جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دلایل سوختن سیم کارت تلفن همراه چیست؟

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 112261
سیم کارت کالایی مصرفی و دارای تاریخ مصرف معینی است و برهمین اساس نمی توان عمر استانداردی را برای آن تعریف و مشخص کرد.
به گزارش مهر، مسئولان شرکت مخابرات دلایلی چون حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیم کارت و نیز ارسال بیش از حد پیامهای کوتاه یا افزایش تعداد تماسهای ورودی و خروجی را در سوختن سیم کارت های تلفن همراه بی تقصیر نمی دانند و معتقدند سیم کارت کالایی مصرفی و دارای تاریخ مصرف معینی است و برهمین اساس نمی توان عمر استانداردی را برای آن تعریف و مشخص کرد.

اما به نظر می رسد استفاده از سیمکارت های خام بدون کیفیت عاملی موثر در سوختن سیمکارت های موبایل باشد و بهره گیری از تولیدات منطبق بر استاندارد تا حدی می تواند از این معضل بکاهد.

مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد - یکی از شرکتهای زیرمجموعه وزارت صنایع و معادن - معتقد است که سیمکارت های خام وارداتی به کشور که عموما نیز از چین وارد می شود دارای کیفیت مناسب نبوده و به مراتب از کیفیت پایین تری نسبت به نمونه داخلی آن برخوردار است.

حمیدرضا منجی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از سیم کارت های خام اپراتورهای کشور از کشور چین وارد می شود افزود: این سیم کارت ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و در بسیاری مواقع نیز مشکلات امنیتی پیدا می کند.

وی تاکید کرد: نیمه هادی عماد سالانه ظرفیت تولید 40 میلیون سیمکارت خام را دارد و به این ترتیب امکان بومی سازی این کالا در کشور وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *