شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲

کیفرخواست محاکمه سران فتنه رونمایی‌شد

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب: 398599
کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و امام صادق (ع)، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در آستانه سالروز حماسه ۹ دی و در نشست خبری با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و امام صادق (ع)، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ از کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه رونمایی شد.

* فتنه سنگ محک انقلاب اسلامی است

در ابتدای این نشست خبری سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، اظهار داشت: فتنه ۸۸ یک قضیه ساده‌ای نیست به خصوص برای جنبش دانشجویی و امت حزب‌الله. در حال حاضر فتنه ۸۸ سنگ محکی است که افراد با آن سنجیده می‌شوند.

وی افزود: فتنه‌گران در سال ۸۸ خطای بزرگی کردند و به خاطر آن مشکلات اقتصادی و سیاسی بزرگی را برای کشور به وجود آوردند. البته ما از مجلس تشکر می‌کنیم که هنوز فتنه را سنگ محک افراد قرار داده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر فتنه۸۸ نبود موضوع هسته‌ای ما به شکل امروزی خود پیش نمی‌رفت و وضعیت اقتصادی ما بدین گونه نبود. برای ما فتنه در کارنامه افراد به شکل یک عملکرد سیاه وجود دارد که به راحتی نیز از بین نمی‌رود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، ادامه داد: فتنه یک جریانی بود که می‌خواست فضای کشور را به هم بریزد و ما نمی‌توانیم این فتنه را بازی خوردن چند نفر بنامیم. در فتنه ۸۸ هر که پیاده نظام آن شد و عده‌ای را با خود همراه کرد و آن حرکات خیابانی را به راه انداخت و به دنبال هتک حرمت نظام بود در این فتنه مسئول است و باید پاسخ دهد.

هاشمی در پایان با بیان اینکه نمی‌توانیم فتنه ۸۸ را یک حادثه بخوانیم گفت: حضور فتنه‌گران در دولت و مجلس قابل پذیرش نیست اگر کسی در فتنه دست داشت و حال می‌خواهد در مجلس یا دولت مسئولیتی بگیرد اول باید به گناه خود اعتراف کند و بعد نظام نیز در مورد آنان تصمیم بگیرد.

* رئیس‌جمهور به مطالبه مردم در ۹ دی ۸۸ جامعه عمل بپوشاند

در ادامه این نشست خبری سید محسن میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ما در آستانه سالروز حماسه بزرگ ۹ دی هستیم. ۹دی خط بطلانی است بر هشت ماه آشوب و تقابل با نظام اسلامی کشید. ما معتقدیم فتنه ۸۸ توسط یک جریان سیاسی خاص با هدف براندازی نظام بود. که از بیرون کشور هدایت می‌شد.

وی افزود: بسیج دانشجویی که قشر پیشروی کشور است مطالبه خود را در محاکمه سران فتنه اعلام می‌کنند. این محاکمه به خاطر ریختن خون جوانان این کشور و متوقف کردن روند تمدن‌سازی کشور است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بسیج دانشجویی که خود را فرزند نظام می‌‌داند دادخواستی را تهیه کرده که آمده است تا جای کم کاری نهادی که باید این دادخواست را زودتر تهیه می‌کرد، بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون محتوای این کیفرخواست گفت: بسیج دانشجویی در این کیفرخواست محاکمه دو تن از سران فتنه را طلب کرده است. البته فتنه‌گران محدود به این دو نفر نیست. اما این دو تن به عنوان رئوس فتنه هستند که ما خواستار محاکمه آنان هستیم.

میرحاجی تأکید کرد: بسیج دانشجویی تا تحقق محاکمه تک تک عوامل فتنه از پای نمی‌نشیند. البته این کیفرخواست در زمینه محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.

این فعال دانشجویی در ادامه سخنان خود گفت:‌ مطالبات ما در خصوص محاکمه افراد دیگری چون سید محمد خاتمی به عنوان ضلع سوم فتنه که در جریان‌سازی‌های آن حضور داشته نیز است. ما معتقدیم فتنه مربوط به یک جریان سیاسی خاصی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از بهزاد نبوی، محسن میردامادی، عبدالله رمضان‌زاده و مهدی هاشمی رفسنجانی به عنوان دیگر عوامل اصلی فتنه نام برد و گفت: ما تا محاکمه این افراد در دادگاه صالحه از پای نخواهیم نشست.

وی خاطرنشان کرد: ما این کیفرخواست را به دبیر شورای عالی امنیت ملی که مصوبه حبس را داشته است، می‌دهیم و از شورای عالی امنیت ملی رسیدگی به جرایم سران فتنه را خواستاریم.

میرحاجی در ادامه سخنان خود، گفت:‌ رئیس‌جمهور قبل از انتخابات موضع خوبی را در برابر فتنه داشتند و حوادث سال ۸۸ را فتنه عنوان کردند اما تعجب ما اینجاست که آقای روحانی صدای مطالبه مردم در ۹ دی را نشنیدند.

*مطالبه دانشجویان محاکمه سران فتنه است

وی افزود: ما به آقای روحانی می‌گوییم اگر قرار است قولی را عملیاتی کنید، آن خواسته و قولی که مردم با امامشان در ۹ دی داشتند را عملیاتی کنیم و سران فتنه را به اشد مجازات برسانیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز رئیس‌جمهور از قول‌هایی سخن می‌گوید که برای ما جدید است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خط قرمز ما فتنه است و سنگ محک اصلی برای آینده اما گویی شاهدیم که در سطح معاونان وزیر و رئیس‌جمهور حرف‌هایی شنیده می‌شود که در شأن جمهوری اسلامی بعد از حماسه ۹دی نیست.

وی تأکید کرد: مشخصاً در معاونت فرهنگی وزارت علوم برخوردها و مسائل اینچنینی وجود دارد و می‌بینیم فضای دانشگاه‌ها به سمت آشوب هدایت می‌شود و خواستاریم که جلوی این روند گرفته شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی الزام‌آور است و مطالبه ما از این شورا گذراندن مصوبه مجازات سران فتنه و برگزاری محکمه صالحه است. البته این مطالبه ما از قوه قضائیه نیز در سال ۸۹، ۹۰ و ۹۱ بوده است.

میرحاجی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: البته انتقادی که به دولت وارد است این است که خود را مکلف به پاسخگویی به جنبش دانشجویی نمی‌داند. رؤسای جمهور قبلی این حرّیت را داشتند که در فضای دانشجویی حاضر شوند اما رئیس‌جمهور کنونی سه بار که به فضای دانشگاه آمدند اما یک فضای امنیتی در دانشگاه حاکم کردند و به سخنرانی پرداختند. برخلاف تأکید رهبری این دولت خود را پاسخگوی به جنبش دانشجویی نمی‌داند.

*۹ دی محکمه عمومی مردم در قبال فتنه‌گران بود

مجتبی ثابتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، درادامه نشست خبری رونمایی از کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه اظهار داشت:

بعضی مسائل نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد. قانون اساسی ما آنچنان صریح و واضح است که هیچ حقوقدانی نمی‌تواند اجازه تفسیر آن را به خود بدهد مانند اصل ۱۹ قانون اساسی.

وی افزود: قانون اساسی ما تأکید دارد که همه افراد در مقابل قانون یکسانند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند حال این افراد می‌خواهند رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر گذشته کشور باشند. اگر افراد خود را داعیه‌دار قانونمداری بدانند انتظار است که قانون اساسی را فصل‌الخطاب بدانیم و به آن عمل کنیم.

ثابتی با بیان اینکه ۵ سال از فتنه ۸۸ می‌گذرد، گفت: ما شاهد بودیم که مردم محکمه عمومی خود را در قبال فتنه‌گران را در ۹ دی ۸۸ به عمل آوردند. اما دستگاه قضایی ما کماکان عقب‌تر از مردم در این موضوع عمل می‌کند. قوه قضائیه باید رسالت قانونی خود را درخصوص محاکمه سران فتنه انجام دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: البته دلایل عدم پیگیری حقوقی و قانونی جرایم سران فتنه مشخص است. این نشان از سعه صدر نظام اسلامی دارد اما حقیقتاً طغیان‌کنندگان از سعه صدر نظام اسلامی سوءاستفاده می‌کنند.

ثابتی در پایان خاطرنشان کرد: ما از شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم این خلع رسیدگی به جرایم سران فتنه را پوشش دهد و به مطالبات منطقی دانشجویان پاسخ دهد. کیفرخواست محاکمه دو تن از سران فتنه نیز در همین راستا به دبیر شورای عالی امنیت ملی تقدیم می‌شود.

* دانشجویان پیگیری محاکمه سران فتنه را از شمخانی طلب می‌کنند

ناصر آراسته، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: ما دبیر شورای عالی امنیت ملی را مکلف به پیگیری محاکمه سران فتنه می‌دانیم.

وی افزود: ۵ سال از مطالبه به حق مردم ایران که در ۹ دی ۸۸ مطرح شد، می‌گذرد و این مطالبه هنوز بر زمین مانده است و ما به تمام مسئولان یادآور می‌شویم که به این مطالبه مردم جامعه عمل بپوشاند و قانون اساسی را در رابطه با سران فتنه اجرا کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مهمترین خواسته مردم در ۹ دی محاکمه سران فتنه بود که این موضوع را نیز بدون واسطه بیان کردند.

آراسته تصریح کرد: در همین راستا کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه به دبیر شورای عالی امنیت ملی تقدیم می‌شود. طبیعی است که محاکمه سران فتنه به دست قوه قضائیه باید صورت بگیرد و ما پیگیری این موضوع را از آقای شمخانی طلب می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رطبخورده کی کند منع رطب
پس عكساي ديروز و نظرات مردم چي شد