جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷
اخبار دردآوری که کمتر مورد توجه قرار گرفت

كشتار مسلمانان معترض به قرآن سوزی توسط ارتش هند

دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 135068
متاسفانه کشتار بی رحمانه مردم کشمیر توسط نظامیان ارتش هند که تنها برای اعتراض به قرآن سوزی تجمع کردند کمتر مورد توجه رسانه های داخلی ایران قرار گرفت.این درحالی است که رسانه های دروغ پرداز بی بی سی و رادیو آمریکا تلاش می کنند این اخبار را وارونه نشان دهند.

به گزارش جهان ناآرامي‌ها و اعتراضات در كشمير هند افزایش یافته است و اكثر اين روزها با حكومت نظامي سخت و كشتار مسلمانان كشمير همراه بوده كه در مجموع تعداد كشته‌هاي درگيري درچند روز اخیر به 20 کشته می رسد. 

بر اساس گزارش پايگاه های خبری بيشتر كشته‌شدگان جوانان و كودكان بوده‌اند و ارتش هند با كمك شبه‌نظاميان "سي‌آر‌پي‌اف " و ديگر نيروها اقدام به كشتار مردم كشمير كرده است. 

گفتنی است از سه ماه پيش جوانان كشميري با پرتاب سنگ و برگزاري تظاهرات، عليه دولت هند اعتراض مي‌كنند.
جامو و كشمير ايالت شمال غربي هند به شمار مي‌آيد كه شامل ايالت كشمير است كه اكثريت آن مسلمان بوده و شامل منطقه جامو بوده كه اكثريت آن هندو هستند و شامل منطقه "لاداخ " نيز مي‌شود كه اكثريت آن بودايي هستند. 

چند روز پیش مردم این خطه در اعتراض به قرآن سوزی در امریکا تظاهراتی برپاکردند که در نتیجه برخورد دولت هند به شهادت چند 20 تن و زخمی شدن بیش از 200 تن از مسلمانان این دیار انجامید.
این اقدام هند در حالی صورت گرفته است که دولت این کشور فعالیت شبکه پرس تی وی را به علت پوشش خبری لحظه به لحظه از ناآرامی های سه ماهه اخیر این ایالت ممنوع کرده است. 

در این میان بنگاه بی بی سی و رادیو صدای امریکا در تلاشند تا با خبرها و تحلیلهایی نظیر "مردم کشمیر در اعتراض به دولت هند به خیابان ها ریخته اند." و یا "مردم کشمیر یک نیروی پلیس هند را زیر گرفته و او را کشته اند" و نیز "مردم کشمیر توسط پرس تی وی ایران تحریک شده اند تا در اعتراض به هتک حرمت قرآن به خیابان ها بریزند " حرکت مردم کشمیر را نه در اعتراض به هتک حرمت قرآن بلکه اعتراض به دولت هند معرفی کرده و شبکه خبری پرس تی وی را عامل این ناآرامی ها بنامد.

همچنین بی بی سی در تلاش است تا اثبات کند قتل معترضین کشمیری توسط سربازان هندی تقصیر خودشان بوده چرا که آن ها به جان یک پلیس متعرض شده اند. 

لازم به ذکر است كشمير به طور جداگانه توسط هند و پاكستان اداره مي‌شود اما بخش تحت نفوذ هند طي 20 سال گذشته همواره صحنه خشونت و درگيري‌هاي جدايي طلبانه بوده است كه در نتيجه اين درگيري‌ها 47 هزار نفر كشته شده‌اند. 

بر اساس نظرسنجي اخيري كه صورت گرفته، بيش از دو سوم مردم منطقه جدايي طلب كشمير كه بخش‌هايي از آن در نفوذ دو كشور پاكستان و هند است خواستار استقلال و تشكيل كشور مستقل هستند. 

کشمیر جزو کهنه ترین داغ های جهان اسلام است که متاسفانه به دلیل هجمه سنگین نظام استکبار علیه مسلمین کمتر تاکنون فرصت پرداختن به آن فراهم آمده است. مردم کشمیر از مسلمانان انقلابی و عاشق انقلاب هستند. مدتی است که وضعیت این منطقه که قسمتی از آن در پاکستان و قسمتی در هند قرار دارد ملتهب و بحرانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بعد از اهانت به قرآن کشمیر دوباره ناآرام شده و حدود بیست شهید داده است. بی بی سی فارسی گناه را به گردن پرس تی وی می اندازد: «نشان دادن صحنه های از بین بردن قرآن در آمریکا توسط پرس تی وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران موجب دامن زدن به خشم مردم کشمیر شد.» و بعد اضافه می کند که «دولت هند فعالیت و پوشش خبری خبرنگاران پرس تی وی در منطقه کشمیر را ممنوع کرده است.» و البته تأکید می کند که چاره ای جز تیراندازی نبوده و «پلیس کشمیر هند برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که علیه هند و آمریکا شعار می دادند، ناچار به تیراندازی شد.» از نظر بی بی سی گناهی به گردن سوزاننده قرآن و کسی که آزادی آتش زدن قرآن را می دهد نیست، گناه به گردن کسی است که خبری را مثل همه رسانه های سراسری و برای همه دنیا پخش کرده! حالا مقایسه کنید با اتفاقات انتخابات ایران، تلویزیون بی بی سی فارسی که همزمان برای تحریک در جریان همان انتخابات راه اندازی شده بود و در جریان شورش ها آتش بیار اول معرکه و صدا و سیمای آشوب طلب ها بود چطور در تلفات پس از انتخابات مقصر نیست؟ چرا آن موقع ها خبری از «ناچاری» از تیراندازی به حمله کنندگان مسلح نبود و حالا اینجا حرف از ناچاری است؟ جدا حق با حداد است که می گفت بگوئید «بهائی برادکستینگ کمپانی»!
Iran, Islamic Republic of
حکومت هندی از دولت امریکا همیشه گستاخی بیشتری نسبت به مسلمانان داشته است . از بس که بی ریشه و بی اصل و نسب هستند اینها...
Iran, Islamic Republic of
کشمیر باید از هند جدا بشه همین
Iran, Islamic Republic of
داغ كشمير كمتر از فلسطين نيست پاره تن اسلام كه سياست مماشات آنرابفراموشي سپرده
Canada
داغ كشمير كمتر از فلسطين نيست پاره تن اسلام كه سياست مماشات آنرابفراموشي سپرده...حکومت هندی از دولت امریکا همیشه گستاخی بیشتری نسبت به مسلمانان داشته است
Iran, Islamic Republic of
باید همه لب به اعتراض بگشایند...
إنشاءا... که ی بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
شاید منو مسخره کنید وبه هِم بخندید همه ی مردم فقط ی کار بکنند همین کار که میگم کافی یه (چای یه هندی نخرید وننوشید )همین ی کار اگه از ایران باز تاب پیدا کنه به سطح جهانی اونموقع میبیند که دولت هند و باهمین یکار به غلط کردن می اُفته ...