سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

شرط حكيم براي شركت در دولت ائتلافي

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 104189
رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق مشاركت ائتلاف خود در دولت آتي را منوط به مشاركت تمام گروه‌هاي سياسي پيروز در انتخابات پارلماني اين كشور از جمله فهرست العراقيه و ائتلاف دولت قانون دانست.
به گزارش فارس به نقل از شبكه ماهواره‌اي "الفرات "، "عمار الحكيم " رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق بر ضرورت تعامل با تمام ليست‌هاي پيروز در انتخابات پارلماني عراق تاكيد كرد.
وي با انتقاد از توهين‌هايي كه به فهرست العراقيه به رهبري "اياد علاوي " مي‌شود، گفت: اختلاف نظر ما با اين فهرست در برنامه‌ها، ديدگاه‌ها و رويكردها نبايد به برخي اين اجازه را بدهد كه به فهرست العراقيه توهين كنند.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي و رئيس ائتلاف ملي عراق تاكيد كرد: فهرست العراقيه در روند سياسي عراق يك شريك حقيقي بشمار مي‌رود و ائتلاف ملي عراق هرگونه توهين به فهرست العراقيه و ساير [گروههاي سياسي] در تشكيل دولت آتي اين كشور را رد خواهد كرد.
وي در ادامه بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها و رايزني‌ها با ائتلاف دولت قانون به رهبري "نوري المالكي " براي دستيابي به ديدگاه‌هاي مشترك در زمينه تدوين يك برنامه ملي كه پاسخگوي انتظارات ملت عراق باشد، تاكيد كرد.
در انتخابات پارلماني عراق كه 16 اسفند گذشته برگزار شد، ائتلاف ملي عراق پس از فهرست العراقيه به رهبري "اياد علاوي " نخست وزير اسبق عراق (91كرسي) و ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري المالكي (89 كرسي)، 70 كرسي پارلماني اين كشور را به دست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *