جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

حرف رگلاتورآلمانی به‌کرسی‌فیس‌ّوک نشست

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 435867
رگولاتوری آلمان اعلام کرد به فیس بوک دستور داده تا جلوی استفاده کاربران از اسم مستعار را نگیرد. فیس بوک مدتی است کاربران را مجبور به استفاده از نام های واقعی برای ثبت‌نام می‌کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از استار خبر داد، این نهاد که Hamburg data protection نام دارد مسئول سیاست گذاری در مورد فیس بوک در آلمان است. نهاد مذکور تصریح کرده که فیس بوک حق ندارد به طور یکطرفه اسامی کاربری افراد را تغییر دهد و آنها را مجبور به استفاده از اسامی حقیقیشان بنماید.

در ماه های اخیر مقابله با سیاست های فیس بوک در اروپا شدت گرفته است. در ماه ژوئن رگولاتوری بلژیک هم اعلام کرده بود که فیس بوک حق ندارد فعالیت های کاربران را ردگیری کند. رگولاتورهای بلژیک، آلمان، اسپانیا، هلند و فرانسه هم اکنون در حال بررسی سیاست های فیس بوک در حوزه حریم شخصی هستند.

اولین بار رسیدگی مقامات آلمانی به سیاست های فیس بوک زمانی آغاز شد که این شبکه اجتماعی حساب کاربری یک زن آلمانی را به علت استفاده از نام مستعار بلوکه کرد و خواستار دریافت اطلاعات شناسنامه ای وی شد. درادامه فیس بوک به طور یک طرفه نام کاربری این زن را به نام و نام خوانوادگی وی تغییر داد.

این زن به دلایل کاری و حرفه ای علاقه ای به استفاده از نام واقعیش در فیس بوک نداشت. مقامات آلمانی می گویند مجبور کردن کاربران به استفاده از اسامی واقعی در فیس بوک ناقض حریم شخصی افراد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *