جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عید فطر بازرسان نظارت را به تعطیلات برد

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 372786
تعطیلات عید فطر بهانه خوبی است تا بعد از یک ماه روزه داری به مناطق مختلف ایران برویم اما سود جویی برخی هتل‌ها، ایرلاین‌ها و آژانس‌ها باعث شد مسافران عطای سفر را به لقای آن ببخشند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، گزارشات میدانی نشان می دهد با فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و استارت دور دوم سفرهای تابستانی مسافران باید برای تورهای متوسط رقم های مختلفی پرداخت کنند.

دور دوم این سفرها باعث شد آمپر قیمت بلیت هواپیما و تورهای مسافرتی بالا رود به گونه ای که قیمت بلیت مشهد به تهران شرکت هواپیمایی "ماهان" ۱۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان و "ایران ایر" به ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید این در حالی است که پیش‌تر قیمت این مسیر ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

براساس این گزارش، یکی از نمایندگان آژانس های مسافرتی در این خصوص گفت: بر اساس موقعیت و تایم سفرها نرخ ها بالا و پایین می رود به طوری که قیمت بلیت تهران به کیش در حال حاضر با ۳۰ درصد افزایش قیمت به ۲۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

بعلاوه، شرکت هواپیمایی "زاگرس" قیمت بلیت مشهد به تهران را ۱۵۵ هزار تومان اعلام کرده و افزایش ۳۰ درصدی، تعطیلات و کمبود جا زمینه ساز بالا رفتن قیمت ها شده است.

این گزارش می افزاید: قیمت هتل ها و تورها نیز دست کمی از قیمت بلیت ها ندارد و در این ایام افزایش یافته است. قیمت هتل های متوسط شبی ۶۰۰ هزار تومان به بالا است و در حال حاضر به دلیل اینکه اغلب آنها پر شده تنها هتل های ۵ ستاره و سه ستاره به پایین جا دارند.

بر هیمن اساس، هتلی که شبی ۱۰۰ هزار تومان بود، در حال حاضر به نرخ ۲۸۰ هزار تومان رسیده و قیمت ها را دو برابر کرده اند و در این خصوص هیچ نظارتی وجود ندارد.

همچنین قیمت تورهای متوسط از یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان شروع می شود و ۳۰ درصد نیز افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *