جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زائران با خطوط همراه ايرانی تماس نگيرند

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 75126
واحد مرکزي خبر: سرپرست ستاد مخابرات ايران در عربستان گفت: زائران ايراني براي برقراري تماس با ايران، تا حد ممکن از خطوط همراه ايراني خود استفاده نکنند.

هزينه تماس از ايران به خطوط عربستان، ارزانترين نوع تماس است و زائران ايراني براي متحمل نشدن هزينه سنگين، تاحد ممکن براي برقراري تماس با خانواده و آشنايان، از خطوط همراه ايراني خود، به هيچ وجه استفاده نکنند.

وي با اشاره به هزينه بالاي تماس با ايران از طريق خطوط همراه ايراني خاطر نشان کرد: هزينه تماس با ايران با خطوط همراه ايراني دقيقه اي 2500 تومان است و در صورتي که از ايران چه با خط همراه و چه با خط ثابت، با خط همراه ايراني فعال در عربستان تماس گرفته شود در هر دقيقه 44 تومان براي تماس گيرنده و 170 تومان هزينه رومينگ براي دارنده خط ايراني در عربستان هزينه خواهد شد.

عضو هيئت مديره شرکت مخابرات ايران با اشاره به پايين بودن قيمت هاي مکالمه در ايران يادآور شد: با توجه به اينکه ايران جزو ده کشور ارزان دنيا در عرضه خدمات مخابرات به شمار مي رود به جاست زائران با تهيه يک خط موبايل عربستاني، که مي توان آنرا با کمترين هزينه تهيه کرد، از خانواده هاي خود بخواهند از ايران به خطوط موبايل عربستان، تماس بگيرند و اين در حالي است که هزينه تماس از خطوط عربستان به ايران در هر دقيقه 1000تومان است.

ناصر يوسف پور افزود: هزينه تماس از ايران با خط ثابت يا همراه به خطوط ثابت يا همراه عربستان فقط 170 تومان خواهد بود و هيچ هزينه ديگري در پي نخواهد داشت که اين نوع تماس ارزانترين نوع تماس با زائران است.

وي شايعه تحميل هزينه رومينگ براي خطوط ايراني در عربستان عليرغم استفاده نشدن از خط را تکذيب کرد و گفت: دارنده خطوط همراه ايراني تا زماني که تماسي نگرفته متحمل هيچ هزينه اي بابت رومينگ نخواهد شد و دارندگان اين خطوط مي توانند روزانه چندين بار گوشي همراه خود را بدون شماره گيري يا پاسخگويي به تماس ها، روشن يا خاموش کنند.

يوسف پور آمار کنوني خطوط همراه ايراني فعال در عربستان را 18 هزار خط اعلام و تاکيد کرد: زائران تا حد ممکن از خطوط همراه ايراني براي تماس با ايران استفاده نکنند تا متحمل هزينه هاي سنگين نشوند.

وي با اشاره به خدمات رساني شرکت مخابرات ايران در موسم حج، در دو بخش تلفن همراه و ثابت در عربستان گفت: در بخش تلفن ثابت ، در هر هتل مديران کاروان فهرست کامل و شماره تماس زائران را به اپراتور شرکت ارائه کرده ، و اين شرکت تماس را از ايران با هتل برقرار مي کند و به ازاي هر دقيقه مکالمه 170 تومان روي فيش تلفن صاحبان شماره اضافه خواهد شد.

يوسف پور بخش دوم خدمات اين شرکت به زائران خانه خدا را در ارتباط با تلفن همراه برشمرد و افزود: با توجه به مفقود شدن برخي سيم کارتها در مدينه به ويژه در مکه و ايام حج، براي جلوگيري از سوء استفاده احتمالي يابندگان؛ قطع و سوزاندن سيم کارت و صدور سيم کارت جديد ظرف مدت 20 دقيقه با نشان دادن کارت شناسايي معتبر انجام مي گيرد که همه هزينه اين عمليات ها، به فيش بعدي دارنده خط اضافه خواهد شد.

وي سرعت در اعلام مفقود شدن گوشي و خط تلفن همراه ايراني زائران به اين شرکت را مانع سوء استفاده احتمالي دانست و گفت: در صورت مفقود شدن خط ايراني ممکن است يابندگان آن ظرف 24 ساعت طي تماسهاي مکرر هزينه اي سنگين را به دارندگان اصلي اين خطوط تحميل کنند.

يوسف پور اظهار داشت: در صورت مفقود شدن خطوط، زائران ايراني در اولين فرصت با همراه داشتن کارت شناسايي معتبر به ستاد مخابرات ايران مستقر در مکه يا مدينه مراجعه کنند.

وي خاطر نشان کرد: شبکه مخابرات به طور خودکار، خطوط ايراني زائراني که بيش از سقف 200 هزار تومان مکالمه داشته باشند را قطع خواهد کرد و در صورتي اين خطوط مجددا وصل خواهد شد که قبلا در ايران آنرا شارژ کرده باشند و يا از داخل کشور براي شارژ آن اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *