يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

سوریه باید از سلاح‌ شیمیایی دست بکشد؟

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 313132
اسرائيل، متجاوز هميشگي در منطقه، سلاح‌ شيميايي دارد. و همچنين بمب اتم. و البته بمب هيدروژني و شماري ديگر از تسليحات کثيف. بنابراين چرا بايد سوريه از سلاح‌هاي شيميايي خود دست بکشد؟
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، علاوه بر اين، اگر سوريه تسليحات شيميايي خود را کنار بگذارد، يک مسئله قطعي است : اين کشور مورد حمله قرار خواهد گرفت ( حتي بيش از حملاتي که اکنون با آن روبروست.) صرفا همين وجود سلاح‌‌هاي شيميايي سوريه و حمايت نظامي احتمالي روسيه از آن کشور موجب شده است که دمشق تاکنون مورد حمله قرار نگيرد.

اصل اساسي امريکا همواره اين بوده است که به کشور يا گروهي حمله کند که قادر نيست به طور موثر دست به حمله متقابل بزند. اين يک اصلي اساسي براي اسرائيل هم به شمار مي‌رود.

اين سياستي است که قلدران و گردن کلفتان جهان از زمان بسيار دور در پيش گرفته‌اند. امريکا به دنبال حمله به کره شمالي است اما اين کشور بمب اتمي دارد و به همين دليل مورد حمله قرار نمي‌گيرد. بگذاريد يک چيز را صراحتا بگويم: به محض اينکه سوريه از سلاح‌هاي شيميايي خود دست بکشد، مورد حمله قرار خواهد گرفت.

افزون بر اين، دست کشيدن از سلاح‌هاي شيميايي به استفاده از اينگونه تسليحات در سوريه پايان نخواهد داد. تمام مدارک و شواهد تاکنون - بله تمام آنها - حاکي از اين است که شورشيان تسليحات شيميايي گسترده‌اي در اختيار دارند و از آن استفاده مي‌کنند تا دولت اسد را مسئول آن معرفي کنند. شورشيان خود به اين موضوع اذعان دارند؛ آنها در حين انجام چنين اقداماتي ديده شده‌اند؛ آنها حتي از خود در زمان استفاده از سلاح شيميايي فيلمبرداري مي‌کنند.

و اين بسيار جالب و قابل توجه است که اوباما و کري - دروغگوهاي بزرگ - مکررا مي‌گويند که از سلاح شيميايي استفاده شده بنابراین دولت سوريه است که از اين سلاح‌ها استفاده کرده است. از کساني که از جبهه النصره، وهابي‌ها، سلفي‌ها و بدتر از همه از تکفيري‌ها حمايت مالي و تسليحاتي مي‌کنند تا آنها بتوانند گردن قطع کنند و گلو پاره کنند و شيميايي بزنند، انتظار چه منطقي داريد؟

هر چند ممکن است باورنکردني به نظر برسد، محور شرارت (امريکا، اسرائيل و عربستان) بار ديگر حمله‌اي پرچم دروغين را ترتيب دادند. اين حمله صرفنظر از برخي جزئيات دقيقا مانند حمله ۱۱ سپتامبر بود. آنها مي‌دانستند اتفاقي قرار است رخ دهد ( در مورد ۱۱ سپتامبر نيز امريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها با شنود تماس‌هاي تلفني و بررسي ايميل‌هاي گروهي که قصد داشت اين حمله را ترتيب دهد، از وقوع آن آگاه بودند) و اجازه دادند اين اتفاق رخ دهد. و البته اطمينان حاصل کردند که به صورت جدي و در سطحي وسيع رخ دهد.

سال‌ها امريکايي‌ها ژاپن را تحت تحريم قرار داده بودند و در تلاش بودند که اين کشور را به حمله تحريک کنند. امريکا ساليان سال قوانين امنيتي ژاپن را نقض و دقيقا مانند امروز، از تمام اقدامات ارتش ژاپن جاسوسي مي‌کرد. امريکايي‌ها براي بيش از يک هفته قبل از حمله مي‌دانستند که حمله پرل هاربر در راه است. آنها اجازه دادند اين حمله رخ دهد تا کشورهاي باختر ميانه و مردم ساکن غرب امريکا (که مخالف جنگ بودند) ورود به جنگ را بپذيرند؛ جنگي که تشکيلات سياسي امريکا به دنبال آن بود. سياستمداران امريکا بعد از شنيدن نشانه‌هايي مبني بر آماده شدن نيروهاي ژاپني براي حمله، از خوشحالي سر از پا نمي‌شناختند.

در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر، امريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها از دو ماه قبل در جريان بودند که چنين حمله‌اي طراحي شده است. بنابراين آنها هم خود دست به برنامه ريزي زدند. و يک چيز نبايد هرگز فراموش شود: زماني که شما مي‌خواهيد يک ساختمان را منهدم کنيد (مانند ساختمان شماره ۷ که مورد اصابت هواپيمايي قرار نگرفت اما با خاک يکسان شد) بايد دست کم از يک هفته قبل شرايط انهدام ساختمان را فراهم کرده و مواد منفجره را در آن کارگذاري کنيد.

اوه، فراموش نکنيد - نيم ساعت قبل از اينکه برج شماره ۷ منفجر و به شکل اسرار آميزي با خاک يکسان شود (براي چنين کاري نياز به يک ابزار اتمي داريد)، بي‌بي‌سي اعلام کرد که اين برج منهدم شده است و اين در حالي بود که اين برج هنوز در چشم انداز قابل رويت بود! گزارشگر بي‌بي‌سي که اين خبر را اعلام کرد، در حال خواندن متني بود که خبرگزاري رويترز در اختيار آنها گذاشته بود...!

بنابراين، اگر سوريه از سلاح‌هاي شيميايي خود دست بکشد، اين امر استفاده تکفيري‌ها و شبه نظاميان جبهه النصره از گازهاي سمي را متوقف نخواهد کرد. اين امر محور شرارت را از ادامه کارهاي شريرانه‌اش باز نخواهد داشت. و اين امر تحت هيچ شرايطي به درگيري‌ها در سوريه پايان نخواهد داد.

اميد اين است که روسيه که خود اين پيشنهاد را به دمشق داده تا از سلاح‌هاي شيميايي‌اش دست بکشد، فرصت بيشتري براي تثبيت نظامي خود در سوريه پيدا کند. تاکنون روسيه بيشتر از اينکه عمل کند، حرف زده است. شرايط به شکلي اضطراري نيازمند مداخله روسيه جهت دفاع از استقلال سوريه است.

جدا از همه اينها، روسيه بواسطه مجاب کردن سوريه براي دست کشيدن از سلاح‌هاي شيميايي، مي‌تواند دست به کاري بزند که واقعا حائز اهميت است - وادار کردن اسرائيل به دست کشيدن از سلاح‌هاي شيميايي؛ تسليحاتي که صرفا نه براي منطقه که براي تمام جهان خطري بزرگ محسوب مي‌شود.

بياييد اميدوار باشيم که روس‌ها يک مانور عمده بين المللي را در پيش گرفته‌اند که در نهايت امريکا و اسرائيل را به مجازات اعمالشان مي‌رساند.

اما اين مانوري خطرناک و در بردارنده ريسک است.

همه چيز بسته به اين است که روس‌ها براي دفاع حقيقي از سوريه واقعا قصد ورود به اين کشور را دارند يا خير. زماني که ليبي خلع سلاح شد، اين امر امريکا را از حمله به آن کشور بازنداشت. زماني که صدام به بازرسان سازمان ملل دسترسي نامحدود به عراق داد، باز هم مورد حمله قرار گرفت. اگر شما سلاح خود را روي زمين بگذاريد، خود را به خطر انداخته‌ايد چرا که امريکا و اسرائيل از قبل تصميم حمله به شما را گرفته‌اند.

بايد دعا کنيم که روسيه اراده، شجاعت و ابزار انجام کار صحيح را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *