايران مي‌خواهد اورانيوم خود با درصد غناي پايين را به خارج از ايران براي تبديل به سوخت مورد نياز رأكتور هسته‌اي ايران ارسال كند‌، بپذيرد.
در همين حال، گروه 1+5 روز گذشته در بروكسل براي مذاكره درباره برنامه هسته‌اي با يكديگر ملاقات كردند كه اين نشست بي نتيجه پايان يافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *