جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمایت قوه قضائیه از ناجا در برخورد با بدحجابی

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 120730
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: قوه قضائیه از نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اجتماعی و بدحجابی حمایت می کند و تمامی دادستانها و دادسراهای سراسر کشور وظیفه پشتیبانی از این نیرو را بر اساس قانون بر عهده دارند.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در نشست خبری مبنی اینکه چرا برخی از دادستانهای کشور دستور جریمه زنان بدحجاب را صادر کرده‌اند گفت: عفاف و حجاب متن قانون است و جزو ضروریات دین اسلام بوده و در اجرای آن اعمال سلیقه و نظر اشخاص جایز نیست.

معاون اول قوه قضائیه گفت: توصیه می کنیم همه خانمها در جامعه متدین به دین اسلام باشند و افراد غیرمسلمان نیز براساس قانون کشور عمل کنند ضمن اینکه دستگاههای فرهنگی و فرهنگساز نیز باید تلاش کنند حجاب در سطح کشور نهادینه شود.

رئیسی تصریح کرد: اینکه برخی از دادستانها دستور دریافت جریمه از زنان بدحجاب را صادر کرده اند اگر برابر قانون باشد مانعی ندارد و حکم قاضی نیز درهر شرایطی لازم الاجرا است.

وی افزود: امروز اخلاق جامعه در گرو مبارزه با مفاسد اجتماعی است و نیروی انتظامی نیز نباید در برخورد با بدحجابان غفلت کند.

رئیسی همچنین در مورد موضع قوه قضائیه پیرامون الحاق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وزارت دادگستری گفت: این سازمان بر اساس قانون زیرمجموعه قوه قضائیه است و توصیه ما به مسئولان و سازمانهایی که تلاش می‌کنند این سازمان را زیرمجموعه وزارت دادگستری قرار بدهند این است که براساس قانون این الحاق خلاف است.

وی افزود: در سالهای گذشته چندین بار این موضوع مطرح شده ولی امیدواریم با حضور نمایندگانی از قوه قضائیه و وزارت دادگستری در کمیسیون قضائی مجلس این موضوع مورد بحث قرار گیرد، با این حال نظر قوه قضائیه این است که سازمان ثبت زیرمجموعه قوه قضائیه بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *